Interlinks

Gestart door Ren, april 12, 2008, 10:34:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ren

Hallo,

Ik ben (zeer tevreden) sinds enkele maanden in het bezit van een marantz set.
En sinds vandaag aangemeld op het forum na een poosje alleen veel erop gelezen te hebben.
De set bestaat uit de SR-7001, de DV-7001 en de SA-7001ki.
Deze heb ik analoog aangesloten met Van den Hul D102III hybrid.
Ik begin het idee te krijgen dat deze kabels niet de ideale verbinding tot stand brengt.
Zeker voor de SA-7001ki. Wat is volgens jullie een lekkere combinatie? Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden.
Iedereen heeft zijn eigen smaak. Er zullen vast meer mensen zijn die ook deze kabels eerst hebben gehad en daarna zijn overgestapt op andere. Ze zijn niet goedkoop en om nou niet eerst aan te schaffen en daarna weer andere te kopen omdat ze niet bevallen, gaat erg in de papieren lopen. Dus vandaar jullie mening.
Alvast bedankt.

René
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

dmeerpa

De Van den Hul D102III hybrid heb ik nog niet gehoord.

Begrijp ik het goed dat je ook je DVD speler analoog hebt aangesloten ?

Ik heb dit ook ooit gedaan, mijn DV7600 op de SR7500 maar moet zeggen, dat was met wat we noemen met dropveters. Maar ik was gewend om mijn DVD digitaal aan te sluiten en het digitale geluid te laten omzetten door de receiver. Ik vond het analoog aangesloten op niks trekken. Met de CD speler was analoog dan wel een verbetering. Zelf zijn al mijn audio interlinks van Monster Cable.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Ren

Ik heb de dvd-speler analoog aangesloten voor het weergeven van superaudio-cd's en dvd-audio.
Dvd's bekijk/luister ik digitaal (ook Van den Hul). Hierover ben ik wel tevreden.

Persoonlijk denk ik dat ik een duurdere (betere?) klasse interlinks nodig heb voor de cd-speler. Dit is een behoorlijk goede speler en verdient het dan ook om goed aangesloten te zijn.
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

Maurice

Tip: koop een paar meter goede microfoonkabel en soldeer hier pluggen aan ;)
Afhankelijk van de gekozen pluggen ben je voor €10 tot €45 al een heel eind.
Ik maak  tegewoordig op deze wijze mijn interlinks zelf, en deze presteren heel goed voor het geld. Zelf heb ik ook nog een Monster M850i die ooit 300 guldens kostte, maar die zit nu op de bron die ik het minst belangrijk vind, aangezien deze minder presteert.

Ow: voor digitaal: koop een stuk goede coax kabel van bijvoorbeeld Hirschmann of die zwarte die ze voor schotels gebruiken ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Ren

Ik vind het niet erg om een keer behoorlijk wat geld uit te geven voor interlinks, vandaar ook de SA-7001ki, maar dan wil ik wel de juiste keuze maken. Overigens heb ik die van de hul kabel ook zelf gesoldeerd.

Mijn vraag is eigenlijk: welke combinatie wordt het meest gebruikt met Marantz apparatuur?
Net als Mordaunt Short ook een goede match is met Marantz...
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

Maurice

Citaat van: René N op april 12, 2008, 12:52:23
Mijn vraag is eigenlijk: welke combinatie wordt het meest gebruikt met Marantz apparatuur?
Net als Mordaunt Short ook een goede match is met Marantz...
Bedoel je nu luidsprekers of interlinks?
Beiden zijn erg smaak afhankelijk. Persoonlijk ben ik behoorlijk afgeknapt op Monster, aangezien ik deze in meerdere sets het geluid behoorlijk heb horen verpesten, maar anderen vinden het wel weer geweldig. Met VanDenHul net zo, maar ik heb nog nooit de betere lijn gehoord.
Ik vind Siltech erg mooi klinken, maar ja, dat prijskaartje. Heb er dan ook slechts één interlink van.
Audioquest zou wel een mooie match moeten zijn, profigold als je het wat goedkoper zoekt. Maar tot €150 per interlink heb ik nog niets beters gehoord dan een mooi stukje Prefer of Tasker microfoonkabel met Intertechnik of Neutrik pluggen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul


Mijn interlinks komen bij de mediamarkt vandaan.
Solide interlinks met 30 jaar garantie.
Kosten +/- €22.- euro per set met een lengte van 75 cm.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

gerard

Mijn dvd/sacd speler heb ik analoog aangesloten met Nordost Reddawn 2e hands gekocht voor €150,- (nieuw €300,-). Onder het mom van; aan het kabeltje zal 't niet liggen... :-D
Wel wat duur in mijn setje, maar voldoet mij prima. Strak, ruimtelijk, mooie stemmen kortom een goeie kabel volgens mijn oren.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

oi

persoonlijk ben ik helemaal afgeknapt op van den hul!
De d102 mk3 vond ik idd helemaal verschrikkelijk , deze leverde bij mij gewoon luistermoeheid op nopompom

Toevallig vandaag, heb ik van de buurman een setje praxis kabeltjes( wel verguld) geleend, en deze vind ik al weer beter dan het laatste kabeltje wat ik van van den hul heb( The bay)
The bay maakt dat het hoog TE smooth klinkt ( niet realistisch)enz enz

Ik heb ook ervaring met audioquest ( met name de king cobra) , en om het samen te vatten, heb ik spijt dat ik deze ooit verkocht heb frusty.
Maaaaaaaaaar ik heb eigenlijk twee set's The Bay , en die kan ik inruilen voor 1 set king cobra van audioquest ( dit ga ik dus ook doen!!!!! :yes:)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Ren

Heeft iemand ervaring met Oehlbach of Siltech i.c.m. Marantz?
Ik heb op hifi.nl een test gezien waarin deze ook zeer goed uit de bus komen.
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

Maurice

Citaat van: René N op april 12, 2008, 20:00:21
Heeft iemand ervaring met Oehlbach of Siltech i.c.m. Marantz?
Ik heb op hifi.nl een test gezien waarin deze ook zeer goed uit de bus komen.
Oelbach niet, maar Siltech wel  :yes:
Zou ik best mijn hele set mee willen bekabelen!
Maar waar welke speakers heb je?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Leonneke

Hoi Rene;

Ik heb een beetje dezelfde ervaring met de interlinks van Van den Hul.
Het is een prachtig vormgegeven kabel, maar dit wil niet zeggen dat je er een mooie verbinding mee kunt maken.

Ik vind het lastig te omschrijven, maar als ik de Van den Hul koppel tussen c.d. speler en voorversterker, lijkt het een beetje alsof de kabel "knijpt" op het geluid. Het hoog komt weliswaar mooi door, maar het klinkt een beetje alsof je een tuinslang een beetje dichtknijpt. Het water komt er wel door maar niet op volle kracht.

Ikzelf heb de interlinks inmiddels vervangen. Ik wilde perse niet meer geld uitgeven. Ik heb zelfs een goedkopere set gekocht. Audioquest Snake. Verder heb ik ook een setje Kimber Tonic.
Beide sets zijn GOEDKOPER dan de Van den Hul. Ze geven mij echter WEL het geluid wat ik zoek.

Heeft naar mijn idee vooral te maken met de opbouw van de kabel. Voegt niets toe, laat niets weg.
Bovendien zijn vooral de Audioquest mooi om te zien, das leuk meegenomen.

De set Audioquest is rond de 40 Euro en de Kimber zit rond de 65 Euro. Stuk goedkoper, beter geluid, althans in mijn beleving / geval ...........

Leonneke
Groetjes Leonneke .  . ...

Ren

Leuk om die reacties te horen. Hiermee wordt ik weer veel wijzer op dit gebied.
Het jammere van proberen is vaak dat je het eerst moet aanschaffen om het te weten te komen. In mijn omgeving zitten niet veel zaken die aan "uitleen" doen.

Als antwoord op een eerdere vraag over welke speakers ik gebruik:
Front L/R: Kef Q5, Center: Q9c en Surround L/R: Q1
Let wel: get gaat hier over analoge interlinks, niet over speakerkabels.
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

Maurice

Citaat van: René N op april 13, 2008, 00:35:57
Leuk om die reacties te horen. Hiermee wordt ik weer veel wijzer op dit gebied.
Het jammere van proberen is vaak dat je het eerst moet aanschaffen om het te weten te komen. In mijn omgeving zitten niet veel zaken die aan "uitleen" doen.

Als antwoord op een eerdere vraag over welke speakers ik gebruik:
Front L/R: Kef Q5, Center: Q9c en Surround L/R: Q1
Let wel: get gaat hier over analoge interlinks, niet over speakerkabels.
In dat geval, blijf bij Monster weg!

Marantz is warm, Kef is warm en Monster wordt te warm!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Citaat van: René N op april 13, 2008, 00:35:57
Als antwoord op een eerdere vraag over welke speakers ik gebruik:
Front L/R: Kef Q5, Center: Q9c en Surround L/R: Q1
Let wel: get gaat hier over analoge interlinks, niet over speakerkabels.

En weer iemand met speakers van Kef uit de Q-reeks  die niet tevreden is over zijn geluid shutup
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,1893.0.html
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25