Citaat van: lo op januari 25, 2010, 22:43:48
Waardoor ik kan??
Als een life optreden is opgenomen en het klinkt thuis voor geen meter dan ligt dat toch veelal aan de opname kwaliteit volgens mij.
Zoals ik al eens ergens schreef ben ik een aantal maal naar een echt life optreden geweest zonder versterking.
Het is volgens mij erg moeilijk om dat in een opname en vervolgens weer op weergave apparatuur te benaderen. Ik moet zeggen dat het bij mij, in mijn oren, vaak realistisch klinkt. Dit met die performances in het achterhoofd. Ik ga ook regelmatig naar optredens in een theater of schouwburg, zoals onlangs naar flairck. Opvallend vind ik daarbij dat de kwaliteit van het versterkings systeem hier feitelijk de grootste duit in het zakje doet mbt realistische geluidsweergave. Kijk maar eens naar de performers en sluit dan je ogen. Ik denk dat je in een behoorlijk aantal gevallen de performers niet meer aankunt wijzen en/of kunt (of minder goed) herkennen in wat je hoort.
Een man als Fritz de With is misschien wel 1 van de weinigen hier die inderdaad goed kan beoordelen of iets wel of niet realistisch klinkt. Dit als combinatie van de opname en zijn set. Hij is er per slot van rekening dagdagelijks mee bezig.
groet,
lo
hahaha oke ;
edit; waardoor ik kan genieten en relaxen van muziek.
Zit ook wel waarheid in , wat je zegt dat het aan opname kan liggen.
Maar er is gewoon veel muziek die live gewoon loei en loei hard moet gaan ( alle hard rock enz enz) en daar maak je gewoon heel erg vaak mee dat het optreden oke was maar dat het gewoon nergens naar klinkt als je het thuis life draait.
De muziek de Frits opneemt is vaak van huis uit al erg mooi en kloppend ,vandaar uit dat de opnames van de soort muziek die frits vast legd dan ook magistraal zijn.
Maar weet je hoeveel werk een hard rock band heeft om een mooi studio album af te leveren.
Marco , Maurice en nog wel wat forum leden weten wel waar ik het groostste deel van mijn leven mijn geld heb verdiend, dat is namelijk muziek.
Ik ben een tijd lang vast lid geweest van de crew van Herman Brood &his wild romance.
Verder heb ik lang voor zowel FTA electrosound als Edwin shirley trukkin gewerkt, dat hield in dat we met de apperatuur mee verhuurd werden als roadie's ( technici) , op deze manier heb ik toch wel van begin jaren 80 tot in 2000 alle grote bands enz enz en ook tourtjes mee gemaakt.
En dan ben ik zo'n jaar of 10 crewleader bij bijna alle local crews die nodig waren bij concerten die door mojo waren georganiseerd.
Heb ook best wel wat live cd opnames mee gemaakt.
Nu ben ik nog verbonden aan een poppodium en help een ander poppodium mee met de programmering .