Waarschijnlijk wel bekend onder de forumleden .
De glaszekeringen in de apparatuur van binnen kunnen vervangen worden door audiofiele glaszekeringen .
Er zijn div .fabrikanten hiervan waarvan AHP de bekenste is .
Heb er veel over gelezen en gehoord op hifi shows .
In het audioblad MUSIC EMOTION van April 2008 staat een test op blz 58 van het merk ---Hifi-tuning .
In het audioblad HVT van Mei 2008 staat een vergelijkings test op blz 30 van drie merken ----- AHP , Padis ,
en Hifi-Tuning .
Volgens AHP hebben hun zekeringen een Keramische behuizing , vergulde uiteinden , een koperen smeltdraad , en bevatten een speciaal vulmiddel ( dit zou garant staan voor mechanische en thermische stabiliteit ) .
De test van AHP zekeringen in het HVT blad vermeld .
Ik hoefde nu eens niet ingespannen te luisteren of het iets deed , eerder werd ik overvallen door een verbetering van het geluid in alle opzichten .
Er was duidelijk sprake van meer kracht en dynamiek en minder scherpte , ook werd de sound voller en warmer .
Een vriend van mij heeft de AHP zekeringen al ruim een jaar in zijn apparatuur zitten en is er erg tevreden over .
Inmiddels heb ik ongeveer een half jaar geleden de zekering ( 1 stuks ) in mijn Accuphase E-408 versterker vervangen door een AHP , ik ben er zelf ook erg tevreden over .
Ik hoorde dezelfde verschillen als boven beschreven door het blad HVT .
Binnenkort wil ik nu ook de zekeringen in mijn Marantz SA-7S1 vervangen door AHP .
Er zitten maar liefst zes zekeringen in de SA-7 dus het verschil zal een stuk groter uitpakken dan met de versterker die maar 1 zekering heeft .
Baat het niet dan schaat het niet , uit mijn hoofd kosten ze iets minder dan 10 euro .
Dus is het het uitproberen meer dan waard , ben dan ongeveer 60 euro kwijd voor de cd speler .
Op diverse Hifi forums zijn er al dicussies over geweest , o.a. op
htforum.nl .
Hier kun je dus informatie opdoen .
Ben benieuwd of er op het Marantz forum ook gebruikers zijn van deze zekeringen ?
Voor verdere informatie over AHP zie de importeur
www.degroefaudio.nlHier staat o.a. de theorie erachter vermeld en de prijzen en de diverse uitvoeringen .
Groeten EDWIN B