oi@ Madvillain, marvin, cheese, Lo
De eerste reactie van mensen die voor het eerst horen wat jou werk (en ook levenswijze) is geweest, is heel vaak zoals nu
.
Namelijk je hoort vaak zo dat is interessant , en dan kan je lekker veel concerten zien, of dan spreek je zeker vaak met bekende mensen?
Of hey dan kan je zeker de mooiste meiden in bed krijgen , want die groupies doen toch alles om bij hun idool te zijn?
Nou al deze dingen kloppen in mijn geval wel redelijk ( behalve veel contact met echtte sterren
), maar dan vooral de eerste paar jaar.
FF in het kort , Ik woonde met mijn familie in zoetermeer , en in onze vriendengroep (was in 1976/77) waren al een paar jongens die wekelijks ''House of Yellow'' in Leiden moesten bellen , want via dit bureau kreeg je dan te horen bij welk optreden enz enz je die week werkte als ''local crew''.
Ik zat zelf nog op school ook( ik was 15 jaar) maar ik was liever bij deze groep maaten. Een van deze jongens ''Jelle'' was een Belg en was goed bevriend met ''Danny Lademacher'' en die was weer gitarist in Hermans band ''The wild Romance''.
Dus Jelle werkte al snel full time bij Herman, maar had hij voor mij geregeld dat ik via ''House of Yellow'' een vast lid kon worden van de local crew van ''Mojo concerts'' ( toen onder leiding van Leon Ramakers).
Dat betekende helemaal onderaan beginnen als kabeldrager. Mijn aller aller eerste concert ( geloof ik) was een op treden van ''Fleetwood Mack''.
Ik moest de dag van het optreden om half 6 in de ochtend zorgen dat ik me melde bij ''Ahoy'' in Rotterdam.
Bijna gelijktijdig kwamen er ook 8 trucks met de langste trailers die er zijn aangereden. En dan begint het , je moet als jongste altijd luisteren naar jou baas , maar ook naar de backline roadies enz enz. Het werk was zwaar en het podium moest af voor 5 uur in de middag , want dan hadden de hooggeeerde artiesten wel even tijd om een uurtje te sound checken.
Enfin dan hoort een ''Gig '' ( optreden) om 8 uur te beginnen , en in die tijd ging ik nog vaak naar een optreden kijken , als ik niet tijdens het optreden zelf ook nog moets werken. ( later ging je slapen)
Enfin ik heb ze allemaal gezien en alle fratsen maar ook mooie dingen mee gemaakt en bob Marley ook nog vlak voor dat ie dood ging.
Oja de tournee van ''Fleetwood mack'' was de ''Tusktour''
Maar voor dat ik bij internationaal bekende groepen terecht kwam , ging naar ''herman''
Ik ben in die tijd dus ook nog Bij ''Herman'' terecht gekomen en ik was de jongste van de crew (uiteraard hahaha) en niemand mocht naar tegen mij doen of drugs aan mij geven want dan werd ''herman'' niet blij, enfin bla bla bla, ik ga er niet omheen draaien , maar in die tijd, met die mensen en in die roesachtige sfeer ( was precies in de tijd van ''Saturday night enzo) was ik als heel nieuwsgierig jongetje van 15 of 16 al snel in aanraking met allerlei verdovende troep, en dit heeft een lange tijd een rol in mijn leven gespeeld. Ik raak dit jaar al 10 jaar niets meer in deze catergorie ''prtemiddelen'' aan
Ik kreeg iets meer dan 10 jaar terug namelijk een heftige Botkanker , en daar ik al eerder in mijn leven echt maar dan ook echt door het oog van de naald ben gekropen, wist ik dat ik rigoreus moest veranderen!!!!!
(Ik ben al jaren een leven aan het lijden waarin eerlijk centraal staat)
Terwijl ik dit zit te typen besef ik dat ik in iemands anders zijn topic zit.
Ik stop dan nu ook verder. eEn ik vraag morgen aan Maurice of ik metmijn levensverhaal als leidraard een topic kan maken , mischien wel leuk om te lezen voor jullie want als ik zo ff nadenk is alles altijd doorspekt geweest van muziek en alles wat er om heen bij komyt kijken