(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Veel luisterplezier, Drees
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

thepioneer

Hey Andre je maakt al weer mooie upgrades moet ik zeggen. Stroom is best belangrijk. Ik denk dat een aparte aardpen je ook veel zou brengen. Als je toch iemand bij je meterkast krijgt is het misschien een optie om te laten doen.

Ik wil zelf een audio zekering proberen. Heb geen idee wat het verschil zou moeten zijn maar goed je wilt wat proberen he. Verder ben ik ook uitgespeeld met de set. Heb nog een andere dac geprobeerd voor streaming en een eindversterker van meridian maar dat bracht in mijn setup niets.

Wel krijg ik deze week nog 2 super interlinks binnen. Een audio note an-vx gebalanceerd van 1 meter en een hele mooie audio note an-vz sogon van 0.5 meter voor tussen bron en pre. Het zijn hele exclusieve kabels dus ben benieuwd. De koperen an-c is al een geweldige kabel terwijl die een van de goedkoopste is van audio note. De sogon is juist de duurste dus ben erg benieuwd
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

#272
Hoi Ronald, klinkt goed allemaal.
Laat maar ff weten wat die interlinks gaan doen in je set.

Aparte aardpen laat ik voorlopig even achterwege, nu te veel gedoe. Komende week wordt mijn aparte audiogroep hopelijk geïnstalleerd met Belden kabel en Furutech wandcontactdoos. Heb voor de Siemens klankmodule ookal een HifiTuning-zekering klaarliggen naast de originele van Siemens zelf. Dat wordt dus weer lekker experimenteren of er verschil hoorbaar is.

Door alle akoestische aanpassingen kan ik hier nu ook weer met zuilen spelen. Eind van de maand komen eindelijk de basstraps die mijn specifieke probleem op 36 Hz gaan "killen". Het is nu al niet hinderlijk meer maar wil het zo goed mogelijk hebben. Ze worden gemaakt door een bedrijf dat ook veel studio's bouwt, ben dus heel benieuwd. 

Heb zelfs weer een stel zuilspeakers aangeschaft, die ik momenteel aan het vergelijken ben met de Usher monitoren. Van één van beide ga ik dus weer afscheid nemen. Dat zouden dus ook zo maar de Usher's monitoren kunnen zijn.
Ben namelijk niet zozeer (meer) op zoek naar de "beste speaker" maar naar de "beste speaker in mijn ruimte".



Citaat van: thepioneer op maart 08, 2012, 09:57:33
Hey Andre je maakt al weer mooie upgrades moet ik zeggen. Stroom is best belangrijk. Ik denk dat een aparte aardpen je ook veel zou brengen. Als je toch iemand bij je meterkast krijgt is het misschien een optie om te laten doen.

Ik wil zelf een audio zekering proberen. Heb geen idee wat het verschil zou moeten zijn maar goed je wilt wat proberen he. Verder ben ik ook uitgespeeld met de set. Heb nog een andere dac geprobeerd voor streaming en een eindversterker van meridian maar dat bracht in mijn setup niets.

Wel krijg ik deze week nog 2 super interlinks binnen. Een audio note an-vx gebalanceerd van 1 meter en een hele mooie audio note an-vz sogon van 0.5 meter voor tussen bron en pre. Het zijn hele exclusieve kabels dus ben benieuwd. De koperen an-c is al een geweldige kabel terwijl die een van de goedkoopste is van audio note. De sogon is juist de duurste dus ben erg benieuwd.

WimPeu

Er wordt weer lekker getweakt...

Welke zuilen heb je nu staan (MD2-DMD's?)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

#274
Citaat van: WimPeu op maart 08, 2012, 19:37:58
Er wordt weer lekker getweakt...

:yes:

Citaat van: WimPeu op maart 08, 2012, 19:37:58

Welke zuilen heb je nu staan (MD2-DMD's?)

