Citaat van: henk 93 op januari 11, 2009, 19:40:31
Laat ik nu nog nooit NETKABELS in mijn set getest hebben (mag wel zeggen van hele dure tot hele simpele kabels)
Neem nu maar gewoon een LAPP netkabel met Kopp stekkers(kosten 18 euro de meter)en de verschillen(verandereringen)zijn niet te horen met wat voor dure netkabel dan ook.
Maar misschien is mijn setje niet van de juiste kwaliteit en zijn mijn oren niet goed getraind
Henk.
Nou Henk , als ik zo naar jouw set kijk is daar absoluut niets mis mee , dit is wel degelijk een zeer goede set .
De meeste apparatuur ken ik ook .
Dus hier ligt het naar mijn mening absoluut niet aan , waarom dat het op jouw set met verschillende netsnoeren geen verschil maakt kan ik eigenlijk niet goed begrijpen , ik heb hier ook geen antwoord op helaas .
Misschien zijn het dan toch je oren Henk
, is als geintje bedoeld hoor .
Ikzelf heb in het verleden op mijn vorige versterker Marantz PM-14mk2 KI duidelijke verschillen waargenomen en ook op mijn huidige Accuphase E-408 met verschillende netsnoeren .
Ik zal je nog sterker vertellen , ik heb sinds kort netsnoeren van Siltech :Ruby Hill G6 (SATT versie) op zowel de SA7-S1 cd speler als op de E-408 versterker .
Op de cd speler zat eerst een Nordost:Shiva en op de versterker een V/D Hull - The Mainstream ( netsnoeren ) .
Op de cd speler is het verschil echt heel groot , en dit meen ik echt .
Als er een klein beedje verschil waarneembaar is kan het nog suggestie zijn dat je denkt het te horen maar in werkelijkhijd niet .
De Siltech trok het geluidsbeeld veel verder open en maakte het aanzienlijk luchtiger en zo kan ik nog wel even door gaan .
Op de versterker was het verschil wat minder groot daar de V/D Hull - The Mainstream al een heel goed netsnoer is voor zijn geld .
Alle veranderingen in het geluid waren op de versterker een factor of wat minder groot .
Met de beide Siltech netsnoeren is ook erg duidelijk waarneembaar dat de klankkleur natuurlijker is geworden .
Vorige maand heb ik een andere interlink uitgetest ,ook van Siltech : Forbes Lake G5 (zonder SATT) .
Ook hier weer een groot verschil waarneembaar met mijn eigen interlink van Kharma : KIC-R-1A .
Nu ook weer die klankkleur nog een stuk natuurlijker , luchtiger , meer diepte beeld , enz
Voor mij en op mijn set zijn de verschillen met alle soorten van kabels of ze nou goedkoop of peperduur zoals die genoemde Siltech's zijn duidelijk waar te nemen .
Ik heb hier ook erg dure kabels van 4000 euro getest die ik gewoonweg vond tegenvallen en ook goedkopere van enkele honderden euro's die wel goed bevielen .
Duurder wil niet automatisch zeggen dat ze dan ook beter zijn .
De Siltech's springen er echt tussen uit op mijn set op alle fronten , vooral op de natuurlijke klankkleur .
De volgende stap wordt dan ook een andere interlink van Siltech : Forbes Lake G6 (SATT) .
Ga deze wel tweedehands kopen omdat deze kabel nieuw veel te duur is (3215 euro voor 75cm) en tevens niet meer leverbaar is , inmiddels is de G6 serie vervangen door de nieuwe G7 serie .
Groeten EDWIN B