de set van Mars

Gestart door mars, januari 27, 2009, 06:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

oi

nog niets van de koper gehoord , vind het niet zo erg ook byebye  heheheh
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

cheese

hey mars......en dan wil ik hem ook nog wel kopen als je toch weer twijfelt....

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Mexicaanse Hond

Mooi houden die Nait en lekker genieten van die ritmische sound.  :yes:

Bij de weg, wat is dat nu eigenlijk een ritmische sound? Dat alles gewoon op tijd klinkt?  :?

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 16, 2010, 07:59:59
Mooi houden die Nait en lekker genieten van die ritmische sound.  :yes:

Bij de weg, wat is dat nu eigenlijk een ritmische sound? Dat alles gewoon op tijd klinkt?  :?

In phase (accuphase)  :-D :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op januari 16, 2010, 10:00:32
In phase (accuphase)  :-D :-D

groet,

lo

Mijn tweede (tuner)versterker, een HK 460i, was al phase-linear, dus het is niet voorbehouden aan Naim en Accuphase.
Maar Naim wordt altijd geroemd om zijn sterke ritmische kwaliteiten, wat is dat dan precies met Naim?

mars

#125
Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 16, 2010, 07:59:59
Mooi houden die Nait en lekker genieten van die ritmische sound.  :yes:

Bij de weg, wat is dat nu eigenlijk een ritmische sound? Dat alles gewoon op tijd klinkt?  :?

Oi Aloha Megiko Doggy,

Tja mijn eerste reactie ten aan zien van de ''Naim'' was veel te prematuur en daardoor voorbarig en weinig reeel.
En ik gaf in eerste instantie ( hoewel zelf gekocht) de ''Naim Nait 5i'' weinig kans dat ie door mijn ballotage commisie zou komen ( deze commisie bestaat overigens uit ; ME, MYSELF and I 8-)).
Als ik nu terug kijk, had ik in eerste instantie  al zoiets van; nou ik moet maar zien of ''Naim'' het van mijn favorite Brand ''Classe'' gaat winnen.
Daardoor was ik dus redelijk gebiasd en besloot na een wel heel korte tijd om de ''naim'' weer door te verkopen.

Maaaaaaaar toen, een paar dagen later gebeurde het dat ik wat administratief werk aan de keukentafel aan het doen was , met de set op de achtergrond aan met akoestische lounge.
In een keer dwaalde ik af van mijn papier werk , en ik zat muziek te luisteren.
Sterker nog , ik ging in de woonkamer zitten  en ik ben daar de volgende 6 a 7 uur niet meer vandaan gegaan.
De een na de andere cd verdween in mijn cd speler , omdat ik steeds weer benieuwd was ( en ben) hoe die dan nu weer zou klinken.

Wat was er namelijk aan de hand? Ik zat ( en zit) naar een versterker in mijn set te luisteren die echt met niks meer maar zeker ook niet minder bezig was met alle input van mijn ''audio analoque pagganini cd speler'' zo snel, zo eerlijk , zo verschoond van eigen karakter, aandacht gevend aan de kleinste minigeluidjes tot aan subachtige laagtonen versterkt door te geven naar mijn ''MC-Systems M3'' speakers.
Daar deze best heel neutraal zijn ( ze kunnen afgrond diep , maar het zijn geen bas monsters , midden is super en tja het hoog is verzorgd in de MIJNE door ''dynaudio Esostar'' dus dat zit goed.)

Dat maakt deze componenten bij elkaar, tot een audio set die niet mooi vol of warm klinkt, of die zo extreem analistisch is, of special van die mooie hoge tonen heeft.
Nee deze combinatie van componenten, klinkt eigen redelijk nergens naar, wat ie wel leuk doet is muziek laten horen, op een manier die bij een goede en mooie opname heel mooi is, en hebben de engineers enz enz een zooitje van de opname gemaakt en daar een slecht klinkende cd van hebben gemaakt, dan klinkt het bij mij ook net zo slecht.

Maar om in audio termen te blijven , mijn set heeft het (in deze samenstelling) eigenlijk allemaal.
Namelijk een mooie stage die alle artiesten hun eigen plek geeft, het geluid is mooi verdeeld tussen de speakers en tot zo'n 60 cm daarbuiten. het geluidsplaatje begint mooi iets voor de speakers  en wekt een mooie indruk van diepte tot ver achter de speakers, enz enz.
En dan moet ik nog wel even kwijt dat ik dit resultaat heb met joekiboekie kabels en links(links zijn echt hele goedkope oude dropveters en mijn speaker kabel is 20 jaar oude zwartroodkabel van 2x1.5mm die ''NU'' gewoon zonderplugjes enz enz in de speakers en de Naim gepropt zit ) ( weinig tijd weer gehad).
Maar ik krijg deze week zowel cardas als monster en naim nacA speakerkabel binnen, en ik heb van mezelf nog 2 sets kwaliteit links en ik heb een verloop van ''Naim'' Din naar RCA gekocht voor CD speler.
Dan gaan deze week de speakers weer op marmer, enfin wordt leuk weekje


Nee megiko doggy, ik zou nog steeds niet weten hoe ik dat ''beroemde'' ritmische enz enz geluid voor je moet omshrijven.
Omdit te horen moet je zelf maar bij me langs komen ( liefst met eigen muziek die je goed kent).


Al met al, Ik ben redelijk om , ik snapte nooit wat van de dat gewauwel omtrent ''Naim'' :no:.
Maar nu dus wel :yes:
Muziek luisteren is voor mij weer interresant geworden en ik zit weer naar muziek  te luisteren in plaats van kritisch  naar mijn set.



Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Goed omschreven waar het om draait: de muziek.  HB
Zoals het ook hoort, dient je set je bij de muziek te betrekken en het zo eerlijk mogelijk weer te geven.
En Naim heeft dat in zich, net zoals Densen.  hello

Heel veel luisterplezier gewenst met je prachtset. Maar we willen nu wel nieuwe foto's zien  :-D

mars

Citaat van: jowa op januari 19, 2010, 21:38:20
Goed omschreven waar het om draait: de muziek.  HB
Zoals het ook hoort, dient je set je bij de muziek te betrekken en het zo eerlijk mogelijk weer te geven.
En Naim heeft dat in zich, net zoals Densen.  hello

Heel veel luisterplezier gewenst met je prachtset. Maar we willen nu wel nieuwe foto's zien  :-D

oi

Hey bedankt, ik ben er ook wel mee in mijn euhhhhh..nopjes of in mijn sas  :lol:hehehe kan ook.


Des al niet te min , kan ik me hier best wel weer een tijd meevermaken als het om muziek luisteren gaat , zonder allerlei ''kleine'' ergenissen , waardoor je meer op je set dan de muziek let.

Ben ook aan de slag gegaan met Ebbehouten blokjes ( A premium kwaliteit) ( waar ze ook de zwarte toetsen bij vleugels meemaken).
En ik heb ook blokjes african Blackwood.
Maar wat deze tweaks betreft, daar kom ik in het ''Tweaks'' topic uitgebreid op terug.

(ik kan wel verklappen , dat ik een paar keer zeer positief en vooral zeer boven verwachting verrast ben)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Musicman

Hoi Mars.

Ik las in de topic "set van hifi gek" je "levens verhaal" over werken bij Mojo als Local Crew.
Leuk om te lezen......ik herken het, want heb zelf dat ook gedaan. (voor Jan H.)
Dan leer je echt muziek op een andere manier kennn..........zeker als je s;nachts gaar thuiskomt! :| :|

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

mars

Citaat van: Musicman op januari 26, 2010, 11:37:44
Hoi Mars.

Ik las in de topic "set van hifi gek" je "levens verhaal" over werken bij Mojo als Local Crew.
Leuk om te lezen......ik herken het, want heb zelf dat ook gedaan. (voor Jan H.)
Dan leer je echt muziek op een andere manier kennn..........zeker als je s;nachts gaar thuiskomt! :| :|

GR, Pat

Hey Gaaf ,

Welke jaren heb jij gedaan . 
En kleine wereld , Jan ken ik goed ( uit de tijd dat ik in Zoetermeer woonde), Heb jij nog contact met 'm?
Ik werkte met Ludo B , Ron M, Erik M ( naderhand via ampco bij Herman ook) Jelle S , Peder enz enz enz

Tja wat konden we gesloopt zijn he nopompom , en dan stonden mensen raar te kijken ,als WIJ helemaal de ziekte in hadden als bijvoorbeeld een ''Bruce Springsteen'' meer dan 1 uur toegift gaf frusty
Haha weet nog goed hadden we met bijna elke artiest hoor , als het concert eropzat , dan maar hopen dat ze geen gehoor gaven aan het ''WE WANT MORE'' van het publiek. En als de artiets of band dan toch weer on stage kwam dan zach je ons allemaal als weer weglopend en zwaar morrend en vloekend hahaha ....
Maar ik  ben bij sommige wel gaan kijken hoor , of als je een supertrooper moest bedienen kreeg je de Gig ook wel mee.
Maar vaak gingen we ff pitten in onze kleedruimte
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

zijn dat allemaal criminelen ofzo?

Ali B
Marco B
Marco V ..

:? :-D

mars

Citaat van: marvin op januari 29, 2010, 01:57:03
zijn dat allemaal criminelen ofzo?

Ali B
Marco B
Marco V ..

:? :-D

WAAAAAAAHAHA :schater:LOL.....EEEEEEEEEEEEEEEEUH :| Zou dat het zijn? We hadden wel de hele tijd zwarte balkjes voor de oogen :wink:

Nee hoor de meeste zijn gewoon gerespecteerde en hardwerkende mensen , maar daar er best wel wat mensen met de zelfde voornaam waren , en ik nu niet weet of collega's van vroeger met achternaam en al op internet willen komen , doen we het maar zo.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

ja dat had ik wel begrepen hoor.....  :yes:

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

#134
Hey mars,

Leuk dat jij ook met een accuphase jou speakers hebt "gekieteld". Was het ook een e-450? Best gaaf hè :yes:
Laatst zag ik op hifi.nl in de 2e hands sectie nog een setje van dezelfde speakers staan. Toch niet de jouwe hè maestro???? clown1
Oh binnen kort ben je jarig, al een mooi verlanglijstje gemaakt :-D (wordt je eindelijk volwassen, niet? :schater:)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.