Audiofiele glaszekeringen van het merk AHP

Gestart door HiFi gek, mei 31, 2008, 12:44:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Waarschijnlijk wel bekend onder de forumleden .
De glaszekeringen in de apparatuur van binnen kunnen vervangen worden door audiofiele glaszekeringen .
Er zijn div .fabrikanten hiervan waarvan AHP de bekenste is .

Heb er veel over gelezen en gehoord op hifi shows .
In het audioblad MUSIC EMOTION  van April 2008 staat een test op blz 58 van het merk ---Hifi-tuning .
In het audioblad HVT van Mei 2008 staat een vergelijkings test op blz 30 van drie merken ----- AHP , Padis ,
en Hifi-Tuning .

Volgens AHP hebben hun zekeringen een Keramische behuizing , vergulde uiteinden , een koperen smeltdraad , en bevatten een speciaal vulmiddel ( dit zou garant staan voor mechanische en thermische stabiliteit ) .

De test van AHP zekeringen in het HVT blad vermeld .
Ik hoefde nu eens niet ingespannen te luisteren of het iets deed , eerder werd ik overvallen door een verbetering van het geluid in alle opzichten .
Er was duidelijk sprake van meer kracht en dynamiek en minder scherpte , ook werd de sound voller en warmer .


Een vriend van mij heeft de AHP zekeringen al ruim een jaar in zijn apparatuur zitten en is er erg tevreden over .
Inmiddels heb ik ongeveer een half jaar geleden de zekering ( 1 stuks ) in mijn Accuphase  E-408 versterker vervangen door een AHP , ik ben er zelf ook erg tevreden over .
Ik hoorde dezelfde verschillen als boven beschreven door het blad HVT .
Binnenkort wil ik nu ook de zekeringen in mijn Marantz SA-7S1 vervangen door AHP .
Er zitten maar liefst zes zekeringen in de SA-7 dus het verschil zal een stuk groter uitpakken dan met de versterker die maar 1 zekering heeft .

Baat het niet dan schaat het niet , uit mijn hoofd kosten ze iets minder dan 10 euro .
Dus is het het uitproberen meer dan waard , ben dan ongeveer 60 euro kwijd voor de cd speler .



Op diverse Hifi forums zijn er al dicussies over geweest , o.a. op  htforum.nl .
Hier kun je dus informatie opdoen .

Ben benieuwd of er op het Marantz forum ook gebruikers zijn van deze zekeringen ?

Voor verdere informatie over AHP zie de importeur www.degroefaudio.nl
Hier staat o.a. de theorie erachter vermeld en de prijzen en de diverse uitvoeringen  .


Groeten  EDWIN  B

Maurice

Tja, met dit soort tweaks komt meestal mijn hts achtergrond naar boven waarbij ik dus sterke twijfels over het nut en effect heb.
Aan de andere kant, een verbetering van de stroomvoorziening scheelt ook, dus waarom dit niet? Maar het zit niet de in de signaalwegen....
Heb je een meer technische onderbouwing van het effect?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

als dat echt zo was zouden de merken daarop niet gaan bezuinigen is inkoop 0 dan in die aantallen
heb ook een dure zekering gehad ik hoorde niks en bij een blindetest een oude zekering erin die stuk was met alufolie niemand hoorde wat of had iets gemerkt............waaronder wat mensen uit de opname wereld en mensen die uit de audio het audio wereldje komen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

oi

zo dan , daar ben ik lekker mee!!!   In mijn classé versterker zitten 12 zekeringen nopompom , hahaha loop ik op leeg :wink:  en dan hoor ik het mischien niet frusty


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op mei 31, 2008, 19:34:06
oi

zo dan , daar ben ik lekker mee!!!   In mijn classé versterker zitten 12 zekeringen nopompom , hahaha loop ik op leeg :wink:  en dan hoor ik het mischien niet frusty


grtz mars

nou jij kan echt een verbetering tegemoet zien (horen)  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

#5
Ik heb er nog een stuk of vier van liggen  :-D ,varierend van 10A tot 60A ,ik heb er iig niet stil bij gestaan of het klankmatig wat uit zou maken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Ik had dit al verwacht dat ik negatieve reacties zou krijgen hierover .

Dat een ander er sterk zijn twijfels over heeft of de verschillen niet kan waarnemen is dan jammer , maar waar het mij om gaat is dat ik het verschil wel duidelijk kan waarnemen .
En zo zijn er velen anderen die het verschil ook horen .
Ik heb hier wel eens mensen thuis gehad van een audioclub die niet eens de verschillen tussen diverse kabels konden waarnemen bij mij thuis .

Ik denk zelf dat alles afhangt van je beoordelings vermogen , ken je technisch luisteren , zoniet dan hoor je de verschillen tussen kabels en div tweaks niet .

Groeten   EDWIN  B

ll0ll

CiteerIk denk zelf dat alles afhangt van je beoordelings vermogen , ken je technisch luisteren , zoniet dan hoor je de verschillen tussen kabels en div tweaks niet .

In je openingspost zeg je:

Citaat van: HiFi gek op mei 31, 2008, 12:44:30
Ik hoefde nu eens niet ingespannen te luisteren of het iets deed , eerder werd ik overvallen door een verbetering van het geluid in alle opzichten .

Ja kijk, wanneer je met zo'n overtuiging een topic opent, moet je niet raar opkijken als je sceptische reacties krijgt. Het is een beetje slap als je mensen die er een andere opvatting op na houden in het hoekje van 'niet technisch kunnen luisteren' drukt.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HiFi gek

Citaat van: ll0ll op juni 01, 2008, 00:39:49
In je openingspost zeg je:

Ja kijk, wanneer je met zo'n overtuiging een topic opent, moet je niet raar opkijken als je sceptische reacties krijgt. Het is een beetje slap als je mensen die er een andere opvatting op na houden in het hoekje van 'niet technisch kunnen luisteren' drukt.

Je moet goed lezen wat er staat geschreven , ik vermeld duidelijk dat de recencent van het blad HVT dit zegd , ik heb alleen maar overgetypt wat hij heeft geschreven .
Lees mijn openingsverhaal maar eens aandachtig terug dan zul je het zien wat betreft het door jouw geopperde stuk .

Groeten  EDWIN  B

ll0ll

Nou, dat is me dan totaal niet duidelijk.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

@ hifigek

ik neem je wel serieus hoor , maar ik heb hier GEEN mening over totdat ik het zelf gehoord( of niet) heb.

het is wel zo zo dat ik de meest maffe tweaks veranderingen heb horen geven, en sommige ook weer niet.

grtz mars


edit;  technisch luisteren is de killer voor een relaxte muziekbeleving :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juni 01, 2008, 01:00:33
Je moet goed lezen wat er staat geschreven , ik vermeld duidelijk dat de recencent van het blad HVT dit zegd , ik heb alleen maar overgetypt wat hij heeft geschreven .
Lees mijn openingsverhaal maar eens aandachtig terug dan zul je het zien wat betreft het door jouw geopperde stuk .

Groeten  EDWIN  B


die recencent moet ook een boterham verdien, je dacht toch niet dat hij zijn echte mening geeft ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Dat zou dus betekenen dat bij elke versterker die jij in de toekomst wil gaan beluisteren een handje zekeringen meeneemt ipv cd's
En je hebt voor Accuphase gekozen om hun klank en filosofie ? denk ik je gaat nu hun klank verandereren als het volgens jouw wat doet
En als je dan met zekeringen en tweaks etc.etc. aan de gang gaat heb je volgens mij de verkeerde keuze gemaakt met je beslissing van je versterker !
Zo recencent schrijft alleen maar wat de advertentie afdeling van zijn blad wil op zekere hoogte
Dit zijn produkten die zo makkelijk verkopen, het is betaalbaar en 1 op 1 vergelijken is vaak onmogelijk moet je 2 dezelfde speakers hebben bekabeling cd spelers etc.etc.
Oftewel probeer te relativeren en denk waarom brengen ze dit op de markt ?


Daar is maar 1 reden voor ze willen een hele dikke boterham hebben het eind van de week




ps:heb aan de kant gestaan waar de importeurs deze artikelen proberen te slijten aan je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Lapti

proef op de som nemen?

2 identieke versterkers, de een met en de ander zonder high end glaszekeringen! Ben persoonlijk best benieuwd, eerst horen dan geloven :)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

JohnWx


Binnenkort wil ik nu ook de zekeringen in mijn Marantz SA-7S1 vervangen door AHP .
Er zitten maar liefst zes zekeringen in de SA-7 dus het verschil zal een stuk groter uitpakken dan met de versterker die maar 1 zekering heeft .


Die logica snap ik niet ? het blijft toch maar 1x een klankkleur verandering

Baat het niet dan schaat het niet , uit mijn hoofd kosten ze iets minder dan 10 euro .
Dus is het het uitproberen meer dan waard , ben dan ongeveer 60 euro kwijd voor de cd speler .


Dat is nu net waarop de winkels en importeurs op hopen





Voor verdere informatie over AHP zie de importeur www.degroefaudio.nl
Hier staat o.a. de theorie erachter vermeld en de prijzen en de diverse uitvoeringen 



ook toevallig het is de importeur



Als je omzet niet uitbreid maar zelfs daalt moet je toch wat om je mensen te betalen (zie GFK omzet audio lees:geen HT)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject