De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: pg op mei 01, 2009, 20:10:45
kan aan mij liggen hoor maar snap niks van die tekst.
kan niet lezen dus.
maar moeten die dopjes verguld zijn of is het af dichten met teflon ook voldoende edwin?


Die dopjes hoeven niet persé verguld te zijn , maar ze moeten wel persé van een metaalsoort zijn omdat ze kontakt moeten maken met de aarde mantel van de RCA en XLR aansluitingen .
Teflon gaat dus niet werken omdat dat geen kontakt kan maken met aarde .

De tekst is inderdaad lastig omdat het Duits is , als je er niets van begrijpt helaas dan .

Ik heb zelf ook een Nederlandse vertaling vanuit het Duits van een vertaal computer opgeslagen .
Maar ook dat is zeer ongelukkig verwoord aangezien alle Duits letterlijk wordt vertaald in de volgorde zoals het in het Duits staat geschreven .



Groeten  EDWIN  B

pg

oke had het kunnen waarom ze verguld zijn

weer bedankt voor je info.

thom

als ik vrage mag, wat kosten die dopjes nouw voor over de rca??

pg


HiFi gek

Even ter informatie over de prijzen van de Sieveking Caps .

RCA Caps kosten per stuk   ----   4.50 euro
XLR input Caps kosten per stuk   ----  22.50 euro
XLR output Caps kosten per stuk  ----  22.50 euro

Tussen de XLR input en output Caps zit een wezenlijk verschil ( mannetje / vrouwtje ) .


Alle 3 de soorten Caps zijn te bestellen bij : High Fidelity Discs .
Daar heb ik ze ook vandaan gehaald .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Heb vandaag voor het eerst de bekende demagntiseer cd van Densen in mijn SA7-S1 gedaan .

Densen Demagnetiseer Disc      ,    12 euro bij High Fidility Discs + op voorraad daar .


Het geeft een verbazingwekkend groot resultaat dat ik niet had verwacht .
Er staat een heel aparte sound track op ( een raar vreemd geluid ) van 3 minuten .
Na het afspelen hiervan schijnt de cd speler gedemagnetiseerd te worden .

Het klinkt opeens schoner
Een stuk helderder en meer rust in de weergave .
Stemmen zijn opeens duidelijker te verstaan .
Bekkens zijn veel duidelijker waarneembaar tijdens zeer zachte passages .
Het nadeel is dat de klankleur minder warm wordt , voorderest alleen maar voordeel op mijn set .



http://www.densen.dk/DEMAGIC/demagic.pdf

Hier een link naar een engels talige beschrijving erover .





Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Citaat van: HiFi gek op juni 07, 2009, 19:51:37
Heb vandaag voor het eerst de bekende demagntiseer cd van Densen in mijn SA7-S1 gedaan .

Densen Demagnetiseer Disc      ,    12 euro bij High Fidility Discs + op voorraad daar .


Het geeft een verbazingwekkend groot resultaat dat ik niet had verwacht .
Er staat een heel aparte sound track op ( een raar vreemd geluid ) van 3 minuten .
Na het afspelen hiervan schijnt de cd speler gedemagnetiseerd te worden .

Het klinkt opeens schoner
Een stuk helderder en meer rust in de weergave .
Stemmen zijn opeens duidelijker te verstaan .
Bekkens zijn veel duidelijker waarneembaar tijdens zeer zachte passages .
Het nadeel is dat de klankleur minder warm wordt , voorderest alleen maar voordeel op mijn set .



http://www.densen.dk/DEMAGIC/demagic.pdf

Hier een link naar een engels talige beschrijving erover .





Groeten  EDWIN  B

Hoi Edwin

Ik heb hem al jaren en inderdaad hoor je duidelijk die verbeteringen die je schetst. Iedere week haal ik het ding even door de CDspeler om het zo maar te zeggen :-) Kost inderdaad een drol dat ding en je kunt je er geen buil aan vallen. Oh ja: niet vergeten de randen van je CD's groen te maken met de Steadler lumicolor 317-5. Gaat alles nog een stapje verder!

Tot volgende week,

Grtzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op juni 08, 2009, 21:38:35
Hoi Edwin

Ik heb hem al jaren en inderdaad hoor je duidelijk die verbeteringen die je schetst. Iedere week haal ik het ding even door de CDspeler om het zo maar te zeggen :-) Kost inderdaad een drol dat ding en je kunt je er geen buil aan vallen. Oh ja: niet vergeten de randen van je CD's groen te maken met de Steadler lumicolor 317-5. Gaat alles nog een stapje verder!

