wij wachten op onze nieuwe woning en daar wil ik zoals eerder gerefereerd ook een nieuwe geluids installatie plaatsen ( max 2500 euro )
we denken zelf wel aan een reciever met verscheidene mogelijkheden.
voor de ps3 een hdmi aansluiting voor de lcd ook hdmi,dus eigenlijk meerdere hdmi aansluitingen.( graag ook optische voor het geluid ).
het probleem geeft volgens mij de nieuwe woonkamer.
als ik een 5.1 opstelling neem gaat dit voor "probleempjes zorgen.
de korte kant van de woonkamer is 506 cm,de buitenmuur 540 cm,maar de tegenoverliggende binnenmuur is maar
200 cm,de rest die overblijft is de opening naar de keuken .
we hebben voor op de muur een vrij grote lcd tv 107 cm dus wil ook wel een redelijke kijkafstand hebben ( ca 3 meter ).
en voor een 5.1 opstelling komt dit niet echt lekker tot zijn recht,heb ik opeens een luidspeaker midden in de kamer staan,en met 3 kids van 12-10 en 8 en ook nog eens twee redelijk grote honden zal deze luidspeaker denk ik geen lang leven hebben.
heeft iemand ook al met zo'n probleem geworsteld,ik wil het natuurlijk allemaal op oorhoogte hebben.
of de enigste mogelijkheid blijft om ze tegen de muur te plaatsen die tegenover de tv staat.
het probleem vind ik dan weer dat ik zoveel kabels moet wegwerken.( kan misschien wel een extra gleuf laten slijpen als ze de vloerverwarming in komen slijpen
)
heeft iemand misschien een tussen oplossing.
groeten u22u