werkelijk klankverschil tussen kabels?

Gestart door bertheeren, november 19, 2008, 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

Citaat van: mars op december 22, 2009, 01:07:31
oi

ik heb wel eens set  gehoord waar de LS kabel rechtstreeks aan het filter van de speaker zat en aan de andere kant (amp dus) ging de kabel netjes helemaal de kast in want daar zat hij aan de uitgangen van de EV vast. ( dus helemaal zonder plugjes terminals enz enz)
Ik kende deze set voor deze aanpak en met deze aanpak vond ik ( en niet alleen) het geluid nog reeler).


Maar ja moeieijk met verplaatsen of voor mensen zoals ik ,die steeds weer iets anders hebben staan.

Daar kan ik me nog wel in vinden!
Ik bedoel meer of je verschil kan horen tussen wel of geen pluggen als je de LS-kabel gewoon op de connectoren van de versterker en luidsprekers aansluit.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

mars

Citaat van: Dennis E36 op december 22, 2009, 01:17:26
Daar kan ik me nog wel in vinden!
Ik bedoel meer of je verschil kan horen tussen wel of geen pluggen als je de LS-kabel gewoon op de connectoren van de versterker en luidsprekers aansluit.


oi

Ah wel nee joh , als je een  beetje normale en een beetje kwaliteit kabels en plugs ( waar geen gekkigheid als oxidatie of KAN voorkomen) nee dat hoor je niet te horen.

Maaaaaaaaaaaar ( nou ben ik eerlijk) ik maak mezelf gewoon wijs geloof ik ,dat ik verschillen hoor , heb ik gelijk een excuus om weer te gaan zoeken veranderen upgraden OF downgraden ......hobby toch?


Its all in the mind :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op december 22, 2009, 01:33:51

oi

Ah wel nee joh , als je een  beetje normale en een beetje kwaliteit kabels en plugs ( waar geen gekkigheid als oxidatie of KAN voorkomen) nee dat hoor je niet te horen.

Maaaaaaaaaaaar ( nou ben ik eerlijk) ik maak mezelf gewoon wijs geloof ik ,dat ik verschillen hoor , heb ik gelijk een excuus om weer te gaan zoeken veranderen upgraden OF downgraden ......hobby toch?


Its all in the mind :wink:


that's the spirit


geloof wat je wil geloven het uitgangs punt van elk geloof  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Straks gaan jullie nog beweren dat goed geluid tussen de oren zit.  :-D

mahansz

Citaat van: AkelaWilmans op november 02, 2009, 11:48:32
Ik laat het aan de lezers van dit topic over wie hier respectloos en beledigend is. Voor echte argumenten kom ik graag terug.

voordat deze post weer ondergesneeuwd wordt, moet ik AkelaWilmans hierin gelijk geven (en ja, ik heb het hele draadje gelezen). Er zijn diverse personen op dit forum een discussie met één mening willen voeren, da's een 'contradictio in terminis' in mijn beleving.
Laten we het netjes houden, niet iedereen gelijk naar een ander forum toewijzen, open staan voor meningen van anderen en respectvol reageren op een ander. Op deze manier blijft het forum leuk voor iedereen!

groeten Mahansz
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

#200
Citaat van: mahansz op december 22, 2009, 11:29:26
voordat deze post weer ondergesneeuwd wordt, moet ik AkelaWilmans hierin gelijk geven (en ja, ik heb het hele draadje gelezen). Er zijn diverse personen op dit forum een discussie met één mening willen voeren, da's een 'contradictio in terminis' in mijn beleving.
Laten we het netjes houden, niet iedereen gelijk naar een ander forum toewijzen, open staan voor meningen van anderen en respectvol reageren op een ander. Op deze manier blijft het forum leuk voor iedereen!

groeten Mahansz

Je hebt gelijk. Aan de andere kant is het ook vervelend dat mensen die ervan overtuigd zijn - vaak op theoretische gronden - dat er totaal geen verschillen zijn andersdenkenden blijven provoceren en die mensen impliciet voor gek verklaren. Het is de toon die de muziek maakt en de toon van AkelaWilmans stond mij niet aan en ik was niet de enige. Ik was wel degene die er het felst op reageerde en dat had ik beter niet kunnen doen. Ik had het beter gewoon kunnen negeren.

Bearke65

#201
Citaat van: henk 93 op januari 09, 2009, 21:56:56
Er zit geen verschil tussen NETKABELS :-D

Want de electriciteit welke wij gebruiken komt vanuit de weilanden tot ons over koperen draden waarop een spanning staat van 380.000 volt. Via verschillende stations met grote transformatoren waarin ook gewoon koperen draden zijn opgewonden tot grote spoelen, komt het bij ons binnen in drie fasen van 220 volt waar van we er één gebruiken voor onze huishoudelijke apparatuur.

Die 220/230 volt komt met een kabel binnen van ik denk 4mm² of 6mm² gewoon koper. Eerst gaat die spanning via een hoofdzekering van 35 ampere, dat is een porceleinen gevalletje met zand er in en een heel dun draadje. andaar gaat het naar je meteropstelling en je groepenkast, waarvandaan het via kleinere zekeringen met een nog dunner draadje er in naar de schakelaars gaat waarmee je de verschillende groepen spanningloos kunt maken voor het geval er wat moet gebeuren met je stroomvoorziening. Dit zijn gewoon eenvoudige dubbelpolige schakelaars.

Dan gaat het je electriciteitspijp in via standaard koperen installatiedraad van 2.5mm² en die gaat naar centraaldozen waarin de draden aan elkaar zitten verbonden met standaard lasdopjes en vandaar gaan de draden naar je wandcontactdoos zoals zo'n ding heet, afgekort WCD.

Die spanning heeft vele honderden of zelfs duizenden kilometers afgelegd voordat jouw versterker het gaat gebruiken en of je nou een standaard netkabel(LAPP kabel) gebruikt of een peperduur exemplaar het maakt totaal niets uit.
Die laatste meter naar je versterker of cd speler veranderd dan niets aan het geluid.

  Henk.
Henk,

Er is wel hoorbaar verschil in netkabels :-D. Sterker nog: veel aandacht aan goede stroom, zoals een eigen groep, fatsoenlijke verbindingen, wandcontactdozen, een goede stekkerdoos leveren duidelijk hoorbaar verbetering op ten opzichte van het standaard HEMA doosje en standaard klem wcd, en dropveter stroomkabels.

Dat verhaal van die honderden kilometers kabels is overigens inmiddels wel al bekend. Het zijn juist echter die laatste meters die het ertoe doen (RFI, EMI)

Veel luisterplezier

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

JohnWx

Als het je bevalt of als je het ervoor over hebt goed stroom ? dan moet je dat absoluut doen.
Was vroeger ook 1 van de vele krtitsche mensen die daar in geen heil zagen 220 V is 220 V.

Moet wel zeggen dat ik de ervaringen vaak overdreven vind zoals gordijnen weg of sluier of weet ik veel niet wat meer, dat zou dus beteken dat je daar voor dus naar iets middelmatigs/verkeerd heb geluisterd dat kan er bij mij niet in.


Dan zou je van een 8+ voor je set naar een 10 gaan bijwijze van spreken dan kunnen de exoten wel inpakken.


Wat ik wel vind is dat je dingen uitsluit als je alles top maakt.

En dat sommige tweaks kabels hulzen etc wat doen dat vind ik vaak logisch alleen moet je wel van die verandering houden (smaak blijft persoonlijk)

Wel hoor ik klank verschillen tussen kabels maar als ik een dropveter tussen me set gooi vind ik de muziek nog steeds heerlijk klinken maar dat is persoonlijk.

Wel ben ik van mening hoe beter/hoger/duurder je set word je ook steeds meer fouten gaat ontdekken van de opname's apparatuur speakers ect.ect.

En er zijn toch heren die ik ken (importeur) en wel redelijk goed in de hifi scene zitten hun kabels thuis op plastiek bekers hebben staan :?


Maar ja wie ben ik omdat af te keuren

Het zelfde vind ik dat met de discussie tussen de 20 en 20000 horen we en wat daar buiten valt niet maar als je het weglaat mis je wel wat vind ik.


Soms heb je wel is het gevoel of iemand naar je kijkt en je draait je om en dat klopt mmmmmm dat hebben sommige mensen ook met bekabeling denk ik een extra gave.


Ik ben ook altijd huiverig geweest voor kabels en dat soort atributen omdat je wel is met mensen omgaat die een andere mening hebben daarover en je die ook aanneemt onbewust omdat ze in het vak zitten.

Heb er nu wel een iets andere kijk op (gelukkig)
Zelfde als met BOSE(kan niks zijn) en B&O(veel te duur voor wat je krijgt) maar wil het nu best wel hebben als het zou moeten alles is naar zijn prijs  denk ik dan maar
Ervaring met een BOSE 901 of een zuil van BOSE  blijft toch een prettige ervaring.
Zelfde als een 321 van BOSE om tv/film te kijken is geen straf.


Ga nu koffie drinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Geniet ervan hè, de koffie met een lekker stukje......en natuurlijk. MUZIEK pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Wisten jullie trouwens dat het ontzettend veel uitmaakt met wat voor soort water je de koffie zet? De bedrading van het koffiezetapparaat zou ook invloed hebben, maar daar heb ik zo mijn twijfels bij.  clown1

Dennis E36

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 22, 2009, 15:31:36
Wisten jullie trouwens dat het ontzettend veel uitmaakt met wat voor soort water je de koffie zet? De bedrading van het koffiezetapparaat zou ook invloed hebben, maar daar heb ik zo mijn twijfels bij.  clown1

:schater:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 22, 2009, 15:31:36
De bedrading van het koffiezetapparaat zou ook invloed hebben, maar daar heb ik zo mijn twijfels bij.  clown1

Gelukkig twijfel je :-D. Of zijn er leden onderons die hier al een wetenschappelijke proefopzet mee hebben gedaan :? :schater:
Het moet niet gekker worden

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

het water waar je je koffie mee maakt heeft inderdaad invloed op het eindproduct....  :-)

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 22, 2009, 15:31:36
Wisten jullie trouwens dat het ontzettend veel uitmaakt met wat voor soort water je de koffie zet? De bedrading van het koffiezetapparaat zou ook invloed hebben, maar daar heb ik zo mijn twijfels bij.  clown1

oi


Absoluut waar.

hoe harder het water hoe beter de koffie.

vandaar dat als het water (te) zacht is , je het beste een snufje zout bij je koffie in het filter moet doen :yes:.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

filterkoffie...?!  violent1   :-D
verse bonen...!  :yes:  :-D