Wellicht heel verrassend maar ik heb iets totaal anders gekocht. Betreft een setje Totem Sttaf's in de kleur mahogany. Claw's en Beak's inbegrepen. Al enkele jaren kom ik bij een audiovriend die speelt met Totem Mite-monitoren met sub en steeds heb ik weer zoiets van oei, wat klinkt dat toch lekker! Dit is eigenlijk de zuil-uitvoering van de Mite.
Daarom durfde ik de gok ook wel aan, had mijn vriend al getipt, die ook graag wil overstappen op deze Sttaf's maar nu niet wilde toehappen. Was zaterdag met Xander32 in Hilversum bij BB&G en net die middag was de reservering er weer af en heb ik ze meegenomen. Risico niet zo groot, vriend wil ze eventueel op termijn dan graag hebben.

xander32

Ze zagen er in ieder geval nog als nieuw uit; mooie compacte zuiltjes met een zeer volwassen geluid :yes:.

lo

Idd mooie zuiltjes  :yes:.
Heb ze inmiddels al een paar keer bij @whisper.nl mogen beluisteren en 1 keer in een audiozaak. Komt heel mooi geluid uit.
Succes met uitproberen!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Ken ze niet maar als ik her en der zo hoor moeten ze 'vies' goed zijn. Deze zomer ga ik het vast horen..

Veel plezier ermee.

Jammer dat ik nu geen geld meer voor je Ushers heb (auto's). Waren wel coole surrounds.. :mrgreen:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op maart 08, 2012, 20:27:34
Ken ze niet maar als ik her en der zo hoor moeten ze 'vies' goed zijn. Deze zomer ga ik het vast horen..

Veel plezier ermee.

Jammer dat ik nu geen geld meer voor je Ushers heb (auto's). Waren wel coole surrounds.. :mrgreen:

We doen wel weer een keer een M&G hier.

Zouden idd de ultieme surroundspeakers voor jou zijn. Kleur is goed, BE-tweeter enz. Voor jou maak ik eventueel "special price" haha.

Whisper.nl

Citaat van: lo op maart 08, 2012, 20:09:46
Idd mooie zuiltjes  :yes:.
Heb ze inmiddels al een paar keer bij @whisper.nl mogen beluisteren en 1 keer in een audiozaak. Komt heel mooi geluid uit.
Succes met uitproberen!

Yep daar zul je geen spijt van krijgen.

Met een beak en claw. Compleet set dus.

Zie je niet vaak.

Ik heb de kersen variant van deze speaker.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

drees62

Citaat van: Whisper.nl op maart 08, 2012, 20:35:56
Yep daar zul je geen spijt van krijgen.

Met een beak en claw. Compleet set dus.

Zie je niet vaak.

Ik heb de kersen variant van deze speaker.

Groet Whisper

Klopt, had al meerdere malen gelezen dat ze jou prima bevallen. Ik ga het nu zelf uitproberen en ervaren met dit mooie setje zuiltjes.

Whisper.nl

Ik zit met spanning op je recentie van deze speaker te wachten  redface

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Indien nog niet gedaan kun je ze nog afvullen met b.v. schelpen zand.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

drees62

Citaat van: Whisper.nl op maart 08, 2012, 20:59:17
Indien nog niet gedaan kun je ze nog afvullen met b.v. schelpen zand.

Groet Whisper

Weet eigenlijk niet of dat bij deze al is gebeurd. Zal van het weekend eens even zo'n dop eraf draaien en kijken of er wat uitvalt  :wink:

WilliamB

Citaat van: drees62 op maart 08, 2012, 18:39:32
Hoi Ronald, klinkt goed allemaal.
Laat maar ff weten wat die interlinks gaan doen in je set.

Aparte aardpen laat ik voorlopig even achterwege, nu te veel gedoe. Komende week wordt mijn aparte audiogroep hopelijk geïnstalleerd met Belden kabel en Furutech wandcontactdoos. Heb voor de Siemens klankmodule ookal een HifiTuning-zekering klaarliggen naast de originele van Siemens zelf. Dat wordt dus weer lekker experimenteren of er verschil hoorbaar is.

Door alle akoestische aanpassingen kan ik hier nu ook weer met zuilen spelen. Eind van de maand komen eindelijk de basstraps die mijn specifieke probleem op 36 Hz gaan "killen". Het is nu al niet hinderlijk meer maar wil het zo goed mogelijk hebben. Ze worden gemaakt door een bedrijf dat ook veel studio's bouwt, ben dus heel benieuwd. 

Heb zelfs weer een stel zuilspeakers aangeschaft, die ik momenteel aan het vergelijken ben met de Usher monitoren. Van één van beide ga ik dus weer afscheid nemen. Dat zouden dus ook zo maar de Usher's monitoren kunnen zijn.
Ben namelijk niet zozeer (meer) op zoek naar de "beste speaker" maar naar de "beste speaker in mijn ruimte".
Ik ben benieuwd of je verschil kan horen met een app audio groep.

Veel luister en kijk plezier.  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3