Platenspelers

Gestart door HiFi gek, oktober 02, 2008, 17:39:01

Vorige topic - Volgende topic

gerard

Citaat van: Maurice op augustus 21, 2009, 21:11:21
Ben wel benieuwd wat de volgende zwakke schakel zou zijn.
Volgens mij zou met een betere cd-speler alles redelijk in balans moeten zijn qua apparatuur.
De speakers kunnen meer aan
, dus daar ligt het niet aan ;)

Je geeft 't zelf al aan  clown1  een betere versterker  :-P :-D
En na die betere versterker weer een betere cd-speler...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Paul

Citaat van: gerard op augustus 21, 2009, 21:41:59
Je geeft 't zelf al aan  clown1  een betere versterker  :-P :-D
En na die betere versterker weer een betere cd-speler...
Ja ja the never ending story.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Jeroen

Zou dit wat zijn? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92717.0. Misschien om mee te beginnen maar ik denk niet dat het net zo goed klinkt als een pro-ject en een rega.
Maar hij is niet echt duur en een Marantz.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Maurice

Moet volgens mij wel goedkoper kunnen.
Of het een redelijke prijs is hangt volledig van de staat af. Is deze goed onderhouden, spindel etc goed gesmeerd, is de arm goed ingesteld op het element, wat is de kwaliteit en staat van het element.
Je hebt bijvoorbeeld elementen van €25 en van €25.000, maar wat is er gemonteerd?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MO

Mwa, zou hem laten staan.
Voor hetzelfde geld koop je een nieuwe: http://www.foka.nl/site/marantz-tt42-black-p-1623.html

Deze Marantz is een Dual 415-2 (zelf oook even gehad) met een ander logo. De Dual koop je op MP al voor een paar tientjes.

Ook staan er op MP een paar Model 6300's en deze zijn mi wel een stukje solider:

Heb er hier ook eentje staan en zal tzt ook wel de verkoop in gaan. :wink:

Groetjes,

Marc
bla

Jeroen

Staar er niet bij ik denk dat het orginele tt-42 is, standaard zit er een audio-technica 3600 in. (volgens gebruiksaanwijzing dan).
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Koen

zoals de meesten al zullen gelezen hebben sta ik klaar om de PM&SA8003 aan te schaffen.

Welke platenspeler (ik heb een mooie verzameling) zouden jullie aanraden?

Let op! Ik wil GEEN vol-automatische!

En duizenden euros wil ik er ook niet voor geven!
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

pg

ja wat wil je er dan ongeveer aan uitgeven?
tweedehands misschien wat.

Koen

Citaat van: pg op november 06, 2009, 19:50:11
ja wat wil je er dan ongeveer aan uitgeven?
tweedehands misschien wat.

moeilijk, is het normaal dat een platendraaier meer kost dan een versterker of sacd speler?

iedereen bevestigt mijn keuze naar PM&SA8003 maar vergeleken met de prijzen van platendraaiers zijn dit koopjes?

1500-2000-2500€?

pg

zo kom ik aan met een rpm.
maar zo goed zit ik er ook niet in met een platenspeler.
ik zou kies gewoon een mooie speler.
ik heb die 7003 en 5003 en de rpm nog standaard en die speel toch zeker niet slecht.
er is een rpm in de aanbieding bij hobo hifi kijk daar is na dan.

Koen

Citaat van: pg op november 06, 2009, 19:57:05
zo kom ik aan met een rpm.
maar zo goed zit ik er ook niet in met een platenspeler.
ik zou kies gewoon een mooie speler.
ik heb die 7003 en 5003 en de rpm nog standaard en die speel toch zeker niet slecht.
er is een rpm in de aanbieding bij hobo hifi kijk daar is na dan.

ok

pg

er zijn wel meer mooie merken heb op vad show nog bij music hall staan kijken die zijn ook mooi dus.

Koen

Citaat van: pg op november 06, 2009, 20:04:20
er zijn wel meer mooie merken heb op vad show nog bij music hall staan kijken die zijn ook mooi dus.

jah, weet'k wel, da's nu net het probleem....

daarom de vraag:
Citeer
zoals de meesten al zullen gelezen hebben sta ik klaar om de PM&SA8003 aan te schaffen.

Welke platenspeler (ik heb een mooie verzameling) zouden jullie aanraden?

Let op! Ik wil GEEN vol-automatische!

En duizenden euros wil ik er ook niet voor geven!

pg

tja dan zou ik kijken wat de hifi boer heb staan en daar wat moois uithalen en proberen op 8003.

Jeroen

Er is een nieuwe platenspeler van clearaudio (concept) uitgekomen en daar hoor ik goede verhalen over. Heeft iemand zo'n platenspeler al eens geprobeerd of aangeschaft?

Gr. Jeroen