de set van Mars

Gestart door mars, januari 27, 2009, 06:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: mars op februari 10, 2010, 10:50:10
stupid

Thanks!!

Gister idd een nogal uitgebreide check-up gehad , en ik had GEEN uitzaaiingen.

Hey mars,

Hartstikke fijn man!!!
Toch weer mee gevallen pompom pompom
Geniet ervan en veel plezier met de kabeltjes :-D :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#151
oi,

Grote kans dat Mars binnenkort een van z,n grote liefdes in zijn set heeft zitten :yes:.

Namelijk......CLASSE-CAP-101 HB HB

Dan lijkt mijn set, op de kabels na, weer redelijk op de set, die ik voor de inbraak  in bezit had.
Alleen zijn mijn deze ''nieuwe'' tweedehands mc-sytems m3 , beter dan die ik had.
Mijn cd speler was op het moment van inbraak weg voor reperatie.
Denon TU1500R tuner heb ik weer ( weliswaar zonder AB frusty)
En dan strakkies mischien weer een classe'tje  pompom  .

Ik moet alleen de ''Naim nait 5i'' even snel zien te verkopen ........en deze mag voor een vriendenprijs weg overigens :yes: :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Kijk de oude liefde komt weer terug  :-D

Let's hope !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

Citaat van: Stadium III op februari 18, 2010, 20:49:51
Kijk de oude liefde komt weer terug  :-D

Let's hope !


Oi Robster,

Ja ik hoop het ook :yes:

Maar ik zal nooit ''meer'' een NAIM NAIT 5i afkraken nonono sterker nog ik weet nu al  dat ik bepaalde eigenschappen van de NAIM , min of meer ga missen :cry:..........................euhhhhhhhh mischien :|...eh hoop het niet eigenlijk :| HLP
Kijk dat is nou wel weer jammer , aangezien ik in het laatste staartje, van de ''zeven magere'' jaren van Mars zit , moet ik de NAIM wel verkopen, om de CLASSE te kopen :|.

Maaaaaaaaaaar ja joh , hobby toch :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Wat heeft de Classé voor op de Nait? Ik heb net even twee recensies gelezen en men was enthousiaster over de Naim dan over de Classé.

mars

#155
 stupid

yep iknow Harry, over die classe cap-101 zijn niet alleen maar top reviews te lezen en over de NAIM wel idd :yes:

En ik ben ook zeker wel tevreden over de NAIM hoor , maar ik ik was eigenlijk zo enorm tevreden geworden met mijn set , met ''CLASSE"" als versterking.
Met name stemmen waren mooier/ echter mischien (denk ik te herinerren hoor).  Maar uberhaupt het hele plaatje of stage als je wil, waren groter en imposanter.

Maar than again ; het liefst zou ik ze naast elkaar horen.
Wat het preciese van de ''NAIM'' is magic , maar je hebt wel iets minder diepte enz enz

kortom..........................MOOOEEEIILIJKKK frusty frusty
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

#156
oi,


BAAAAAAAAAAAAALEN frusty frusty nopompom , ik heb het hele weekend gewerkt ( bij elkaar zo'n 23 UUR sinds vrijdagnacht).......daardoor moest ik luisterafspraak met de verkoper van de ''CLASSE" voorbij laten gaan.

mmmmmmm :| ....nah jah , ik ben nu naar ''concerto no 2 voor cello en orkest'' (van Julius Rôntgen) uitgevoerd door ''Radio kamer Filharmonie o.l.v. Paul Watkins , met Arturo Muzurababal op cello" aan het luisteren op mijn huidige set ( met de Naim dus) en het klinkt eigenlijk wel erg goed :yes:

Wat wel bij deze amp heel duidelijk waarneembaar is; is dat ie het eerste kwartier nadat je hem hebt aangezet , echt nergens naar klinkt, en dan na 15 tot 20 minuten wordt het geluid ineens veel smoother , er komt meer diepte enz enz.


Staat trouwens wel mooi he , net als of ik alles van klassieke muziek weet  :no: hahahaha  boven genoemde beschrijving van dat cello concert , heb ik gewoon van de cd overgetypt hoor :-D  ....heb zelfs nog nooit van de het bestaan van die mensen gehoord :schater:...............................................................maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar wel mooie meziek :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Hey mars,

Zag net "je speakers" weer staan in de 2e hands rubriek van hifi.nl. In het zwart. Mooi speakertje :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

oi,

Ja ff kijken wat ze vragen :wink:.

Ik ben zeker nog steeds blij met deze speaker, en zeker nu er niks meer tussen staat ( zoals een TV :lol:)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

#159
Citaat van: lo op februari 22, 2010, 18:26:51
Hey mars,

Zag net "je speakers" weer staan in de 2e hands rubriek van hifi.nl. In het zwart. Mooi speakertje :yes:

groet,

lo


Ik heb ze gezien idd , maar ik vind dat ze behoorlijk aan de prijs zijn.


900 tot 1100 is standaard tweedehands goingprijs.
O ja en de mijne zijn zowiezo optisch veel mooier dan die in de advertentie , ik heb de glans op kunnen halen , ze lijken nu wat glans betreft op een steinway vleugel :yes:


Als ik een auto had op het ogenblik ,dan had ik ze echt een keer naar jou meegenomen ( met jou goedvinden uiteraard).

Ik heb ze wel eens op een top accuphase gehoord , maar ik denk dat ze met jouw amp helemaal gaan zingen.

Nee wat speakers betreft ben ik voorlopig wel klaar :yes: , ''hoewel ik WEET dat ik met de ''naim'' niet alles eruit haal wat er inzit'' zo blijft er toch ruimte voor upgraden,

Zo'n naimpje haalt weer heel andere dingen aan, vraag me niet wat , maar het is wel zo hahahaha
Ik denk  dat ik ook maar even afzie van een versterker wissel.
Want nu ik niets meer tussen de speakers heb , lijkt het welof ik een andere set heb.
Duhus ga ik weer voor kabels struinen .......was niet gelukt vorige keer.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Ik heb nog steeds de vdhul the bay te koop ;)

mars

oi,

Ik heb net een telefoon gesprek gehad met een vriend , die vroeg mij of zijn set ( weer) bij mag logeren voor drie maanden.
Omdat ie een paar maanden er tussen uit gaat ( net als ik eind 2008 begin 2009 gedaan heb.....venezuela 8-))
En daar hij een roadie en zwerver in hart en nieren is , heeft hij woonruimte waar hij de huur zo kan opzeggen en vertrekken.

Ik zeg weer , want  zijn set heeft al eens een paar maanden bij mij gestaan ( mensen die langer op dit forum zitten hebben dat nog wel mee gekregen).
Hahaha toen zou het setje voor twee weken bij blijven , maar ik hoorde pas na 4 of 5 maanden weer eens wat van hem :roll:

Echter is het exact dezelfde set, behalve het versterker combo. Nu heeft  ie een marantz pm-17 mk2 Ki.
De set die de eerste keer bij mij stond , bestond uit een rotel voorversterker en rotel eindversterker , rotel cd speler en rotel tuner.
De speakers waren Dynaudio Audience 72 , speakerkabel was ocos, en interlinks allemaal Audioquest King Cobra.

Toen dit setje bij mij kwam logeren was het pas 4 maanden oud , we hadden die set op een dag spontaan gekocht( nou ja..WE...ik bedoel hij dus).
hahaha ik weet nog goed dat ie op vrijdag naar me toe kwam en zei; ik mot goed geluid , weet jij een  hifi winkel in Den Haag? ( hij komt zelf uit Volendam en als je hem hoort praten dan ga je aan jezelf twijfelen , want je ziet een nogal heel grote man met een zuid amerikaans indiaanse mix met negroide trekken. Maar als hij dus tegen je praat, hoor je de stem van iemand die heel erg plat volendams praat net als die familie van jantje smit......hij was dan ook uit brazilie geadopteerd toen hij een half jaar oud was).

Ik zal morgen even op het forum terug zoeken wat de welk type Rotel spul het was, zo'n eindversterker met ribben aan de voorkant enz enz.
Ik geloof dat ie de versterker combi een keer kon verkopen, aan een man die er zowat de nieuwwaarde voor gaf, en daar een tweedehands pm-17 voor in de plaats heeft gekocht maar de rest van de set is nog het zelfde...

Nou dat wordt dus wel leuk want dan kan ik een echt vergelijk doen tussen die PM-17 en mijn Naim Nait 5i bijvoorbeeld.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Citaat van: mars op februari 22, 2010, 23:08:16

Ik heb ze gezien idd , maar ik vind dat ze behoorlijk aan de prijs zijn.


900 tot 1100 is standaard tweedehands goingprijs.
O ja en de mijne zijn zowiezo optisch veel mooier dan die in de advertentie , ik heb de glans op kunnen halen , ze lijken nu wat glans betreft op een steinway vleugel :yes:


Als ik een auto had op het ogenblik ,dan had ik ze echt een keer naar jou meegenomen ( met jou goedvinden uiteraard).

Ik heb ze wel eens op een top accuphase gehoord , maar ik denk dat ze met jouw amp helemaal gaan zingen.

Nee wat speakers betreft ben ik voorlopig wel klaar :yes: , ''hoewel ik WEET dat ik met de ''naim'' niet alles eruit haal wat er inzit'' zo blijft er toch ruimte voor upgraden,

Zo'n naimpje haalt weer heel andere dingen aan, vraag me niet wat , maar het is wel zo hahahaha
Ik denk  dat ik ook maar even afzie van een versterker wissel.
Want nu ik niets meer tussen de speakers heb , lijkt het welof ik een andere set heb.
Duhus ga ik weer voor kabels struinen .......was niet gelukt vorige keer.

Zou wel leuk zijn, jou speakers hier op mijn set. Moeten we nog eens doen. Ik zou zeggen ik kom je effe halen, maar dan zit ik zomaar een halve dag in de auto :-D Als je trouwens zin hebt om te komen luisteren ben je welkom maar dat wist je al wel denk ik.
En speakertjes, als het goede zijn, groeien vanzelf mee met de kwaliteiten van je set pompom.
Kabeltjes, waarvoor?
Ik weet zo niet of je XLR mogelijkheden hebt, anders raad ik je dat als eerste aan. Hoeft trouwens niet duur te zijn is inmiddels mijn ervaring.

Succes man, en je weet het, je ben welkom.

groet,

Lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Hey mars,

Ik heb net nog een recensie van jou speakers gevonden en gelezen:

http://www.hifi.nl/recensies/1893/MC_Systems_M3.html

Denk inderdaad dat ze het met accuphase bijzonder goed doen :-D als ik dit zo eens lees.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#164
Citaat van: lo op februari 23, 2010, 18:27:08
Hey mars,

Ik heb net nog een recensie van jou speakers gevonden en gelezen:

http://www.hifi.nl/recensies/1893/MC_Systems_M3.html

Denk inderdaad dat ze het met accuphase bijzonder goed doen :-D als ik dit zo eens lees.

groet,

lo


yep die recensie ken ik :yes:

Alleen van dat vermoeiende snap ik niet helemaal (ik heb er in iedergeval geen last van)
En ik denk de schrijver van dat stukje toch ook niet zo erg( Jan de Jeu) want die gebruikt ze nog steeds als referentie speaker.Hij schrijft altijd reviews voor de music emotion.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun