De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

mars

oi@ Madvillain, marvin, cheese, Lo

De eerste reactie van mensen die voor het eerst horen wat jou werk (en ook levenswijze) is geweest, is heel vaak zoals nu :wink:.

Namelijk je hoort vaak zo dat is interessant , en dan kan je lekker veel concerten zien, of dan spreek je zeker vaak met bekende mensen?
Of hey dan kan je zeker de mooiste meiden in bed krijgen , want die groupies doen toch alles om bij hun idool te zijn?
Nou al deze dingen kloppen in mijn geval wel redelijk ( behalve veel contact met echtte sterren :no:), maar dan vooral de eerste paar jaar.

FF in het kort , Ik woonde met mijn familie in zoetermeer , en in onze vriendengroep (was in 1976/77) waren al een paar jongens die wekelijks ''House of Yellow'' in Leiden moesten bellen , want via dit bureau kreeg je dan te horen bij welk optreden enz enz je die week werkte als ''local crew''.
Ik zat zelf nog op school ook( ik was 15 jaar) maar ik was liever bij deze groep maaten. Een van deze jongens ''Jelle'' was een Belg en was goed bevriend met ''Danny Lademacher'' en die was weer gitarist in Hermans band ''The wild Romance''.
Dus Jelle werkte al snel full time bij Herman, maar had hij voor mij geregeld dat ik via ''House of Yellow'' een vast lid kon worden van de local crew van ''Mojo concerts'' ( toen onder leiding van Leon Ramakers).

Dat betekende helemaal onderaan beginnen als kabeldrager. Mijn aller aller eerste concert ( geloof ik) was een op treden van ''Fleetwood Mack''.
Ik moest de dag van het optreden om half 6 in de ochtend zorgen dat ik me melde bij ''Ahoy'' in Rotterdam.
Bijna gelijktijdig kwamen er ook 8 trucks met de langste trailers die er  zijn aangereden. En dan begint het , je moet als jongste altijd luisteren naar jou baas , maar ook naar de backline roadies enz enz. Het werk was zwaar en het podium moest af voor 5 uur in de middag , want dan hadden de hooggeeerde artiesten wel even tijd om een uurtje te sound checken.
Enfin dan hoort een ''Gig '' ( optreden) om 8 uur te beginnen , en in die tijd ging ik nog vaak naar een optreden kijken , als ik niet tijdens het optreden zelf ook nog moets werken. ( later ging je slapen)
Enfin ik heb ze allemaal gezien en alle fratsen maar ook mooie dingen mee gemaakt en bob Marley ook nog vlak voor dat ie dood ging.
Oja  de tournee van ''Fleetwood mack'' was de ''Tusktour''
Maar voor dat ik bij internationaal bekende groepen terecht kwam , ging naar ''herman''

Ik ben in die tijd dus ook nog Bij ''Herman'' terecht gekomen en ik was de jongste van de crew (uiteraard hahaha) en niemand mocht naar tegen mij doen of drugs aan mij geven want dan werd ''herman'' niet blij, enfin bla bla bla, ik ga er niet omheen draaien , maar in die tijd, met die mensen en in die roesachtige sfeer ( was precies in de tijd van ''Saturday night enzo) was ik als heel nieuwsgierig jongetje van 15 of 16 al snel in aanraking met allerlei verdovende troep, en dit heeft een lange tijd een rol in mijn leven gespeeld. Ik raak dit jaar al 10 jaar niets meer in deze catergorie ''prtemiddelen'' aan nonono Ik kreeg iets meer dan 10 jaar terug namelijk een heftige Botkanker , en daar ik al eerder in mijn leven echt maar dan ook echt door het oog van de naald ben gekropen, wist ik dat ik rigoreus moest veranderen!!!!!
(Ik ben al jaren een leven aan het lijden waarin eerlijk centraal staat)


Terwijl ik dit zit te typen besef ik dat ik in iemands anders zijn topic zit.

Ik stop dan nu ook verder. eEn ik vraag morgen aan Maurice of ik metmijn levensverhaal als leidraard een topic kan maken , mischien wel leuk om te lezen voor jullie want als ik zo ff nadenk is alles altijd doorspekt geweest van muziek en alles wat er om heen bij komyt kijken
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Mooi en oprecht :yes:
Blij dat je op tijd een andere weg bent ingeslagen. Tsja een mens heeft eerst de nodige ervaring nodig hè.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Mars

Je hebt vrijwel heel je levens geschiedenis bloodgegeven , maar wel één waar je trots op kunt zijn .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Heren , ik wil jullie vragen zoveel mogelijk ontopic te blijven en het onderwerp zo min mogelijk af te laten dwalen .

Alle onderwerpen die betrekking op mijn set hebben hebben de voorkeur .




Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Mooi Mars, ik kijk uit naar je eigen topic.

(sorry Edwin)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op januari 26, 2010, 17:45:30
Heren , ik wil jullie vragen zoveel mogelijk ontopic te blijven en het onderwerp zo min mogelijk af te laten dwalen .

