probleem of niet

Gestart door u22u, november 15, 2008, 15:17:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

u22u

wij wachten op onze nieuwe woning en daar wil ik zoals eerder gerefereerd ook een nieuwe geluids installatie plaatsen ( max 2500 euro )
we denken zelf wel aan een reciever met verscheidene mogelijkheden.
voor de ps3 een hdmi aansluiting voor de lcd ook hdmi,dus eigenlijk meerdere hdmi aansluitingen.( graag ook optische voor het geluid ).
het probleem geeft volgens mij  de nieuwe woonkamer.
als ik een 5.1 opstelling neem gaat dit voor "probleempjes zorgen.
de korte kant van de woonkamer is 506 cm,de buitenmuur 540 cm,maar de tegenoverliggende binnenmuur is maar
200 cm,de rest die overblijft is de opening naar de keuken .
we hebben voor op de muur een vrij  grote lcd tv 107 cm dus wil ook wel een redelijke kijkafstand hebben ( ca 3 meter ).
en voor een 5.1 opstelling komt dit niet echt lekker tot zijn recht,heb ik opeens een luidspeaker midden  in de kamer staan,en met 3 kids van 12-10 en 8 en ook nog eens twee redelijk grote honden zal deze luidspeaker denk ik geen lang leven hebben.
heeft iemand ook al met zo'n probleem geworsteld,ik wil het natuurlijk allemaal op oorhoogte hebben.
of de enigste mogelijkheid blijft om ze tegen de muur te plaatsen die tegenover de tv staat.
het probleem vind ik dan weer dat ik zoveel kabels moet wegwerken.( kan misschien wel een extra gleuf laten slijpen als ze de vloerverwarming in komen slijpen  :evil: )
heeft iemand misschien een tussen oplossing.

groeten u22u

Stadium III

Als je de plaatsing niet anders kunt kun je het nog wel afregelen met een decibel meter om alles recht te trekken

Verder kun je straks ook wat foto's posten va je nieuwe opstelling dan kunnen we met zijn allen eens kijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

u22u

zal geen probleem zijn ,maar woning is pas rond de grote vakantie volgend jaar klaar  :x

Stadium III

Dan gaan we dan weer verder
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Misschien zou een tekening van de ruimte ons een beter idee kunnen geven.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

u22u

hoe kan ik de plattegrond plaatsen?
wanneer ik op bestand bijvoegen druk komt er [img]/img]te staan.
en kan er niets tussen zetten,het bestand is een jpg.

alvast bedankt

Paul

Citaat van: u22u op januari 03, 2009, 12:15:33
hoe kan ik de plattegrond plaatsen?
wanneer ik op bestand bijvoegen druk komt er [imag]/img]te staan.
en kan er niets tussen zetten,het bestand is een jpg.

alvast bedankt
Foto,s uploaden via bv: http://nl.tinypic.com/
En dan de laatste regel van het bestand copieeren en tussen [img]/img plakken.

Wel ff het formaat aanpassen voor een forum anders wordt de afbeelding iets te groot.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

gerard

#7
Citaat van: Paul op januari 03, 2009, 12:24:24
Foto,s uploaden via bv: http://nl.tinypic.com/
En dan de laatste regel van het bestand copieeren en tussen [img]http://marantzforum.nl/img plakken.

Wel ff het formaat aanpassen voor een forum anders wordt de afbeelding iets te groot.

Oók bij het 2e deel "/img" haken erom!
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

u22u

oke hier komt die dan als het goed gaat.

ps : het raam wat op de korte muur staat is een dichte muur,anders kan ik direct bij de "buurvrouw"naar binnen kijken  :-D.( linker hoekhuis plattegrond gescand ipv het rechter hoekhuis  violent1 )
.

en nog de beste "luister" wensen voor 2009.

Stadium III

Je hebt een mooie ruimte om een HT te maken

Ik zou in de nis de Front kant maken !

Verder kun je de basis opstelling van 5.1 goed maken !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4