De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Ik heb geen set om het zo realistisch mogelijk te laten klinken. Ik heb een set om het zo goed mogelijk te laten klinken.

JohnWx

Citaat van: MadVillain op januari 25, 2010, 21:52:06
Ik heb geen set om het zo realistisch mogelijk te laten klinken. Ik heb een set om het zo goed mogelijk te laten klinken.


die had je wel maar die is de deur uit  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

MadVillain

 :schater: :schater: clown1

Ja die sr4600 klonk pas realistisch :P

Marvin

Citaat van: jwx op januari 25, 2010, 21:50:50
Myfi  pompom

mooie 12de foto heb je op mijn pils staan  notworthy

die met audiofreaks op het beddengoed geprojecteerd?

JohnWx

Citaat van: marvin op januari 25, 2010, 22:10:02
die met audiofreaks op het beddengoed geprojecteerd?

meer om diegene zijn set en Pol audio foto

John Wx  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Citaat van: MadVillain op januari 25, 2010, 21:52:06
Ik heb geen set om het zo realistisch mogelijk te laten klinken. Ik heb een set om het zo goed mogelijk te laten klinken.


oi,

Mee eens , te realistisch is soms helemaal niet relaxed.

En daar bij , veel live muziek waar we tijdens een optreden helemaal van uit ons dak gaan, blijkt (als er opname's zijn natuurlijk) thuis op je mooie set helemaal 3 keer naar niks te klinken.

Ik wil dat ook hoor , mijn set is voor mij een gaaf stukje techniek waardoor ik kan
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Citaat van: mars op januari 25, 2010, 22:18:26
oi,

Mee eens , te realistisch is soms helemaal niet relaxed.

En daar bij , veel live muziek waar we tijdens een optreden helemaal van uit ons dak gaan, blijkt (als er opname's zijn natuurlijk) thuis op je mooie set helemaal 3 keer naar niks te klinken.

Ik wil dat ook hoor , mijn set is voor mij een gaaf stukje techniek waardoor ik kan

Waardoor ik kan??

Als een life optreden is opgenomen en het klinkt thuis voor geen meter dan ligt dat toch veelal aan de opname kwaliteit volgens mij.
Zoals ik al eens ergens schreef ben ik een aantal maal naar een echt life optreden geweest zonder versterking.
Het is volgens mij erg moeilijk om dat in een opname en vervolgens weer op weergave apparatuur te benaderen. Ik moet zeggen dat het bij mij, in mijn oren, vaak realistisch klinkt. Dit met die performances in het achterhoofd. Ik ga ook regelmatig naar optredens in een theater of schouwburg, zoals onlangs naar flairck. Opvallend vind ik daarbij dat de kwaliteit van het versterkings systeem hier feitelijk de grootste duit in het zakje doet mbt realistische geluidsweergave. Kijk maar eens naar de performers en sluit dan je ogen. Ik denk dat je in een behoorlijk aantal gevallen de performers niet meer aankunt wijzen en/of kunt (of minder goed) herkennen in wat je hoort.
Een man als Fritz de With is misschien wel 1 van de weinigen hier die inderdaad goed kan beoordelen of iets wel of niet realistisch klinkt. Dit als combinatie van de opname en zijn set. Hij is er per slot van rekening dagdagelijks mee bezig.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op januari 25, 2010, 22:43:48
Waardoor ik kan??

Als een life optreden is opgenomen en het klinkt thuis voor geen meter dan ligt dat toch veelal aan de opname kwaliteit volgens mij.
Zoals ik al eens ergens schreef ben ik een aantal maal naar een echt life optreden geweest zonder versterking.
Het is volgens mij erg moeilijk om dat in een opname en vervolgens weer op weergave apparatuur te benaderen. Ik moet zeggen dat het bij mij, in mijn oren, vaak realistisch klinkt. Dit met die performances in het achterhoofd. Ik ga ook regelmatig naar optredens in een theater of schouwburg, zoals onlangs naar flairck. Opvallend vind ik daarbij dat de kwaliteit van het versterkings systeem hier feitelijk de grootste duit in het zakje doet mbt realistische geluidsweergave. Kijk maar eens naar de performers en sluit dan je ogen. Ik denk dat je in een behoorlijk aantal gevallen de performers niet meer aankunt wijzen en/of kunt (of minder goed) herkennen in wat je hoort.
Een man als Fritz de With is misschien wel 1 van de weinigen hier die inderdaad goed kan beoordelen of iets wel of niet realistisch klinkt. Dit als combinatie van de opname en zijn set. Hij is er per slot van rekening dagdagelijks mee bezig.

groet,

lo

Je moet je zelf niet te kort doen het gaat om jouw waarneming


Ik moet wel bekennen dat ik zeer gecharmeerd ben van de opnames van Fritz vooral de latere cd's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Citaat van: lo op januari 25, 2010, 22:43:48
Waardoor ik kan??

Als een life optreden is opgenomen en het klinkt thuis voor geen meter dan ligt dat toch veelal aan de opname kwaliteit volgens mij.
Zoals ik al eens ergens schreef ben ik een aantal maal naar een echt life optreden geweest zonder versterking.
Het is volgens mij erg moeilijk om dat in een opname en vervolgens weer op weergave apparatuur te benaderen. Ik moet zeggen dat het bij mij, in mijn oren, vaak realistisch klinkt. Dit met die performances in het achterhoofd. Ik ga ook regelmatig naar optredens in een theater of schouwburg, zoals onlangs naar flairck. Opvallend vind ik daarbij dat de kwaliteit van het versterkings systeem hier feitelijk de grootste duit in het zakje doet mbt realistische geluidsweergave. Kijk maar eens naar de performers en sluit dan je ogen. Ik denk dat je in een behoorlijk aantal gevallen de performers niet meer aankunt wijzen en/of kunt (of minder goed) herkennen in wat je hoort.
Een man als Fritz de With is misschien wel 1 van de weinigen hier die inderdaad goed kan beoordelen of iets wel of niet realistisch klinkt. Dit als combinatie van de opname en zijn set. Hij is er per slot van rekening dagdagelijks mee bezig.

groet,

lo


hahaha oke ;

edit; waardoor ik kan genieten en relaxen van muziek.

Zit ook wel waarheid in , wat je zegt dat het aan opname kan liggen.
Maar er is gewoon veel muziek die live gewoon loei en loei hard  moet gaan ( alle hard rock enz enz) en daar maak je gewoon heel erg vaak mee dat het optreden oke was maar dat het gewoon nergens naar klinkt als je het thuis life draait.

De muziek de Frits opneemt is vaak van huis uit al erg mooi en kloppend ,vandaar uit dat de opnames van de soort muziek die frits vast legd dan ook magistraal zijn.
Maar weet je hoeveel werk een hard rock band  heeft om een mooi studio album af te leveren.
Marco , Maurice en nog wel wat forum leden weten wel waar ik het groostste deel van mijn leven mijn geld heb verdiend, dat is namelijk muziek.
Ik ben een tijd lang vast lid geweest van de crew van Herman Brood &his wild romance.
Verder heb ik lang voor zowel FTA electrosound als Edwin shirley trukkin gewerkt, dat hield in dat we met de apperatuur mee verhuurd werden als roadie's ( technici) , op deze manier heb ik toch wel van begin jaren 80 tot in 2000 alle grote bands enz enz en ook tourtjes mee gemaakt.
En dan ben ik zo'n jaar of 10 crewleader bij bijna alle local crews die nodig waren bij concerten die door mojo waren georganiseerd.
Heb ook best wel wat live cd opnames mee gemaakt.
Nu ben ik nog verbonden aan een poppodium en help een ander poppodium mee met de programmering .
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Dus een baan om jaloers op te zijn! (zo op het eerste gezicht)

Marvin

maar uiteindelijk blijft het werk, -en slokt het dus verdraaid veel vrije tijd op.....  :schater:

lo

Citaat van: jwx op januari 25, 2010, 22:54:06
Je moet je zelf niet te kort doen het gaat om jouw waarneming
Ik moet wel bekennen dat ik zeer gecharmeerd ben van de opnames van Fritz vooral de latere cd's

Klopt als een bus JWX!
Mbt de waarneming dat is zeker wel aan Edwin toe te vertrouwen. En inderdaad hij "tweakt" zijn set net zolang tot dat deze in zijn waarneming de meeste voldoening schenkt.
Fritz maakt wel goede cd-tjes hè.

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cheese

ja maar in mijn ogen wel eem erg leuke job................


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

lo

Citaat van: mars op januari 25, 2010, 23:06:12

hahaha oke ;

edit; waardoor ik kan genieten en relaxen van muziek.

Zit ook wel waarheid in , wat je zegt dat het aan opname kan liggen.
Maar er is gewoon veel muziek die live gewoon loei en loei hard  moet gaan ( alle hard rock enz enz) en daar maak je gewoon heel erg vaak mee dat het optreden oke was maar dat het gewoon nergens naar klinkt als je het thuis life draait.

De muziek de Frits opneemt is vaak van huis uit al erg mooi en kloppend ,vandaar uit dat de opnames van de soort muziek die frits vast legd dan ook magistraal zijn.
Maar weet je hoeveel werk een hard rock band  heeft om een mooi studio album af te leveren.
Marco , Maurice en nog wel wat forum leden weten wel waar ik het groostste deel van mijn leven mijn geld heb verdiend, dat is namelijk muziek.
Ik ben een tijd lang vast lid geweest van de crew van Herman Brood &his wild romance.
Verder heb ik lang voor zowel FTA electrosound als Edwin shirley trukkin gewerkt, dat hield in dat we met de apperatuur mee verhuurd werden als roadie's ( technici) , op deze manier heb ik toch wel van begin jaren 80 tot in 2000 alle grote bands enz enz en ook tourtjes mee gemaakt.
En dan ben ik zo'n jaar of 10 crewleader bij bijna alle local crews die nodig waren bij concerten die door mojo waren georganiseerd.
Heb ook best wel wat live cd opnames mee gemaakt.
Nu ben ik nog verbonden aan een poppodium en help een ander poppodium mee met de programmering .


:-D :-D Dat is het toch hè, inderdaad relaxt genieten van wat we allemaal in die cd spelert frotten :angel:

Mars, ontzag voor je werkelijk schitterende staat van dienst. Inmiddels had ik tussen de regels, op diverse plaatsen, al door dat je geen "groentje" bent maar dit is toch wel echt tof pompom
Ik denk dat ook jij als geen ander zult kunnen bjeoordelen of het realisme de waarheid benadert.
Mbt opnames van life concerten van rock-bands denk ik inderdaad dat deze beleving gewoon ontiegelijk moeilijk te verwoorden is op je thuis setje :angel:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Citaat van: cheese op januari 25, 2010, 23:24:59
ja maar in mijn ogen wel eem erg leuke job................
gr kees

zeker!!