de set van Mars

Gestart door mars, januari 27, 2009, 06:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mars

 stupid

stupid

stupid hehehe staat weer een cap-101 ( zonder ab nopompom da's wel jammer , maar kan een andere regelen)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Hij heb ut weer voor elkaar hoor.  pompom pompom

Goed gedaan mars, en nou niet meer weg doen hè.

Geniet ervan jongen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

 TTIWWP
Nu dan maar weer eens nieuwe foto's van je set Mars  :-D

mars

Citaat van: jowa op november 07, 2010, 11:26:15
TTIWWP
Nu dan maar weer eens nieuwe foto's van je set Mars  :-D

oka komp d'ran,
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

gefeliciteerd  pompom nog een AB en  HB  :-D

mars

Citaat van: Marantz 81 op november 07, 2010, 21:32:58
gefeliciteerd  pompom nog een AB en  HB  :-D

oi,

ja joh , die AB wil ik er zeker bij :yes:.


Afstandbedieningen van ''Classe'' zijn nogal een apart verhaal 8-).....................ze zijn namelijk van een zwaar metaal gemaakt.

En ook Ik heb in het verleden wel eens een gat(putje) in mijn vloer gekregen, :roll: om dat ik mijn ''Classe'' afstanbedieningkje per ongeluk liet vallen frusty, hahahaha....echt waar.

Kijk maar eens hoe Marco de AB van mijn toenmalige ''Classe'' omschreef ( in het topic luisteren bij Mars) :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

Dure aangelegenheid dan ? om een nieuwe aan te schaffen  :-)

je kan ook zo,n universele nemen die je kunt programeren blijft je vloer teminste heel  :schater: :schater:

mars

#277
 stupid


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE  nonono Ik wil de echte erbij :kwijl:

Maar ja dit zijn modellen die niet meer gemaakt worden , dus ik zou niet weten , hoe duur zo,n AB zou zijn :|.
EN of ze uberhaupt los te verkrijgen zijn??

OHHOF, mischien is er wel iemand die zijn ''classe'' versterker heeft weggegooid :-o , en de afstandbediening bewaard clown1 clown1 hahahahah.........

Maar ik heb nu dus 2 classe versterkers staan ( ik heb die cap-100 ook nog) en de AB die bij die amp hoort doet het ook (  snap ik niet , want een ''kenner'' wist mij vrijdag te vertellen dat ze andere frequenties zouden hebben ????)

Ik heb natuurlijk al een vergelijk gedaan tussen de ''Classe cap-100" en de ''Classe cap-101''
( tussen haakjes ........de cap-101 is gewoon een verbeterde cap-80 en de cap-151 is een verbeterde cap-100)
Conclusie tot nu toe is; ( en dat wist ik van te voren al) dat ondanks dat de 100 en de 151 belangrijk duurder zijn , meer vermogen hebben en een heel andere opbouw ( redelijk dual mono), ik de cap-101 toch prefereer boven de 100 of 151 .
Waarom? De cap-80 en diens opvolger de cap-101 , blinken op de een of andere manier uit in het weergeven van het midden gebied en stemmen etc etc .( lees Marco zijn verslag van zijn bezoek an mij maar op na)
En ik heb deze versterkers al veeeeeeeeeeeeel vaker en in heel veel verschillende situaties naast elkaar kunnen horen( winkels , beurs vroeger, bij mensen thuis) .
Maar ook nu gaat mijn voor keur wederom uit naar de cap-101.

EUHHHHHHHHHHHHH wil niet zeggen dat ik als ik de cap-100 verkoop ik gelijk een AB heb , wanr die hoort gewoon bij die 100 , en het is waarde bepalend.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

En daar zat ook geen AB bij?

Misschien een gekke kwinkslag maar bel audioservice in Elst eens. Bij mijn toemalige versterker verdwenen op een gegeven moment de letters van de AB (soort plakletters) ik heb toen ook bij AS geinformeerd en die konden hem ook leveren. (uiteindelijk een nieuwe gehad van marantz ook al was ie buiten de garantie!!!!!!!!!!!!!!!).

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Das toch harstikke mooi zo,n Universele  :-D HB :-P 8-) byebye

nou das wel een belletje waard dan naar Elst  :yes:

mars

Citaat van: lo op november 07, 2010, 22:17:53
En daar zat ook geen AB bij?

Misschien een gekke kwinkslag maar bel audioservice in Elst eens. Bij mijn toemalige versterker verdwenen op een gegeven moment de letters van de AB (soort plakletters) ik heb toen ook bij AS geinformeerd en die konden hem ook leveren. (uiteindelijk een nieuwe gehad van marantz ook al was ie buiten de garantie!!!!!!!!!!!!!!!).

groet,

lo


Hai hai LO

Ik heb wat toegevoegd bij het eerdere bericht,

Ook waarom ik (de goedkopere.........nog 2500 euro) verkies boven de cap100 of de cap-151 van 3700 euro
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars


edit;

Ik heb natuurlijk al een vergelijk gedaan tussen de ''Classe cap-100" en de ''Classe cap-101''
( tussen haakjes ........de cap-101 is gewoon een verbeterde cap-80 en de cap-151 is een verbeterde cap-100)
Conclusie tot nu toe is; ( en dat wist ik van te voren al) dat ondanks dat de 100 en de 151 belangrijk duurder zijn , meer vermogen hebben en een heel andere opbouw ( redelijk dual mono), ik de cap-101 toch prefereer boven de 100 of 151 .
Waarom? De cap-80 en diens opvolger de cap-101 , blinken op de een of andere manier uit in het weergeven van het midden gebied en stemmen etc etc .( lees Marco zijn verslag van zijn bezoek an mij maar op na)
En ik heb deze versterkers al veeeeeeeeeeeeel vaker en in heel veel verschillende situaties naast elkaar kunnen horen( winkels , beurs vroeger, bij mensen thuis) .
Maar ook nu gaat mijn voor keur wederom uit naar de cap-101.

EUHHHHHHHHHHHHH wil niet zeggen dat ik als ik de cap-100 verkoop ik gelijk een AB heb , wanr die hoort gewoon bij die 100 , en het is waarde bepalend.

ehhen da's ook belangrijk :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Yep die moet je weer compleet vekopen. Anders toch Elst eens bellen. Waarschijnlijk zijn ze geen classe reparateur maar kunnen ze zo'n ding toch bestellen of eventueel verwijzen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: lo op november 07, 2010, 23:09:14
Yep die moet je weer compleet vekopen. Anders toch Elst eens bellen. Waarschijnlijk zijn ze geen classe reparateur maar kunnen ze zo'n ding toch bestellen of eventueel verwijzen.

groet,

lo

oi,

ga ik ook wel doen.

Maar ik ben ook al een paar jaar lid van ''clubclasse'' op het amerikaanse HT forum.  Dus ik zal deze vraag daar ook neerleggen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi,


Eeeeeeeeeeeeh , ja ik ga het gewoon zeggen :yes:

Ik ben de laatste tijd weer eens met draadjes en netkabeltjes aan het freaken.

Met name powercord''jes''

Ik heb wat kabels te leen voor de probeer , namelijk;

1 ; life performance ''evo'' ..............moet nog 1000 euro opbrengen :roll: :roll: frusty.
      Maar wel leuk om ff te proberen  :yes: ..resultaat...duidelijk ; grotere stage , meer zwart ( djiez dat ik       
      nog eens zou zeggen) alles duidelijker te onderscheiden , hoog mid en bas was al mooi , nu nog
       mooier.
      Maar valt door de prijs af

2;   Harmonic technology pro ac11 , kan ik kopen voor 60 euro ( nieuw 280) heeft ''bijna zelfde verbetering
       als 1  , maar iets minder schokkend

3;   een Xindak ; zou me 35 kosten .............maar deze valt af , want geen verbetering hoorbaar.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun