De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

cheese

ja zo had ik er nog niet over nagedacht.................
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

viceadmiraal61

weet wat het is ..wij zijn als audiopiiiiiiillllljis uiteraard bezig de muziek zo mooi waar mogelijk uit de installatie
te krijggen dat is toch onze hobby...mijn buurman koopt een marantz setje..zet het neer klaar komt er nooit
meer aan.....ook goed.....ik en vele met mij zoeken de grenzen van een installatie op muziek moet een emotionele
lading hebben ..en dat willen wij voelen.......wat je nu krijgt met alle die tweaks is dat de emotie in muziek
naar voren komt..vooral op stemmen..ik heb tot nu toe alleen goede resultaten met de blokken doos en het
stekker blok...maar dat kan zomaar bij een installatie anders zijn....het wachten is nu op cheese..........
om als 5e proeftuin de hele zaak te testen...wordt dus vervolgt...........................

JohnWx

#212
Citaat van: WimPeu op januari 24, 2010, 20:24:47
Als je je set op het niveau van Edwin of Fritz hebt kun je je eigenlijk alleen nog maar verbeteren met tweaks (alhoewel  :wink:) en als Fritz dan een hele trucendoos met tweaks tevoorschijn tovert dan snap ik dit wel.  :-D


Nou Wim Krell ML Accuphase kan wel effe doorgaan, maar dan ga je de sound veranderen
Had het laatst nog over met Fritz, een vriend van me heeft een hifi museum daar speelt een oude B&O receiver met buizen een oude trio track draaitafel met als naald een spijker op een paar Quads ESL 55 je weet niet wat je hoort een warmte een andere beleving, Fritz heeft het ook mogen ervaren daar in het museum
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 24, 2010, 21:41:53
weet wat het is ..wij zijn als audiopiiiiiiillllljis uiteraard bezig de muziek zo mooi waar mogelijk uit de installatie
te krijggen dat is toch onze hobby...mijn buurman koopt een marantz setje..zet het neer klaar komt er nooit
meer aan.....ook goed.....ik en vele met mij zoeken de grenzen van een installatie op muziek moet een emotionele
lading hebben ..en dat willen wij voelen.......wat je nu krijgt met alle die tweaks is dat de emotie in muziek
naar voren komt..vooral op stemmen..ik heb tot nu toe alleen goede resultaten met de blokken doos en het
stekker blok...maar dat kan zomaar bij een installatie anders zijn....het wachten is nu op cheese..........
om als 5e proeftuin de hele zaak te testen...wordt dus vervolgt...........................

Dat kan ik heel ver in mee gaan met Fritz stemmen dat is ook wat mij opviel bij Fritz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

oke maar mijn probleem................. (is het wel een probleem)................dat ik de tweaks niet hoor zoals sommige dat wel kunnen......en dan laat ik het maar zoals het is.


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Citaat van: cheese op januari 24, 2010, 22:24:52
oke maar mijn probleem................. (is het wel een probleem)................dat ik de tweaks niet hoor zoals sommige dat wel kunnen......en dan laat ik het maar zoals het is.


gr kees

Cheese wees gezegend  :angel:

volgens mij is dat voor 70% alleen maar onrust al die tweaks maar ieder zijn hobby

ik heb voor me zelf gezegd kabeltjes prima stekkerblokje prima van een fatsoenlijke kwaliteit dan moet je al een heel eind zijn

heb ook nog meer om mijn tijd te spenderen vrouw kids vrienden etc.etc.etc.


maar ik neem sommige absoluut waar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Citaat van: jwx op januari 24, 2010, 21:56:38
Nou Wim Krell ML Accuphase kan wel effe doorgaan, maar dan ga je de sound veranderen


Daarom had ik er ook "alhoewel" bij gezet.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

Citaat van: jwx op januari 24, 2010, 22:31:43
Cheese wees gezegend  :angel:

volgens mij is dat voor 70% alleen maar onrust al die tweaks maar ieder zijn hobby

ik heb voor me zelf gezegd kabeltjes prima stekkerblokje prima van een fatsoenlijke kwaliteit dan moet je al een heel eind zijn

heb ook nog meer om mijn tijd te spenderen vrouw kids vrienden etc.etc.etc.


maar ik neem sommige absoluut waar


ik vind het ook goed zo hoor.......en voor mij zijn er ook genoeg andere hobby's die ik zo ook tijd kan geven


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Citaat van: cheese op januari 24, 2010, 20:18:30
Last but not least: vergeet ook vooral niet naar muziek te luisteren in plaats van muziekWEERGAVE ....

deze opmerking houd mij al een tijd bezig........ik vind dat ik soms al te veel met de muziekweergave bezig ben en niet de muziek zelf......
stupid uiteraard wil je naar iets horen wat je aanspreekt, wat je betrekt in de muziek.
Persoonlijk vind ik vaak dat de "jacht naar details" ed. hoofdzakelijk de high-end gedachte bevredigd terwijl een "muzikale set" die minder uitgesproken klinkt, je veel meer van de muziek laat genieten zonder afgeleid te worden door de muziekweergave.

Citeer
maar als ik dan zie wat ik doe om een mooi geluid te krijgen is dat nog kinderspiel met sommige op dit forum......en mijn vraag is dan ook zijn sommige niet te veel met de weergave bezig? of is dat ook gewoon een onderdeel van de hobby?

En lieve mensen begrijp mij goed dit is puur uit interesse en absoluut niet om ergens een goed of slecht aan te hangen of een oordeel te vellen.

gr kees
Da's ook wel een beetje het gevaar van een forum als dit; de een heeft nog mooier/beter/duurder spul dan de ander dus dat zal dan ook wel veeeeeeeeeeeeel beter klinken :roll:
Uiteraard is het hobby, maar ook wel een beetje: kijk eens wat ik heb...
En ook mensen met setjes van ruim boven de €10.000 blijven zoeken naar verbeteringen van de muziekweergave :-P

grt gerard


Ps. Edwin, volgens mij doe jij ook iets meer richting de weergave, maar da's idd je hobby.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

viceadmiraal61

edwin ik zit zo eens te kijken naar jou foto van het hms stekkerdoos en zie tot mijn schrik dat die
van kunststof is gemaakt en hierdoor niet vrij van mago velden....er is een eenvoudige op lossing
verbind de kemp kabel middels een euro stekker(even aan monteren natuurlijk) direct in the six pack
dan hou je een v d hul mainstream over( en daar zijn wel weer liefhebbers voor ) door het zo
te doen is de afscherming van begin tot het einde perfect.....bij montage even de zekering er uit
of je moet gek zijn van stekkkkkkkkkkkeeljessssssssssss......

joep

#221
Ehhh.... hoe lang was die v d hul Mainstream? Eigenlijk hoef jij er niet bij te zijn Edwin wij regelen alles voor jou.  :-D

HiFi gek



grt gerard


Ps. Edwin, volgens mij doe jij ook iets meer richting de weergave, maar da's idd je hobby.

[/quote]


Wat ik precies als doel heb is het maximale uit mijn set halen , maar zonder het muzikale karakter kwijt te raken .

Het muzikale karakter daar til ik erg zwaar aan , is voor mij net zo belangrijk , het is een 50/50 verhouding .
\



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 25, 2010, 16:05:51
edwin ik zit zo eens te kijken naar jou foto van het hms stekkerdoos en zie tot mijn schrik dat die
van kunststof is gemaakt en hierdoor niet vrij van mago velden....er is een eenvoudige op lossing
verbind de kemp kabel middels een euro stekker(even aan monteren natuurlijk) direct in the six pack
dan hou je een v d hul mainstream over( en daar zijn wel weer liefhebbers voor ) door het zo
te doen is de afscherming van begin tot het einde perfect.....bij montage even de zekering er uit
of je moet gek zijn van stekkkkkkkkkkkeeljessssssssssss......



Bedankt voor de tip Fritz .

Ik zal het eens overwegen , het grote nadeel is dat het stekkerblok dan niet meer op de plaats komt te staan waar ik hem graag wil hebben .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Marco op januari 24, 2010, 14:18:50
De luidsprekers zijn toch niet magnetisch afgeschermd dus is het toch niet meer dan normaal dat deze een magnetisch strooiveld laten zien,en dat een stroomkabel in de nabijheid nadelig zou zijn voor de boxen lijkt mij nonsens.....hou maar eens een luidspreker tegen een tv aan dan snap je wat ik bedoel.


Hier vergis je je toch in , het meet apparaatje van Fritz bewijst het .

Als ik de stekker van de halogeenlamp eruit trekt is het magnetisch veld weg .

Rond mijn boxen zelf is geen magnetisch veld te meten .




Groeten  EDWIN  B