Platenspelers

Gestart door HiFi gek, oktober 02, 2008, 17:39:01

Vorige topic - Volgende topic

Maurice

Citaat van: Maurice op maart 25, 2009, 12:34:32
Binnenkort gaat bij mij het zwarte goud weer draaien  pompom
Vandaag mijn speler weggebracht, mogelijk nieuwe naald nodig plus afstellen. Nu maar hopen dat enkel een nieuwe naald voldoende is niet gelijk het hele element vervangen moet worden.

Hoe staat het met jouw orientatie Hifi Gek?
Grrrrr....
Naald is overleden, nu sta ik voor de keus:
- Re-tippen van huidig element: €100
- Nieuw element (low output versie, overtreft wel huidige): €199

Daarnaast zitten we nog met de kleine met grijpgrage vingertjes, dus moet ik ook bekijken waar ik de draaitafel ga plaatsen.... Of op muurbeugel (vind mijn vriendin geen optie), of op schuifplateau in kast (vind ik een lastige optie).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Citaat van: Maurice op maart 25, 2009, 17:54:24
Zolang je favo muziek maar goed te krijgen is , dat is denk ik op LP nog iets moeilijker. Ik heb al wel veel 2ehands gezocht naar Jazz LP's, maar die zijn of heel snel weg, of heel moeilijk te vinden.

Dit vind ik ook inderdaad het geval .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Maurice op maart 28, 2009, 15:49:50
Grrrrr....
Naald is overleden, nu sta ik voor de keus:
- Re-tippen van huidig element: €100
- Nieuw element (low output versie, overtreft wel huidige): €199

Daarnaast zitten we nog met de kleine met grijpgrage vingertjes, dus moet ik ook bekijken waar ik de draaitafel ga plaatsen.... Of op muurbeugel (vind mijn vriendin geen optie), of op schuifplateau in kast (vind ik een lastige optie).

Dan zou ik voor de 199 euro optie gaan , zo veel geld is dit toch niet vandaar + dat je dan je oude element ook noch eens overtreft .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op maart 28, 2009, 23:13:44

Dan zou ik voor de 199 euro optie gaan , zo veel geld is dit toch niet vandaar + dat je dan je oude element ook noch eens overtreft .

Groeten  EDWIN  B
Dat is inderdaad de afweging, maar ik haalde al niet het maximale uit mijn vorige element, die toen op een te eenvoudige phono pre stond aangesloten. Nu heb ik de Rotel RC995 pre waarvan de phono pre gebaseerd moet zijn op de Rotel RHQ10 wat wel weer een aardige phono pre moet zijn. Dus verbetering behaal ik sowieso al en ik was al heel tevreden met het geluid.
Dan heb ik weer eerder geld voor een nieuwe cd-speler.
Rev. Maurice

HiFi gek

Citaat van: Maurice op maart 29, 2009, 11:39:53
Dat is inderdaad de afweging, maar ik haalde al niet het maximale uit mijn vorige element, die toen op een te eenvoudige phono pre stond aangesloten. Nu heb ik de Rotel RC995 pre waarvan de phono pre gebaseerd moet zijn op de Rotel RHQ10 wat wel weer een aardige phono pre moet zijn. Dus verbetering behaal ik sowieso al en ik was al heel tevreden met het geluid.
Dan heb ik weer eerder geld voor een nieuwe cd-speler.

Helaas ken ik de door jou genoemde phono pré apparatuur niet van Rotel .

Dus ken ik helaas niet met je mee denken over de beste keuze .

Groeten  EDWIN  B

JohnWx

ONKYO Integra CP-1055F met een YAMAHA MC-21

Echt een voor mij met alle gemakken voorzien zelfs vooruitspoelen ?
Zit ook een mooie Audio Technika interlink aan
Klinkt ook erg relaxed en zo gebruiksvriendelijk
Zelfs nog een optionele AB bij te verkrijgen dus dat word EBAY afscheumen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Ziet er gedegen uit John  :yes:

Ik ga denk ik toch maar voor de re-tip. Morgen even audioselectief bellen voor hoe en wat.
Rev. Maurice

Maurice

Citaat van: Maurice op maart 31, 2009, 20:25:32
Ziet er gedegen uit John  :yes:

Ik ga denk ik toch maar voor de re-tip. Morgen even audioselectief bellen voor hoe en wat.
Gaat toch de low-output MC versie worden, want re-tippen is niet zeker (onbekend welke schade het element verder opgelopen heeft).
Rev. Maurice

Jeroen

Weten jullie misschien wat voor een platenspeler en phono voorversterker ik het beste kan aanschaffen. Ik heb mordaunt-short 902i frontspeakers en een Marantz SR7001. Ik denk dat ik het beste een 2ehands kan aanschaffen omdat ik niet veel vertrouwen in die project spelers heb en er staan best veel leuke 2ehands spelers te koop.
Maar ik weet niet wat nou bij mijn smaak past, draai trouwens veel rock en pop misschien is dit ook wel belangrijk om te vermelden. Tijdens de KEN sessie bij Marantz ben ik echt verrast door de muziek via de platenspeler want dat klonk toch wel heel erg goed.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

JohnWx

Citaat van: Jeroen op juni 19, 2009, 23:38:08
Weten jullie misschien wat voor een platenspeler en phono voorversterker ik het beste kan aanschaffen. Ik heb mordaunt-short 902i frontspeakers en een Marantz SR7001. Ik denk dat ik het beste een 2ehands kan aanschaffen omdat ik niet veel vertrouwen in die project spelers heb en er staan best veel leuke 2ehands spelers te koop.
Maar ik weet niet wat nou bij mijn smaak past, draai trouwens veel rock en pop misschien is dit ook wel belangrijk om te vermelden. Tijdens de KEN sessie bij Marantz ben ik echt verrast door de muziek via de platenspeler want dat klonk toch wel heel erg goed.

Gr. Jeroen

Wat is er mis met een Project ?

Als pre is een NAD of een Rotel of een Goldring voor weinig te krijgen en op EBAY.CO.UK is er iemand die ze zelf bouwt voor weinig volgens NAD concept
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pg

ja wat is daar mis mee met pro ject.
heb gister nog bij staan te kijken de rpm1.
voor mij zou dat goed zat zijn en een mooi prijsje.

Maurice

In welke budgetten zat je te denken? Dat helpt met adviseren. Heeft jouw versterker niet toevallig al een phono pre aan boord?
Rev. Maurice

petertjes

De Technics SL-DD33 Direct Drive platenspeler met hoogwaardig TP4 element.
Perfect spelende platenspeler vol automaat.
Is meteen op toeren en blijft perfect op toeren 33 1/3 is ook precies 33 1/3
Mooi spelertje
citaat van het magnatmuseum.

Maar die heb ik dus en vanavond maar eens van zolder gehaald.
Alleen hij bromt, weet iemand hoe dat kan??
en nog beter wat ik er aan kan doen.

speler is MM en versterker heeft ook MM ingang.
Heb er geen aardedraad aanzitten.

Paul

Je hebt zelf het antwoord al gegeven, er zit geen aarde draad op.
Weet haast voor 100% dat dan het probleem opgelost is. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

drees62

Citaat van: Maurice op juni 20, 2009, 17:04:06
In welke budgetten zat je te denken? Dat helpt met adviseren. Heeft jouw versterker niet toevallig al een phono pre aan boord?

Mooie platenspelers met garantie voor schappelijke prijzen kun je hier vinden:

http://www.technics-vingers.nl/browse/?page_id=2&c_id=1

Ik heb er mijn vervangingsnaald voor mijn Technics SL-D303 vandaan.

Als phono-pre zou je kunnen kiezen voor de Musical Fidility (V-LPS). Echt een heel goed ding voor € 125