Wat is er op dit forum aan de hand ?

Gestart door Paul, oktober 05, 2008, 22:00:01

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Heb op dit forum al diverse discussies gehad welke netjes binnen de regels gevoerd werden.

Hebben onlangs hier een aantal zaken aan de hand gehad waar een ieder zijn twijfels over had.....ja of nee discussie over bepaalde onderwerpen waar dus in gegrepen werd door de mod / adm.

Maurice weet hiervan en heeft een waarschuwing welke ik via pm kreeg na uitleg teniet gedaan.

Nu plaats ik weer een posting in een topic en weer worden mijn postings verwijderd.

Graag zou ik zien dat de mod. op 1 lijn zaten en iemand die eerlijk zijn mening wilt melden dit ook laat doen.

Nogmaals ik heb persoonlijk niets tegen andere leden op dit forum maar wees wel realistisch.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

gerard

Ik heb hier de laatste paar weken ook wel eens een paar dingen gelezen die niet verkeerd leken te zijn of offtopic maar daarna toch verwijderd waren, snapte ik eigenlijk ook niet.   :?

Dit is een forum waar het naar mijn idee heel fatsoenlijk en netjes gaat, over 't algemeen liefhebbers van mooie apparatuur met respect voor elkaar  pompom

Een beetje geouwehoer moet toch kunnen op een forum..  :wink:

gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

een beetje geouwehoer moet wel kunnen,maar we moeten oppassen dat het geen AF word hier,althans zo denk ik er over .
We hebben vanaf begin af aan de doelstelling gehad een informatief forum te zijn en dat willen we zo houden.
Voor de chitchat en offtopic kunnen we terecht in de dikke elco,dus ik vraag mij af wat sommige leden eigenlijk willen??
1 ding is zeker we laten dit forum niet bezeiken zoals dat op andere forums al gebeurd is,kan men zich daar niet in vinden dan is de beste oplossing naar een ander forum uit te kijken,sorry hoor maar zo denk ik er over,ik ben in ieder geval al dat gezeik wat ik her en der om mij heen zie gebeuren behoorlijk zat!!

Ook wat persoonlijke vetes betreft ,en ja ik weet wat er zoal gaande is ,die moeten dan ook maar eens persoonlijk uitgevochten worden,nogmaals wij blijven een informatief forum waar gezelligheid voorop staat,kan dat niet meer dan verzeker ik u allen dan gaat het forum op slot .

rest my case.

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Hallo Paul,
Er zijn inderdaad een aantal postings van oa jou verwijderd, maar niet om jou specifiek. Zoals iedereen momenteel kan merken zijn wij momenteel strenger aan het modereren op off-topic postings n.a.v. klachten over off-topic postings.
Discussies die off-topic zijn maar wel waardevol, worden gesplitst, er wordt sneller opgeroepen tot on-topic blijven en off-topic postings worden sneller verwijderd.

Voorbeelden van het eerste zijn de discussies over "Patricia Barber" en "Hoorbare verschillen tussen versterkers".
De oproepen zijn ook wel duidelijk en het laatste punt ben je oa ook getuige van.

Zoals Marco al meldde, we hebben een speciaal off-topic gedeelte, dus blijf in de overige topics zoveel mogelijk on-topic of start een nieuwe discussie.
Forum regel:
Citeer5. Probeer zoveel mogelijk on-topic te blijven, dit uit respect voor de topic-starter. Indien een discussie off-topic gaat kan ik of een moderator ertoe besluiten om de discussie te splitsen of te sluiten.
Wat hier niet in staat is dat off-topic postings verwijderd kunnen worden. Indien gewenst voeg ik dit graag toe.

Wat ik zo links en rechts opvang, staat dit forum bekend als gemoedelijk maar wel inhoudelijk sterk (itt sommige andere fora). Dit willen we graag zo behouden. Misschien gaan we soms te kort door de bocht, maar zwengel gerust de discussie op de juiste plaats hierover aan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

CiteerWat ik zo links en rechts opvang, staat dit forum bekend als gemoedelijk maar wel inhoudelijk sterk (itt sommige andere fora). Dit willen we graag zo behouden. Misschien gaan we soms te kort door de bocht, maar zwengel gerust de discussie op de juiste plaats hierover aan.

ik denk ook dat het inhoudelijk gemoedelijk moet en dat is ook iets wat ik zie verdwijnen :-(

Maurice

Citaat van: thom op oktober 06, 2008, 17:56:37
ik denk ook dat het inhoudelijk gemoedelijk moet en dat is ook iets wat ik zie verdwijnen :-(
Heb je tips of voorbeelden? Ben het namelijk wel met je eens, maar kan het zo niet aanwijzen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: Maurice op oktober 06, 2008, 18:08:42
Heb je tips of voorbeelden? Ben het namelijk wel met je eens, maar kan het zo niet aanwijzen.
kan eigelijk ook niks aanwijzen zo, maar is gewoon wat minder gezellig in de discussies enzo eerst had je vaak nog dat ver vanalles tussendoor komt, waar dan veel mensen zoch vaak mee bemoeien op een leuke manier maar zie ik niet echt meer.

mars

oi

Ik weet niet echt allemaal wat precies speelt , ik loop vaak achter de feiten aan  :lol:hahaha( story of my life :roll:)
En weet dus een klein beetje wat er speelt en daar reageerde ik een beetje onderhuids op zeg maar, die post werd verwijderd en een andere weer terug geplaatst , na een relaxed overleg met Maurice.
En dat was oke :yes:

Maar ik vind wel dat er toch ruimte moet zijn voor vetes , en daar een topic voor te openen in het café'.
Waarom openbaar ?
Nou als  nou iemand wat te klagen heeft over iemand anders ,en gooit steeds overal klachten links en rechts neer op het forum dan weet zo'n persoon dat er nu ook een plek voor is  , dan zal de beshuldigde als die zich aangesproken voelt ook moeten reageren .
En dan heb ik zoiets van ja vecht het dan maar uit in de openbaar heid.
Ik vind dan ook niet, dat anderen er zich  mee moeten gaan bemoeien, maar dat het echt een onderbouwde discussie moet worden tussen twee personen. Die best heel pittig en heavy mag worden , maar wellicht tot een vergelijk komen, of niet 
En dan zou het kunnen gebeuren dat 1 van die personen zich zelf verwijderd van het forum, ofzoiets!
Ja toch , en laten we eerlijk zijn, anderen zullen zeer zeker meekijken , het is iedergeval een stuk sensatie ( waar niks mis mee is) die toch nog altijd te maken heeft met onze hobby. En we zouden mischien een voortrekker zijn in het forum wereldje.
Maar waar ik een hekel aan heb , hoewel ik me er ook wel eens toe liet verleiden . Is ''prikken'' zoals dat bij ons heet , namelijk zonder recht op de man te spelen , toch een sfeer creeren.
Ik vind nogmaals dat dit soort discussie moet kunnen , maar dan met alle kaarten op tafel ( en des noods het mes)
maar wel met open vizier , en ook incaserings vermogen.
Noem het topic bijvoorbeeld "DE KOOI"" hahaha :wink:

stupid  boven staande komt voort uit een beetje voor me uit filosoferen hoor, en mischien komt het een beetje onhandig getypt over , maar ik kom hier nog wel op terug!!

Verder vind ik ook dat ook de onderlinge adviezen( maar ook onderwerpen) wel wat vaker met humoristische onder toon gebracht moeten en kunnen worden gegeven. ja toch , we zijn niet met wereld politiek bezig , maar met een luchtige hobby

Verder ben ik nog steeds blij met dit forum, en blijf ik gewoon actief lid en donerend lid.  Ik heb namelijk leuke dingen hier op het forum meegemaakt , en heb door het hele land een paar toffe gasten leren kennen , waar ik ook vriendschap voor voel.

grtz MARS
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

vielzweck

Zo'n concept van een kooi daar ben ik geen voorstander van.
Dat heeft te maken met het feit dat wanneer iemand in de kooi gedwongen wordt hij ten onder kan gaan omdat hij de vaardigheden onvoldoende beheerst om zich te verweren dan wel de vaardigheden mist z'n bezwaren op effectieve wijze onder woorden te brengen.

Uiteindelijk is de kans groot dat er in de kooi zaken aan de orde komen die mensen (ten onrechte!) besmeuren.
Iemand kan zo boos zijn dat ie iemand anders enkel nog wil raken (niets menselijks is ons vreemd)
Er blijft altijd iets hangen, 'waar rook is is vuur', 'zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten' enz.

Er zijn irl genoeg manieren om te proberen tot een vergelijk te komen.
Via mondeling overleg, email, brief, aangetekende brief, mediator, juridische stappen enz.
Deze vorm van  beschaving, die, ik erken het meteen, niet altijd aan ons rechtvaardigheidsgevoel tegemoet komt is er door de eeuwen gekomen om mensen tegen zich zelf te beschermen dan wel tegen anderen.

Ik hecht daar aan. Zeker op zo'n medium als dit (internet) waar mensen niet fysiek tegenoverover elkaar staan en dus zoveel feedback missen dat er al gauw dingen gezegd worden die irl anders zouden zijn overgekomen als men elkaar in de ogen had kunnen kijken.

vielzweck

(bezorgd)

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

joep

Jantje boos op Pietje? Waar hebben we het over, dit is een forum over Marantz muziek doosjes.

TurboMarco

vergeet niet dat dit forum een behoorlijke groeispurt doormaakt ,het ledental blijft immers gestaag groeien en komt mede door de informatieve uitstraling van het forum,hoeveel mensen zijn hier niet gekomen via een vraag die ze via google naar ons toe brengen,en wat ruimte voor discussies is er genoeg zolang het maar ontopic blijft ,ruimte voor zijdelingse discussies is er ook zie de dikke elco en speciaal het door Ger bedachte Magazijn ,als iedereen zich daar aan houdt blijven de informatieve topics overzichtelijk en worden postings die in de dikke elco staan ook niet verwijderd mits de forum regels mbt respect gehandhaafd blijven.

vanaf heden is het Magazijn een sticky topic,heen en weer scrollen als je snel wil inhaken op lopende discussies die elders off topic dreigen te raken is dan niet meer nodig en kunnen hier verder besproken worden

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

thom

Citaat van: Marco op oktober 07, 2008, 12:00:25
vergeet niet dat dit forum een behoorlijke groeispurt doormaakt ,het ledental blijft immers gestaag groeien en komt mede door de informatieve uitstraling van het forum,

informatief overkomen doet mischien mensen trekken, maar het is toch de sweer dat mensen doet terugkomen. en als de vrijheid doorop door het verwijderen van berichten, die mischien als offtopic worden beschouwt, (wat ik zowieso gek vindt want alle berichten komen voort uit het topic, dus heeft het altijd eigelijk wat te maken met de hoofdvraag) worden verwijdert vin ik dat de onderlinge omgang en de sweer aantasten.
het is mischien wel leuk dat we nou een speciaal sticky doorvoor hebben, maar je mist het nogsteeds in de rest van het forum.

TurboMarco

Citaat van: thom op oktober 07, 2008, 13:02:55
informatief overkomen doet mischien mensen trekken, maar het is toch de sweer dat mensen doet terugkomen. en als de vrijheid doorop door het verwijderen van berichten, die mischien als offtopic worden beschouwt, (wat ik zowieso gek vindt want alle berichten komen voort uit het topic, dus heeft het altijd eigelijk wat te maken met de hoofdvraag) worden verwijdert vin ik dat de onderlinge omgang en de sweer aantasten.

Ja kijk maar wat er oa bij Hear,Audiofreaks,en in het verleden bij hifi.nl gebeurd is ,op de genoemde forums lopen de mensen massaal weg  :roll: :|

5.1.4

Philips 75PUS8303

Snow

Hebben hier mensen ruzie? Heb ik niets van gemerkt :-D

TurboMarco

5.1.4

Philips 75PUS8303