Tot volgende week,

Grtzzz

AJ



Bert

Ik heb de Densen cd al ruim een maand of 8 denk ik , alleen heb ik er helaas nooit erg in gehad om hem te gebruiken .
Ik heb hem destijds weggelegt en er niet meer aan gedacht , tot dat ik hem opeens weer tegen kwam vorige week .

Heb jij zelf zo'n stift als de Stedler Lumicolor 317-5   ? 
Dan wil ik je bij deze vragen om hem mee te nemen als je woensdag 17-6-2009 naar mij toe komt .
Dan ben ik erg benieuwd naar het resultaat .

Mijn SA7-S1 heeft gelukkig wel een loopwerk dat van fabriekswege uit is aangepast om geen laserlicht verstrooiing te krijgen of om last van te hebben .
Heeft dacht ik iets te maken dat de ruimte waar dat laserlicht noormaal gesproken verstrooit wordt volledig zwart is gemaakt , heb dat destijds gelezen in een resencie .



Groeten  EDWIN  B

Dennis E36

Heb vanavond de Densen cd besteld, eens even kijken wat dit voor resultaat bij mij oplevert...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Citaat van: Dennis E36 op juni 10, 2009, 20:57:55
Heb vanavond de Densen cd besteld, eens even kijken wat dit voor resultaat bij mij oplevert...


Laat het mij even weten , ben benieuwd of je hetzelfde positieve resultaat berijkt .


Groeten  EDWIN  B

Dennis E36

#85
Citaat van: HiFi gek op juni 11, 2009, 21:59:37

Laat het mij even weten , ben benieuwd of je hetzelfde positieve resultaat berijkt .


Groeten  EDWIN  B

Ik stond erg sceptisch tegenover de cd...., maar ik kan hier met een goed gevoel posten dat het inderdaad
een hele positieve uitwerking heeft. Ik ben eigenlijk wel erg verbaasd over. Dit resultaat heb ik eerder met een
interlink niet gehaald....het geheel klinkt een stuk rustiger inderdaad. Dat het stemgeluid minder warm klinkt kan ik bij mijn set niet beamen.

Ik merk wel dat zwakkere details die voorheen wat "verdwenen" als er bijv. zang bij kwam nu duidelijker te volgen blijft. Dus in mijn ogen: Iedereen kopen die cd!!! Densen blij, audiofiel blij :-D :-D :-D

P.S. mooi voorbeeld van geluiden die duidelijker worden:
Phil Collins - All of my life: na zo'n 15 seconden komt er geluid van bekkens rustig erbij. Deze zijn na het draaien van de Densen cd op een zachter volume duidelijker waarneembaar.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

DENNIS  E36                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Nou Dennis , goed om te horen dat deze DENSEN cd ook bij jou zo'n groot verschil geeft .

Ik heb wel vernomen van een aantal mensen dat je hem het beste wekelijks één maal kan afspelen , dan blijft het resultaat dus volledig behouden , want na een langere tijd begint het resultaat langzaam af te nemen .
En omdat dit gelijdelijk gaat valt het ook niet op .

Bij mij zijn het ook net als bij jouw set vooral de bekkens van een drumstel en de micro info die er sterk op vooruit zijn gegaan .





Groeten  EDWIN  B


Bearke65

Citaat van: HiFi gek op juni 10, 2009, 20:50:12
 



Bert

Ik heb de Densen cd al ruim een maand of 8 denk ik , alleen heb ik er helaas nooit erg in gehad om hem te gebruiken .
Ik heb hem destijds weggelegt en er niet meer aan gedacht , tot dat ik hem opeens weer tegen kwam vorige week .

Heb jij zelf zo'n stift als de Stedler Lumicolor 317-5   ? 
Dan wil ik je bij deze vragen om hem mee te nemen als je woensdag 17-6-2009 naar mij toe komt .
Dan ben ik erg benieuwd naar het resultaat .

Mijn SA7-S1 heeft gelukkig wel een loopwerk dat van fabriekswege uit is aangepast om geen laserlicht verstrooiing te krijgen of om last van te hebben .
Heeft dacht ik iets te maken dat de ruimte waar dat laserlicht noormaal gesproken verstrooit wordt volledig zwart is gemaakt , heb dat destijds gelezen in een resencie .



Groeten  EDWIN  B
Hoi Ediwn

Scusi voor mijn  late reactie, ik neem de Steadler mee. Inderdaad is die SA-7 van jou voorzien van aanpassingen om verstrooiing van licht tegen te gaan. Die Densen CD is echt fijn: één keer per week speel ik hem af en je hoort het direct . Het laag is strakker, het hoog wat minder troebel en een betere transparantie. En dat voor ik meer 12 Euro of zo ....

Cu!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op juni 13, 2009, 20:23:19
Hoi Ediwn

Scusi voor mijn  late reactie, ik neem de Steadler mee. Inderdaad is die SA-7 van jou voorzien van aanpassingen om verstrooiing van licht tegen te gaan. Die Densen CD is echt fijn: één keer per week speel ik hem af en je hoort het direct . Het laag is strakker, het hoog wat minder troebel en een betere transparantie. En dat voor ik meer 12 Euro of zo ....

Cu!

AJ


Mooi dat je de Steadler meeneemt , dan kunnen wij woensdag beluisteren of zo'n stift ook bij mij resultaat opleverd .



Tot ziens en groeten   EDWIN  B

HiFi gek

#89
Momenteel heb ik sinds vandaag 20-6-09 een netfilter in bruiksleen van Multifoon hifi Rotterdam .
Ik mag dit netfilter 3 dagen uittesten en dan beslissen of ik tot kopen overga .

Het is de :   PS audio - Quintet Power Center .

Momenteel heeft de importeur een speciale actie voor dit filter .
Normaal kost hij 699 euro en nu tot 15 juli 599 euro .

Het vergelijk heb ik gemaakt met mijn eigen netfilter die ik nu ruim 4 jaar bezit , namelijk de : HMS - Energia .


DUS HMS vs PS AUDIO .



Het netsnoer dat ik gebruik op de PS audio is de : Van den Hul - The Mainstream . ( netsnoer kan gewisseld worden )
Mijn eigen HMS heeft een vast netsnoer , dus kan niet gewisseld worden .



Als eerste heb ik uiteraard alle netsnoeren van de versterker en de cd speler correct uitgepoold op de PS Audio en de koperen hulzen overgezet die over de netstekkers vallen .


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn eerste indruk .

Om te beginnen is de behuizing van metaal , het gewicht is 4 kg .
Het is voorzien van 5 stopkontakten .
Volledig beveiligd tegen bliksem inslag en overige spannings dippen en pieken .
De centrale antenne kabel kan ook gefilterd worden als optie .
Er zijn ook diverse schakel opties voorhanden .


Wat doet het filter klankmatig .

De eerste sacd die ik draai van Patricia Barber - Nightclub is meteen overweldigend .
Ik wordt meteen met mijn neus op de feiten gedrukt , wat is die PS Audio enorm goed vergeleken met mijn eigen HMS netfilter .
Deze 2 netfilters kun je totaal niet vergelijken met elkaar , mijn HMS geeft een minimale winst t.o.v. helemaal geen filter , je moet al een erg goed getraind gehoor hebben om het te kunnen waarnemen .

De PS Audio daarentegen geeft een groot verschil wat ik niet had verwacht , vandaar ook dat ik altijd eerst een demo aan huis aanvraag .

Ik heb zo'n 4 uur achter elkaar door zitten luisteren naar een stuk of 15 SACD/CD's  met diverse keren een brok in mijn keel door de muzikale emotie die in mij loskwam , en dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg over de geluids kwaliteit .


Hier even de feiten op een rij .

veel diepte , breedte en hoogte afbeelding erbij gekregen .
Klinkt een stuk luchtiger en transparanter .
Ik hoor zoals bij de meeste tweaks gedaan door mij weer aanzienlijk meer zeer fijne micro informatie die voorheen amper waar te nemen was .
Bekkens klinken realistischer en luchtiger .
Piano komt meer naar de voorgrond met een grotere afbeelding .
Zangstemmen klinken levens echter en zijn weer wat beter gecentraliseerd dan het al was .
Minder last van SSSSSSSS  klanken in stemmen .
Aanzienlijk meer rust in de weergave , dus minder hardheid bedoel ik hiermee .
De klankkleur wordt positief beïnvloed naar mijn smaak .
Het laag wordt een stuk dieper en wat kernachtiger weergegeven .
Het meest positieve is dat de dynamiek een stuk krachtiger is geworden , heb het idee alsof ik ben overgestapt naar een grote eindversterker i.p.v. een geïntegreerde versterker .
Ik ken nu ook weer een stuk harder draaien zonder dat het irritant begint te worden .

Zo ken ik nog wel even door blijven gaan , zo goed is het filter .



Dan ook nog even wat foto's voor de duidelijkheid , waar ook perfect de afschermingshulzen om de netstekkers zijn te zien .
Die zijn op hun beurd weer geaard met een draad en een randaarde stekker er aan gemonteerd die ik in het filter heb gestoken om daar de randaarde vandaan te halen .
Zonder randaarde werken de afschermings hulzen dus niet . aarde is dus verijst .




Dinsdag uiterlijk moet ik beslissen of ik tot aanschaf  overga .
Die kans is heel erg groot dat ik hem koop .
Nog even een paar dagen luisteren dus .
Ik hou jullie op de hoogte .





















Groeten  EDWIN  B