Alle onderwerpen die betrekking op mijn set hebben hebben de voorkeur .




Groeten  EDWIN  B

Je heb gelijk

Maar je doet het zelf om zo een mooie set te hebben Edwin

En dat je eerlijk bent over hoe je dingen ervaart en gewoon heel fatsoenlijk antwoord geeft of men er mee eens is of niet

o ja en passie heb je voor muziek en hifi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Jij als test man bij STS digital (reclame) is het geen optie om voor de kabels over de grond een holling te maken in het blokje ?

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

Citaat van: jwx op januari 30, 2010, 12:44:13
Jij als test man bij STS digital (reclame) is het geen optie om voor de kabels over de grond een holling te maken in het blokje ?

John


Daar heb je wat John , bedankt voor de tip .

Nu vallen de kabels er erg makkelijk van af omdat de blokjes maar 30mm breed zijn .
De speakerkabel mantel is 25mm in diameter , dus dat gaat maar net .
Als ik met een half ronde vijl een holling in alle blokjes maakt ben ik van dat vervelende probleem verlost .

Dat gaat helemaal goed komen denk ik  .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Nu inmiddels heb ik het STS-Digital stekkerblok een volle week in huis .

Als ik het geluidsbeeld nu vergelijk met mijn netfilter van PS-Audio dan hoor ik duidelijke verschillen .



Wat vooral opvalt is de rust in de weergave die behoorlijk is toegenomen , dit is echt ongekent zelfs .
In hoogwaardige sacd/cd opnames is geen enkel spoor van ruis meer te horen , dit heb ik zo nog nooit eerder ervaren in mijn set  .
De klankkleur is warmer geworden .
De dynamiek is duidelijk waarneembaar toegenomen .
Het laag heeft meer kracht gekregen .
De hoge tonen zijn nu zijdezacht van karakter .
Het geluidsbeeld is een stuk losser / holografischer geworden met aanzienlijk meer diepte .
De muzikale genietbaarheids factor ligt hoger .




Groeten   EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op januari 30, 2010, 13:38:50
Nu inmiddels heb ik het STS-Digital stekkerblok een volle week in huis .

Als ik het geluidsbeeld nu vergelijk met mijn netfilter van PS-Audio dan hoor ik duidelijke verschillen .



Wat vooral opvalt is de rust in de weergave die behoorlijk is toegenomen , dit is echt ongekent zelfs .
In hoogwaardige sacd/cd opnames is geen enkel spoor van ruis meer te horen , dit heb ik zo nog nooit eerder ervaren in mijn set  .
De klankkleur is warmer geworden .
De dynamiek is duidelijk waarneembaar toegenomen .
Het laag heeft meer kracht gekregen .
De hoge tonen zijn nu zijdezacht van karakter .
Het geluidsbeeld is een stuk losser / holografischer geworden met aanzienlijk meer diepte .
De muzikale genietbaarheids factor ligt hoger .




Groeten   EDWIN  B

handtekening aanpassen aub
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

#265
Citaat van: jwx op januari 30, 2010, 13:41:59
handtekening aanpassen aub


O ja , dat is waar ook .     ga ik meteen aanpassen nu .

Nou John , nogmaals bedankt voor je 2e tip  :lol:



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Mijn PS-Audio netfilter heb ik aangesloten op mijn Panasonic TH-37PX80E plasma tv en mijn UPC digital HD Decoder .

Binnenkort zal ik eens gaan kijken of ik verschil in beeld kwaliteit kan ontdekken , zo op het gevoel afgaand zie ik totaal geen verschil .
Maar ik heb nog niet rechtstreeks kunnen vergelijken tussen een verschil met of zonder netfilter .



Groeten  EDWIN  B 

Musicman

Citaat van: HiFi gek op januari 30, 2010, 13:14:48

Daar heb je wat John , bedankt voor de tip .

Nu vallen de kabels er erg makkelijk van af omdat de blokjes maar 30mm breed zijn .
De speakerkabel mantel is 25mm in diameter , dus dat gaat maar net .
Als ik met een half ronde vijl een holling in alle blokjes maakt ben ik van dat vervelende probleem verlost .

Dat gaat helemaal goed komen denk ik  .



Groeten  EDWIN  B



Misschien eerst proberen (voordat je gaat vijlen) je blokjes diagonaal onder de kabels te leggen.
Dan heb je iets meer draagvlak. :wink:

GR, Pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

Citaat van: Musicman op januari 30, 2010, 16:37:43

Misschien eerst proberen (voordat je gaat vijlen) je blokjes diagonaal onder de kabels te leggen.
Dan heb je iets meer draagvlak. :wink:

GR, Pat




Ik heb het uitgeprobeerd , de speakerkabels staan zo iets stabieler op de houten blokjes .



Groeten  EDWIN  B

Musicman

Scheelt weer vijlen.....

Mocht het nog niet genoeg zijn, kan je altijd nog vijlen.
Al zou ik dan eerder een andere oplossing zoeken.
Als je gaat vijlen, verbreek je het "lijncontact" (= raakvlak kabel/blokje).

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels