Platenspelers

Gestart door HiFi gek, oktober 02, 2008, 17:39:01

Vorige topic - Volgende topic

petertjes

Citaat van: Paul op juni 28, 2009, 00:04:14
Je hebt zelf het antwoord al gegeven, er zit geen aarde draad op.
Weet haast voor 100% dat dan het probleem opgelost is. :wink:

notworthy Nou ik weet het wel voor 100% zeker.

Het werkt nu naar behoren.

Bedankt.

Jeroen

Citaat van: Maurice op juni 20, 2009, 17:04:06
In welke budgetten zat je te denken? Dat helpt met adviseren. Heeft jouw versterker niet toevallig al een phono pre aan boord?

Ik zat zelf te denken aan +/- 600euro en dat is inclusief phono versterker. Moet toch een leuke speler voor te krijgen zijn of niet?

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

pg

nu weet ik nog niet wat er mis is met pro ject platenspelers?

Jeroen

Citaat van: pg op juni 28, 2009, 22:41:16
nu weet ik nog niet wat er mis is met pro ject platenspelers?

Daar zal ook weinig mis mee zijn, alleen ik denk dat je voor de dezelfde prijs ook iets anders kan krijgen. Er zijn mensen die zweren bij pro-ject platenspelers en ik moet er ook bij zeggen dat ze er ook goed uit zien. Ik weet zelf ook niet hoe deze platenspelers klinken maar dat geld voor de andere merken ook, ik ben zelf bij een hifizaak geweest die andere merken hebben en die dus aanprijzen (Linn, VPI en wilson benesh). Ik weet het dit is niet de prijscatogerie waar ik in moet zoeken alleen 2ehands kan ik hier misschien wel in slagen als ik maar geduldig ben.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

pg

o oke.
wilde namelijk kijken voor pro-ject.
lijk me wel aardig in me setje te passen voor niet al teveel geld.
en ziet er goed uit.

MO

bla

pg

ik zat te kijken naar rpm1.
dus laat maar horen of jullie dat wat vinden.

Maurice

pg, neem eens contact op met Henk van Audioselectief te Sneek en plan daar een luisterafspraak. Ik heb geen idee waar je woont, maar indien je €600 wilt uitgeven, dan is dat de investering qua reis het zeker waard.
Indien je de reis niet wilt maken, dan zou ik de gok nemen om puur op zijn advies een keuze te maken.
Ik heb er zelf een 2ehands Thorens gekocht, en op zijn advies een naald gekozen waarvan hij zei dat deze op basis van mijn smaak het beste bij mij zou passen. En de man had dit zeer goed!
Henk is trouwens in hifi land algemeen bekend als de platenspeler goeroe ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pg

alblasserwaard.sneek is best ver dus.
en 600€ is te gek zijn ook weer andere dingen.
rpm1 inmiddels al in het echt gezien en dat ziet er best oke uit.
voor de rest niet geluisterd was geen tijd voor toen stond een andere opstelling.
tweede hands hou ik wel in de gatte kijk soms welis.
bedankt voor het advies

Maurice

Vandaag in Sneek geweest en de Benz Micro MC20E2 L laten monteren!
Zit nu al de hele avond weer plaatjes te draaien.
Het geheel moet nog wel inspelen. Ik denk ook dat de phono nog nooit eerder gespeeld heeft onder de vorige eigenaar.
Rev. Maurice

HiFi gek

Citaat van: Maurice op augustus 20, 2009, 21:30:09
Vandaag in Sneek geweest en de Benz Micro MC20E2 L laten monteren!
Zit nu al de hele avond weer plaatjes te draaien.
Het geheel moet nog wel inspelen. Ik denk ook dat de phono nog nooit eerder gespeeld heeft onder de vorige eigenaar.
Geniet er maar van .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op augustus 21, 2009, 20:37:24
                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Geniet er maar van .

Groeten  EDWIN  B
Dit is de rakker:

Hij begint steeds meer ingespeeld te raken, het hele geluidsbeeld trekt open. Mis nog wel wat echt diepe laag, maar dat kan ook nog aan mijn huidige opstelling liggen. (moet nog goede dempers en een goed plateau hebben).

Maar Dream Theater (en andere platen) klinken echt geweldig! Geeft weer aan hoe mijn cd-speler aan een upgrade toe is  frusty
Rev. Maurice

Paul

Een Benz, dus niet alleen een begrip onder de automerken.  :wink:  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

gerard

Citaat van: Maurice op augustus 21, 2009, 20:56:13Geeft weer aan hoe mijn cd-speler aan een upgrade toe is  frusty

:| er zal altijd wel één component de zwakste blijken, dan blijf je bezig.
(oja, dat is natuurlijk ook de bedoeling)  clown1

Citaat van: Paul op augustus 21, 2009, 21:03:02
Een Benz, dus niet alleen een begrip onder de automerken.  :wink:  :roll:

Rolf ook ?  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: gerard op augustus 21, 2009, 21:08:48
:| er zal altijd wel één component de zwakste blijken, dan blijf je bezig.
(oja, dat is natuurlijk ook de bedoeling)  clown1
Ben wel benieuwd wat de volgende zwakke schakel zou zijn. Volgens mij zou met een betere cd-speler alles redelijk in balans moeten zijn qua apparatuur. De speakers kunnen meer aan, dus daar ligt het niet aan ;)
Rev. Maurice