bijzondere regels "Te Koop"

Gestart door sound, december 09, 2008, 23:40:37

Vorige topic - Volgende topic

sound

Ik ben nu +/- 35 jaar bezig met mijn hifi hobby en ik dacht dat ik alles had meegemaakt maar
om een bericht van mij te verwijderen omdat ik minder dan 15 NUTTIGE berichten zou hebben geplaatst
is het toppunt van nederlands kleinzielge gedachtegoed waarvan ik toch op zijn minst had verwacht
dit niet op een hififorum tegen te komen maar het forum is een nederlandse dus......

Ik heb mijn laten vertellen dat dit forum niet te groot mag worden.
Hierbij wil ik diegene die deze bijzondere uitgangsgedachte heeft bedacht hartelijk feliciteren.
En laat ik er dan aan toevoegen dat met zulke burgelijke regeltjes dat ook niet moeilijk zal zijn
dit ook te bewerkstellige.

Groet,

Sound.

gerard

Hallo Sound,

Niet gelijk zo gefrustreerd reageren.

Het gaat niet zo zeer alleen om het "nuttige" maar om een lichte hindernis op te werpen voor snelle adverteerders.
Daarom zijn er regeltjes opgesteld, die zijn te lezen voordat je ergens aan meedoet.
Niets persoonlijk, dus ook niet zo opvatten.

Je "produkt" is wel een toepasselijke op dit forum.

Persoonlijk vind ik het zelf eigenlijk net zo belangrijk dat de "te koop" advertenties op dit forum eigenlijk alléén audio gerelateerde produkten moeten bevatten.

Voel je verder niet bezwaard om nog even een paar nuttige  :roll: reakties te plaatsen en dan zit je al op 15  :-D

Groet Gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Ik sluit mij bij Gerard aan  :yes:

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Gewoon een drempel
Moet men bij veel dingen vaker doen dat men moeite moet doen om ergens iets te kunnen verkopen

ps:staat gewoon in de regels van dit forum

kom op nog 3 posts te gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Zoals de anderen al melden, dit is een drempel voor mensen die zich uitsluitend registreren om iets te verkopen. Dit vervuilt de database, kost schrijfruimte en kost daardoor ook geld.
Jij zit toevallig nog onder de grens van 15 postings, zoals vermeld in de forumregels mbt Te Koop.

Wat mij betreft de drempel, maar indien een meerderheid vindt dat deze overboord kan, dan gooi ik hem weer overboord. Anderzijds kan er ook gediscussieerd worden of de drempel van 15 postings wel de juiste is.

Edit: topic titel aangepast!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

sound

Citaat van: Maurice op december 10, 2008, 19:44:54
Zoals de anderen al melden, dit is een drempel voor mensen die zich uitsluitend registreren om iets te verkopen. Dit vervuilt de database, kost schrijfruimte en kost daardoor ook geld.
Jij zit toevallig nog onder de grens van 15 postings, zoals vermeld in de forumregels mbt Te Koop.

Wat mij betreft de drempel, maar indien een meerderheid vindt dat deze overboord kan, dan gooi ik hem weer overboord. Anderzijds kan er ook gediscussieerd worden of de drempel van 15 postings wel de juiste is.

Edit: topic titel aangepast!

Hoi maurice,

Fijn dat je mij nog even een pm hebt verzonden.

Ik heb veel onzin meegemaakt en aan moeten horen maar deze motivatie spant de kroon.
Eerst is de regel er voor mensen die de verkoop topic misbruiken en nu heet het dat het de
database vervuild en dat dat geld kost dus waar dient de regel nou voor want het word nu
toch een stuk moeilijker allemaal.
Dus als ik het goed begrijp mag je na 15 nuttige postings iets te koop zetten en word je
daarna niet meer met die onzin lastig gevallen want als dat zo is waar dienen dan die 15
postings voor?

Volgens mij heeft het ook niks te maken met het tegenhouden van verkoop misbruikers  maar
eerder idd met geld want ik kan mij als normaal denkend mens niet voorstellen dat je door deze
regel het eerste wilt voorkomen.
Ivm het laatst genoemde raad ik je toch aan eens te gaan denken aan expantie want zo leg
je het forum beperkingen op die helemaal niet nodig zijn en ivm bv kennis zelfs zeer is aan te raden.

Zolang deze regel word gehandhaafd blijf ik weg van dit forum want door de bovengenoemde beperkingen
blijft dit forum redelijk leeg zoals ook de kennis die bij groei wel is te verwachten.

Groet,

Sound.

Maurice

Citaat van: sound op december 10, 2008, 20:39:40
Ik heb veel onzin meegemaakt en aan moeten horen maar deze motivatie spant de kroon.
Eerst is de regel er voor mensen die de verkoop topic misbruiken en nu heet het dat het de
database vervuild en dat dat geld kost dus waar dient de regel nou voor want het word nu
toch een stuk moeilijker allemaal.
Dus als ik het goed begrijp mag je na 15 nuttige postings iets te koop zetten en word je
daarna niet meer met die onzin lastig gevallen want als dat zo is waar dienen dan die 15
postings voor?
Toch is dit een regel die op steeds meer fora worden toegepast, met de door mij genoemde redenen.

Citeer
Volgens mij heeft het ook niks te maken met het tegenhouden van verkoop misbruikers  maar
eerder idd met geld want ik kan mij als normaal denkend mens niet voorstellen dat je door deze
regel het eerste wilt voorkomen.
Ik verdien er niets aan, maar moet wel de nodige tijd in opschoning en onderhoud van de database steken. Bij de meeste verkoop topics staan tevens bijlages die snel ruimte opslokken. Als je nagaat dat de voorheen de meeste mensen die iets te koop aanbieden nog nooit een posting hebben geplaatst en nadien nooit meer wat van zich laten horen, draagt dat weinig bij aan de kennisopbouw van het forum.

Citeer
Ivm het laatst genoemde raad ik je toch aan eens te gaan denken aan expantie want zo leg
je het forum beperkingen op die helemaal niet nodig zijn en ivm bv kennis zelfs zeer is aan te raden.
Wat je met expantie (of expansie?) bedoelt begrijp ik niet. Met kennis heeft het verkoop gedeelte niets te maken, zeker niet zodra een artikel verkocht is het topic wordt verwijderd.

Citeer
Zolang deze regel word gehandhaafd blijf ik weg van dit forum want door de bovengenoemde beperkingen
blijft dit forum redelijk leeg zoals ook de kennis die bij groei wel is te verwachten.

Groet,

Sound.
Jammer, je zou ook mee kunnen discussieren om dit forum beter te maken ipv een aanval.
Deze regel is ingesteld nadat diverse forumleden hebben geklaagd over de mensen die zich uitsluitend aanmelden om iets te verkopen en daarna niets meer bijdragen aan de kennisopbouw via het forum. Door het Te Koop board zal het forum denk ik zelf ook niet groeien.
Daarnaast bedient dit forum een niche en zal het nooit het formaat van een algemeen forum als Audiofreaks, Hififorum of Hear bereiken.

De reden waarom ik geen PM teruggestuurd heb, is omdat jij dit topic geplaatst hebt. Aangezien het iets is voor het hele forum, lijkt het mij beter om de discussie in de openbaarheid te voeren, zodat we kunnen kijken of de regels misschien aangepast moeten worden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Ik vind het in ieder geval niet nodig om de regel aan te passen,dit om evt forumhoppers die enkel komen om hun handel aan te bieden en verder niets zinnigs te melden hebben tegen te gaan.

Wat ik van sound onder ogen krijg vind ik onzin en zwaar overdreven stemmingmakerij ,dat is mijn mening .

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

blijf je lekker weg
je ma :-Dg hier komen niets hoeft
heb hier ook moeten inburgeren :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: jwx op december 10, 2008, 22:32:27
blijf je lekker weg
je ma :-Dg hier komen niets hoeft
heb hier ook moeten inburgeren :yes:
idd ben ik ook mee eens  :yes:

5.1.4

Philips 75PUS8303

cheese

ik wil niemand kwetsen want dat is mijn aard niet......maar sound kom op als je wil kun je regels altijd verkeerd uit leggen en je afvragen waarom ze er zijn.

Je kan ook gewoon denken dat ze er niet voor niets zijn...en ja het werpt een kleine barriere op voor mensen die dit forum alleen voor de verkoop gebruiken dus helemaal oke....maurice gewoon behouden namens mij.....en mensen die dit forum gaan bezoeken en kennis meenemen zitten binnen een poep en een scheet op die 15 berichten. En dat die regel de mensen tijd scheelt in het opschonen is toch geen schande, deze mensen stoppen veel tijd in dit forum waar ik elke dag plezier aan beleef en zij elke dag tijd in stoppen.....en ja dat er dan regels zijn die hun werk beheersbaar houden(onder andere) is daar niets mis mee.

En als je dat heel anders ziet is dat jammer en niet netjes tegenover de mensen dioe zo veel tijd in dit forum stoppen en ja dan moet je wat mij betreft dit forum lekker links laten liggen.

Denk je bij jezelf wat die cheese en de anderen over dit onderwerp zeggen zit iets in en je accepteerd de regels.....ben je wat mij betreft weer erg welkom :-D

groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Citaat van: gerard op december 10, 2008, 09:11:06

Persoonlijk vind ik het zelf eigenlijk net zo belangrijk dat de "te koop" advertenties op dit forum eigenlijk alléén audio gerelateerde produkten moeten bevatten.

Wat vinden jullie hiervan?
Of is dat onnodig.

Gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

hallo gerard,

ben ik het wel mee eens.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

TurboMarco

Hoi Gerard daar ben ik het ook wel mee eens .

5.1.4

Philips 75PUS8303

HAL9000

Ik vind de ''15 postings'' regel prima, ik denk dat er hoop moeite in deze site is gegaan om alles een beetje netjes te houden.

ik zou zeggen ga zo door.

p.s: harde schijven van hitachi zijn in de aanbieding  :-D
500Gb 16Mb/7200rpm Sata II
1Tb 32mb/7200rpm.  SataII

Gaat het niet snel genoeg zet je ze in RAID.  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!