M&G bij Mars

Gestart door Paul, juni 29, 2008, 23:10:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

maandag 21-7-08

De dag van de meet & greet bij goede vriend mers  :-D
Voor deze gelegenheid was ook mn pa Co mee getogen naar den haag want ook hij had zin in een leuke dag aan het strand  clown1 en was ook erg benieuwd naar de set van Mars.
Eenmaal aangekomen viel meteen op dat onze mers in een hele sjieke buurt woont,na een minuut of drie elkaar begroet te hebben zijn we weer in de auto gesprongen om voor mars medicijnen te halen bij de locale apotheek en voor de lekkere broodjes beenham  :yes:,ondertussen brande ik nog steeds van nieuwsgierigheid naar de set waarvan ik die in de enkele minuten daarvoor op de achtergrond hoorde spelen.
Eenmaal gezeteld in de gezellige living valt het oog als eerst op de wonderschone MC-SYSTEMS M3 luidsprekers ,die zien er werkelijk fantastisch uit met de ranke voorkomen en de aparte vorm van de modulaire tweeter compartiment ,ook ziet de phaseplug van de midwoofer die tevens dienst doet als bevestiging dmv een trekstang die weer aan de achterkant van de behuizing vast zit erg indrukwekkend uit ,het grootste voordeel van een dergelijke bevestiging is dat paneel resonanties tot het minimum beperkt zijn.
De fraaie techniek icm de ranke behuizing in de piano zwarte lak is een streling voor het oog  8-)

Vervolgens komen we aan bij de voeding dan de MC luidsprekers ,de CLASSÉ CAP-101 integrated amp heeft ook de uitstraling die aantoont dat er liefhebbers ipv boekhouders bij de ontwerpafdeling van CLASSÉ werkzaam zijn,een hele dikke geborsteld aluminium front met een naar rechts geplaatste zwarte en een nog dikkere  :-o aluminium paneel waar het display waar de volume op af te lezen is ,verder zit er een prominent geplaatst een weer in aluminium gehuld onderdeel wat dienst doet als volumeknop .
Aan de achterzijde zijn er genoeg lijn ingangen waarvan er zelfs gebalanceerde ingangen bij zijn,ook een pre out mag niet ontbreken,de luidspreker klemmen zijn van WBT.
Een afstandbediening die het gewicht heeft van een forse wekkerradio maakt ook al gebruik van aluminium ipv het gebruikelijke plastic ,kortom een subliem afgewerkte versterker die de prijs van €2500,00 geheel rechtvaardigt.

De AUDIO ANALOQUE PAGANINI CD speler past wat looks betreft redelijk goed bij de CLASSÉ doordat het front er nagenoeg hetzelfde eruit ziet,rechts van de CD speler zitten als het ware twee ronde ogen waarvan 1 dienst doet als display en de 2e de bedienings knopjes zijn ondergebracht , het display is erg onduidelijk bij daglicht en een dimmer is nergens te vinden ,het heeft wel wat weg van een ontiegelijke foute '80er casio horloge  :lol: ,dat vind ik jammer want de rest maakt een degelijke indruk.

Verder zag ik nog een denon tuner en volgens mij ook nog een Sony DVD speler ,en aangezien Mars ook nog van spelletjes houd stond er een Xbox.

Het luisteren:
De beluisterde muziek bestond uit klassiek tot rock/metal.

De eerste CD waarvoor we gingen zitten was van porcupine tree en mij viel wel op dat met name het hoog een beetje te lief was in verhouding met het type muziek ,Mars deelde deze mening ook dus hebben een door mij mee gebrachte Philips FV-930 equalizer aangesloten ,na wat stoeien met verschillende instellingen kwamen wij tot de conclusie dat een lift van ca 1,5 db bij 15 khz tot een bevredigend resultaat kwam.
De volgende CD van patricia Barber liet horen dat de lift in het hoog niet nodig was evenals de later gedraaide CD van Dreamtheater ,zo  je maar weer welke invloed de bron in dit geval de CD dus voor een invloed heeft.
De MC's worden over het algemeen bestempeld als zijnde neutrale speakers en die mening deel ik ook,ze gaan verrassend diep in het laag en van kleuring is geen sprake,het hoog is zijdezacht en toch ook wel weer fris ,dat klinkt als tegenspraak van mijn kant maar de MC's laten gewoon horen welk signaal ze aangeboden krijgen ,een beter compliment bestaat er volgens mij dan ook niet!
Wat vooral opviel zijn de stemmen die ten horen gebracht worden ,de echtheid komt met volle overtuiging je tegemoet ,dit heb ik bij andere sets waaronder die van mijzelf nog niet gehoord,ik ga mij zo onderhand afvragen hoe dat zit?? ,maar ook daar kwamen we wel achter :-)
Ik had ook nog een versterker van mijzelf meegenomen ,een JVC AX-Z911 die als een zwaargewicht onder de geintregeerde versterkers genoemd mag worden.
We hebben dus het hele muziek repertoire  nog eens door genomen en het klinkt niet verkeerd ,erg lekker zelfs maar we misten nu wel die echtheid van de stemmen,het komt er op neer dat de CLASSÉ een meester is in het middengebied ,de plaatsing is werkelijk subliem!!

Ik wil ook aan de CLASSÉ !!!   :yes: :yes:
Na een middag luisteren krijgt men wel honger dus zijn we met een tram richting Scheveningen getogen en hebben we  bij de Burger King en voortreffelijk 3 gangen diner genuttigd ,als afsluiting hebben we de pier betreden en van het fraaie doch stormachtige uitzicht genoten.

Ik heb Marcel ook al gezegd (en dat meen ik uit de grond van mijn hart) dat zijn set zoals ik die beluisterd hebt schaar bij mijn top 5 van favoriete belevenissen .

@ mers,
We vonden het een super toffe dag en kijken uit naar de volgende keer,wellicht met iets beter strandweer  :-)

greetz Marco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Een duidelijk en makkelijk te lezen verslag van Marco.  :wink:
Heb de set van Mars zelf beluisterd en kan het niet anders dan bevestigen.
Nu heb ik weinig sets in mijn leven mogen horen, heb bv geen ervaring met buizen versterkers....electrostaten etc...etc maar dit is een zoals Mars zou noemen een toppertje.
Een upgrade drang is altijd aanwezig, maar zou aan deze set niet veel meer veranderen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi beetje laat

Gaaf verslag, Marco!!

Ik ga hier morgen , nog ff verder op
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: mars op juli 26, 2008, 11:43:19
oi beetje laat

Gaaf verslag, Marco!!

Ik ga hier morgen , nog ff verder op
Zeker gaaf verslag. Mars, ik kom ook nog wel een keer luisteren (ben ook een beetje een Classé liefhebber)/

@Marco: wat is die top 5?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Mijn top5:

Backes & Müller BM-30

Accuphase C-2810 pre amp


SS reference monitor

Rotel RC-995 pre amp

Nad 218 power amp


Speakerland vector 0

Marantz PM-95


Dynaudio evidence master

Classe CP-500 pre amp

classe CA-2200 power amp


En de set van Mars hoort daar dus ook bij  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul


Zou de MC-SYSTEMS M3 ook wel eens op mijn set willen beluisteren.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Ik ook !!  :yes:

Ik zou zelf er ook nog een mooie sub bij bedenken ,niet dat het laag verkeerd is van de MC maar gewoon om een extra schop onder de kont te voelen  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

#22
oi



@marco
verrek ik had de laatste drie postings niet eens gezien in dit topic   redface
dat zijn een paar mooie spullen Marco die je daar laat zien, ik zelf heb er weinig van gehoord . alleen wel de classé spullen en die accuphase.
Blijft trouwens toch leuk om te lezen , hoe erg jij mijn set waardeerd . ben er zelf ook erg blij mee hoor ( steeds blijer eigenlijk :lol:)

Ik denk zelf dat ik het in de toekomst bij CLASSÉ hou ( weet ik haast wel zeker)

@ Paul , wat denk jij wat het makkelijkst is?  die twee amps van jou hier naar toe?  of die twee speakers van 110 cm  met Piano lak naar jou toe :| :?
Maar ik sta er voor open hoor , dat weet je!!!

grtz

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thom

Citaat van: mars op september 13, 2008, 12:52:40
oi




of die twee speakers van 110 cm  met Piano lak naar jou toe :| :?
Maar ik sta er voor open hoor , dat weet je!!!

grtz


jajaja hup met de trein met die dingen, whahahaha :mrgreen:


Paul

Citaat van: thom op september 13, 2008, 14:47:07
jajaja hup met de trein met die dingen, whahahaha :mrgreen:


Dat doe we dus maar niet Thom, ik ga volgende week zaterdag naar de hofstad, ff chillen en dan gaat mars mee naar rotjeknor gaan we wat muziek luisteren, hapje eten en zo dus komt goed.
Als je niet hoeft te werken kan je mee, hoor het wel wat je plannen zijn.
Misschien neem ik de 3600 pre en de SM-7 mee naar mars om daar een vergelijk maken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: Marco op juli 28, 2008, 10:42:49
Ik ook !!  :yes:

Ik zou zelf er ook nog een mooie sub bij bedenken ,niet dat het laag verkeerd is van de MC maar gewoon om een extra schop onder de kont te voelen  :evil:

oi


hahaha ben je vergeten dat ik in een monument woon uit 1870 :wink:

vind persoonlijk het laag al behoorlijk heftig , en als ik dadelijk een sub d'r op zet stort alles in :roll:

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ben wel benieuwd eigenlijk , nou jij dat aan gehaald hebt :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Paul op september 13, 2008, 15:27:06
Dat doe we dus maar niet Thom, ik ga volgende week zaterdag naar de hofstad, ff chillen en dan gaat mars mee naar rotjeknor gaan we wat muziek luisteren, hapje eten en zo dus komt goed.
Als je niet hoeft te werken kan je mee, hoor het wel wat je plannen zijn.
Misschien neem ik de 3600 pre en de SM-7 mee naar mars om daar een vergelijk maken.

stupid

yeah , gezellig een dagje Rotjeknor meets The haque  :-D
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op september 14, 2008, 08:40:14
stupid

yeah , gezellig een dagje Rotjeknor meets The haque  :-D
Thom laat nog weten of hij mee kan, misschien moet ie werken bij S&C.
Maar als ie meegaat drinkt hij weer je bier op.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

Citaat van: Paul op september 14, 2008, 15:31:48
Thom laat nog weten of hij mee kan, misschien moet ie werken bij S&C.
Maar als ie meegaat drinkt hij weer je bier op.
zal me best gaan doen whahaha

mars

Citaat van: thom op september 14, 2008, 15:37:42
zal me best gaan doen whahaha

hahaha je doet je best maar , bier wat ik in huis heb is toch altijd voor gasten( ik drink zelf toch geen booze weet je nog)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun