de set van Mars

Gestart door mars, januari 27, 2009, 06:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

mars

 stupid

Klopt , ik heb de mijne open gehad , maar de kap gaat er heel anders af.

Wel twee kleine monoblokjes , opbouw is ongeveer zelfde.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Je hebt toch wel foto's gemaakt hè :evil:
TTIWWP
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

 stupid
Ben heel nieuwsgierig hoe de opbouw tegenwoordig is, heb nog wel een beeld hoe de AU-41 er van binnen uitzag.
Hopelijk bevalt de versterker je, blijf het een sympathieke fabrikant vinden, zo'n lekker eigenwijs engels bedrijfje.  pompom


mars

#243
Oi,

Daar ik mijn ''SUGDEN MYSTRO'' eiegnlijk als nieuw heb gekocht( 4 of 5 maanden oud) en de vorige eigenaar hem nog niet eens de kans heeft gegeven om zich fatsoenlijk in te spelen.
Merk ik dus dag na dag toch weer iets van beter of mooier of what ever ...in ieder geval ...hij wordt beter :yes:.


Wat ik wil gaan doen is het volgende;

Daar er in de sugden gebruikt wordt gemaakt van zilver/goud draad , en in mijn mc-sytems ook ''siltech'' zilver/goud zit, wil ik een nieuwe speakerkabel van '''silltech'' of van ''John van Gent''
Ik voel aan m'n water dat ik daar een hele slimme en mooie up=grade mee bereik.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi,


Kijk daar doe ik het voor;......

Namelijk ik kon net niet pitten , en ben lekker muziek gaan luisteren.
Ik had ''The 100th window'' van ''Massive Attack'' op gezet , en wat ik toen hoorde werdt ik helemaal blij van :yes:

Ik kan gewoon niet anders concluderen dat mijn set erg mooi en loep zuiver weergeeft.

Nou is het enige wat ik voor de zomer nog wil doen , is de bekabeling aan pakken.
En dan heb ik een set, waar IK voorlopig mijn rust bij heb gevonden.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Heel verstandig Mars.  :yes:
Ik weet zelf hoe vaak het upgrade virus kan toe slaan, terwijl de installatie primair voor muziek is bedoeld  HB

Mexicaanse Hond

http://link.marktplaats.nl/331651957 Esotar te koop en Esotec gevraagd http://link.marktplaats.nl/337927739. Ik zou het wel weten, Marcel. Allemaal in dienst van de muziek natuurlijk.  :wink:

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 15, 2010, 09:42:06
http://link.marktplaats.nl/331651957 Esotar te koop en Esotec gevraagd http://link.marktplaats.nl/337927739. Ik zou het wel weten, Marcel. Allemaal in dienst van de muziek natuurlijk.  :wink:

waaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh NEEEEEEEEEEE frusty, ik probeer juist af te kicken van het up-grade virus :| :|

:wink: :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi,


Daar ik me bewust ben van het feit , dat als je tevreden bent met je set , er een roze bril effect bestaat.

Mede in dit kader ( en ook gewoon voor de leuk) komt mijn Guido met zijn ''Classe cap-101'' ( een oude favoriet van mij) , naar mij toe deze week , zodat we een ''sugden mystro'' vs ''Classe cap-101'' vergelijk kunnen doen.

Mijn bedoeling is dan om een andere vriend ''Roger'' uit te nodigen met zijn camera , opdat hij alles ook met beeld vast kan leggen.
Ik wil in iedergeval foto's plaatsen van beide amps zonder kap. ,
En zodoende iedereen een idee te geven , dat er fabrankten zijn die doormiddel van heel weinig maar wel uitgekiende onderdelen van hoge kwaliteit, te combineren met slimme schakelingen een resultaat weten neer te zetten dat op zijn zachts gezegd , meer dan uitstekend is :yes:,
Terwijl er ''audio'' fabrikanten die hun kasten helemaal vol proppen met elektronica, en dan kwa resultaat ( eerlijk is eerlijk) , nog niet eens in de buurt komen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

Citaat van: mars op april 15, 2010, 17:55:40
waaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh NEEEEEEEEEEE frusty, ik probeer juist af te kicken van het up-grade virus :| :|

:wink: :wink:

Dat kan je bij mij leren, 250euro per dag deel.
(Ik moet ook aan mijn eigen upgrade-plan denken).  :-D

mars

Citaat van: marvin op april 19, 2010, 20:03:40
Dat kan je bij mij leren, 250euro per dag deel.
(Ik moet ook aan mijn eigen upgrade-plan denken).  :-D


oi,

hahaha okeeew , ziekenfonds ook goed?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi,


Ben weer een tijdje niet op het forum geweest ( zelfs niet in de buurt van PC's geweest) .

Maar ik melde al eerder dat ik mijn set nu even zo laat zoals die is, daar ik behoorlijk tevreden ben met de huidige samenstelling van mijn set.
Alleen zou ik de kabels nog gaan vervangen en ik ben begonnen met de speakerkabel , namellijk.............................''Linn K20'' speakerkabel vervangen door ''XLO HT-6''.

Eerste indruk ? ........met name middenhoog en zeker hoog , komt wat mij betreft mooier over ( cq helder) .
Details zijn eerder op te merken dan met ''Linn'' , maar ook details die niets met muziek op zich hebben te maken , zoals het spuug in een rietje van blaas instrumenten :roll:.

Met mijn uit eindelijke mening over de ''XLO'' kabel wacht ik nog even.

Wel kan ik melden dat het volgende wat ik vervang, de net kabels zijn van de versterker en dan de cd speler ( ook in deze volgorde)....
Ik haat het als een behoorlijk sceptisch persoon, aangaande de invloed van kabels op de uit eindelijke weergave, kleur te moeten bekennen, daar ik de laatste tijd in verschillende situaties heb mogen ondervinden, wat een goede of slechte kabel kan doen in een set...........tja ja ja  :| eerlijk is eerlijk ook voedingskabels.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Goed bezig Mars !!! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jrm

Eerlijk gezegd Mars!
Ik ben ook bezig met het vervangen van kabels, eerst de interlink tussen cd en versterker, maar daarover binnenkort meer....

Daarna wil ik ook de voedingskabels aanpassen, ik heb de Nordost shiva en vishnu mogen beluisteren op mijn set en de goedkopere (gelukkig! klonk het lekkerst. Aan welke power cable zit jij te denken?.

mars

oi,


Hoewel ik de ''sugden'' MYSTRO nog steeds een top ampje vind ( en ik durf bijna wel te zeggen dat ie in zijn prijs klasse),  een van de betere versterkers is.

Dit versterkertje heeft HET allemaal in huis!!  En ik heb al eerder gezegd ; in vergelijking met zijn duurdere ( heig eind :roll: :wink:) masterclass broers , slaat hij geen slecht figuur.........namelijk het geluid is wat mij betreft nagenoeg gelijk in kwaliteit , maar komt te kort in kwantiteit.

Dus Mars is weer op zoek (...................................HEERLIJK pompomo) NAAR een nieuwe ''oude'' amp.

Ik heb al contact gehad wat betreft een sphinx proect 10 ,  maar wat ik ook serieus interresant vind ( niet lachen) dat is de Denon PMA-2000R.
Deze laatste heb ik pas een tijdje naar geluisterd , en toen werd ik nieuwsgierig , ik ben dus op internet info gaan zoeken over deze amp.
En wat blijkt ................hij komt erg goed voor de dag.   Wordt zelf door sommige ''yankee'' audio fiele peopels . THE sleeper of the last cenrury genoemnd

( hij kwam in 1999 op de markt :roll: :-D)

wordt vervolgd
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun