Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 16, 2010, 07:59:59
Mooi houden die Nait en lekker genieten van die ritmische sound.
Bij de weg, wat is dat nu eigenlijk een ritmische sound? Dat alles gewoon op tijd klinkt?
Oi Aloha Megiko Doggy,
Tja mijn eerste reactie ten aan zien van de ''Naim'' was veel te prematuur en daardoor voorbarig en weinig reeel.
En ik gaf in eerste instantie ( hoewel zelf gekocht) de ''Naim Nait 5i'' weinig kans dat ie door mijn ballotage commisie zou komen ( deze commisie bestaat overigens uit ; ME, MYSELF and I
).
Als ik nu terug kijk, had ik in eerste instantie al zoiets van; nou ik moet maar zien of ''Naim'' het van mijn favorite Brand ''Classe'' gaat winnen.
Daardoor was ik dus redelijk gebiasd en besloot na een wel heel korte tijd om de ''naim'' weer door te verkopen.
Maaaaaaaar toen, een paar dagen later gebeurde het dat ik wat administratief werk aan de keukentafel aan het doen was , met de set op de achtergrond aan met akoestische lounge.
In een keer dwaalde ik af van mijn papier werk , en ik zat muziek te luisteren.
Sterker nog , ik ging in de woonkamer zitten en ik ben daar de volgende 6 a 7 uur niet meer vandaan gegaan.
De een na de andere cd verdween in mijn cd speler , omdat ik steeds weer benieuwd was ( en ben) hoe die dan nu weer zou klinken.
Wat was er namelijk aan de hand? Ik zat ( en zit) naar een versterker in mijn set te luisteren die echt met niks meer maar zeker ook niet minder bezig was met alle input van mijn ''audio analoque pagganini cd speler'' zo snel, zo eerlijk , zo verschoond van eigen karakter, aandacht gevend aan de kleinste minigeluidjes tot aan subachtige laagtonen versterkt door te geven naar mijn ''MC-Systems M3'' speakers.
Daar deze best heel neutraal zijn ( ze kunnen afgrond diep , maar het zijn geen bas monsters , midden is super en tja het hoog is verzorgd in de MIJNE door ''dynaudio Esostar'' dus dat zit goed.)
Dat maakt deze componenten bij elkaar, tot een audio set die niet mooi vol of warm klinkt, of die zo extreem analistisch is, of special van die mooie hoge tonen heeft.
Nee deze combinatie van componenten, klinkt eigen redelijk nergens naar, wat ie wel leuk doet is muziek laten horen, op een manier die bij een goede en mooie opname heel mooi is, en hebben de engineers enz enz een zooitje van de opname gemaakt en daar een slecht klinkende cd van hebben gemaakt, dan klinkt het bij mij ook net zo slecht.
Maar om in audio termen te blijven , mijn set heeft het (in deze samenstelling) eigenlijk allemaal.
Namelijk een mooie stage die alle artiesten hun eigen plek geeft, het geluid is mooi verdeeld tussen de speakers en tot zo'n 60 cm daarbuiten. het geluidsplaatje begint mooi iets voor de speakers en wekt een mooie indruk van diepte tot ver achter de speakers, enz enz.
En dan moet ik nog wel even kwijt dat ik dit resultaat heb met joekiboekie kabels en links(links zijn echt hele goedkope oude dropveters en mijn speaker kabel is 20 jaar oude zwartroodkabel van 2x1.5mm die ''NU'' gewoon zonderplugjes enz enz in de speakers en de Naim gepropt zit ) ( weinig tijd weer gehad).
Maar ik krijg deze week zowel cardas als monster en naim nacA speakerkabel binnen, en ik heb van mezelf nog 2 sets kwaliteit links en ik heb een verloop van ''Naim'' Din naar RCA gekocht voor CD speler.
Dan gaan deze week de speakers weer op marmer, enfin wordt leuk weekje
Nee megiko doggy, ik zou nog steeds niet weten hoe ik dat ''beroemde'' ritmische enz enz geluid voor je moet omshrijven.
Omdit te horen moet je zelf maar bij me langs komen ( liefst met eigen muziek die je goed kent).
Al met al, Ik ben redelijk om , ik snapte nooit wat van de dat gewauwel omtrent ''Naim''
.
Maar nu dus wel
Muziek luisteren is voor mij weer interresant geworden en ik zit weer naar muziek te luisteren in plaats van kritisch naar mijn set.