Interlinks

Gestart door Ren, april 12, 2008, 10:34:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Citaat van: Maurice op mei 14, 2008, 23:17:33
Er is echter wel heel veel moois op de markt te verkrijgen...
Misschien ook leuk om eens een keer een interlink vergelijk meeting te houden (maar is wel weer lastig uit te voeren).

Wel een leuk idee zo'n meeting.
En dan maar eens kijken of er echt grote verschillen zijn tussen interlinks.  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Paul

Citaat van: gerard op mei 15, 2008, 22:20:01
Wel een leuk idee zo'n meeting.
En dan maar eens kijken of er echt grote verschillen zijn tussen interlinks.  :wink:
Als het een beetje in de buurt is, meestal rij ik het halve land door. :-(
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: Paul op mei 15, 2008, 22:24:19
Als het een beetje in de buurt is, meestal rij ik het halve land door. :-(

hahaha i know  :wink:  maaaaaaaaaaaaaar herr von Paulus , met een interlinkje slepen gaat makkelijker dan met een eind versterker , vind je ook niet?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gerard

Citaat van: Paul op mei 15, 2008, 22:24:19
Als het een beetje in de buurt is, meestal rij ik het halve land door. :-(

Als ik het halve land door ben , ben ik waarschijnlijk pas bij de dichtst bijzijnde... :lol:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Paul

Citaat van: mars op mei 15, 2008, 23:13:21
hahaha i know  :wink:  maaaaaaaaaaaaaar herr von Paulus , met een interlinkje slepen gaat makkelijker dan met een eind versterker , vind je ook niet?

grtz mars
Ben blij dat Marco niet 8 hoog woont. :lol: :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bramdg

Hallo,

Ik ga me binnenkort (als alles toegekomen is met de post) ook eens het wagen ...en verschillende interlinks proberen :-)


Testkabelkes om tussen men Pm17 en cd6000ose te plaatsen:

* Men huidige interlink: Monitor Audio Atmos
* VDH the name (met dank aan marantz 81  :yes:)
* W&M Audio AC-01 Analog RCA audio interconnect nieuw gekocht via ebay

Hopelijk hoor ik een verschil en zijn men oortjes heel tevreden en houd het me lang bezig .... of ik ga terug beginnen twijfelen en koop ik dan toch een SA-15  hello maar men bankrekening zegt  nonono

we zien wel

Groetjes

Bram

of zal misschien willen denken dat ik een verschil hoor  violent1






PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

zitten twijfelen om weer een vdh the name te kopen omdat ik daar zeer tevreden over was bij men vorige installatie ,heb allemaal nieuwe apparatuur dus kan het ook niet meer verglijken met evt andere kabels

ook nog gekeken voor 2de hands maar niet echt wat kunnen vinden allemaal van die hele dure kabels ,net zo duur als men cd speler  :lol: is ook onzinnig in mijn ogen

heb nu een goedkopere kabel gekocht van 21 euro hij is van Inakustik , type : Atmos

is een duits merk

een hele grote verbetering tegenover het standaard flut kabeltje wat er bij de cd speler zit , heb hem ook helemaal gescheiden liggen van alle andere kabels d.m.v hem door het audio meubel heen te laten lopen


bramdg

Hoiii Arjan

Hoe gedraagt deze nieuwe interlink zich tov The Name ?
of is dat nog moeilijk te vergelijken nu met je nieuwe cd speler ?

Heb ook heel lang een ATMOS gehad tss men versterker en cd speler maar was dan van het merk Monitor , ook duits en miss wel dezelfde.

En hoe voelt het om terug in echt stereo-land te vertoeven sinds je nieuwe cdspeler aangesloten is  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

hey Bram

wat ik zei kan het niet echt meer verglijken ,heb de VDH er nog wel tussen gehad voordat ik hem naar jou heb opgestuurd met de nieuwe SR5002 en oude harman kardon DV31 en daarna het standaard kabeltje dat was een heel groot verschil

nu heb ik natuurlijk die CD5001 die echt veeeeeeeeeel  beter klinkt als die dv31 die ik had ,en na gisteren de andere interlink en tussen kwam het geluid pas echt open en naar me toe  :-D

dus het bevalt wel ja  :kwijl:


foto,s   pompom

eerste foto is de interlink die er nu tussen zit

tweede interlink van gamma geleend van collega

derde foto nog een nieuwe dikkere voedingskabel ,voor verlengbakje :lol:


groeten Arjan

bramdg

Blij te horen dat de "STEREO-FEELING" terug in huis is Arjan  hello

Ja wel raar zal precies toch dezelfde interlink (ook genaamd: Atmos) zijn die ik liggen heb van monitor buiten de connectoren .
Denk wel dat ik er destijds meer dan 21 euro voor betaald heb, denk zelf meer dan x2 (tja zeker de naam Monitor zeker nog wat extra euro's erbij  :|)

Foto'ke bijgestoken:
op de foto zie je het niet zo goed maar rond het koper zit dus ook nog rondom transparante plastiek , zeker zoals bij jou ?

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

Hoii Bram

ja helemaal  hello  dacht eerst speel wel met dvd speler maar toen zat ik te luisteren  :roll: :oops: frusty

is precies dezelfde kabel ja alleen andere connectoren ,die van mij zij ook verguld allleen omhulsel is van plastic ,maar waarom er nou een remote tussenzit snap ik niet gebruik je alleen bij car audio heb die er ook gelijk tussenuit gehaald

toen ik gisteren kabel ging kopen stond ik te kijken naar the bay C5 van VDH ,maar portomornee zij  nonono

zat net even cd te luisteren van chris isaak/wicked game ,echt genieten stem komt helemaal naar voren mooie warme bassen en instrumenten klinken zoals ze moeten klinken  :yes:

heb denet tussendoor die interlink er tussen gestoken van de gamma en die was er heel snel weer tussenuit  :lol:

heb je zelf het verschil nog gestest tussen die ATMOS en THE NAME ?? en die 102 kmIII

groeten Arjan

bramdg

Ja die portomonee hé  :-D

remote wil dat zeggen dat de kabels samenhangen met nog een single kabeltje er tussen ?
welke voor of nadelen geeft dat ?

Wel The Name klinkt een heel stuk beter/mooier in het lage dan die Atmos,
Valt zeker erg op omdat men speakers echt niet optimaal staan (te dicht tegen de muur)  violent1 , momenteel niet op te lossen.

De D102mkIII daar heb ik zo ook hetzelfde gevoel in het lage en die voegt daar nog wat meer detail toe en beetje meer kleuring.

Maar het verschil van interlinks hangt zeker ook veel af van de gebruikte set.
het effect is soms erg verschillend.
is niet overal even uitgesproken ...zoals al een paar keer verteld is op dit forum door verschillende leden

maaaaaaaaaaaaar GENIETEN daar doen we het voor hé  :-D

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

heb het zelf ook wel zo ervaren wat je schrijft over die interlinks ,eerst standaard kabeltje toen een van onbekend merk van mediamarkt in prullenbak beland  :schater: en toen the name alleen ja niet met deze installatie

zag denet bij hornbach toen ik voedingskabel ging kopen nog een high end interlink van 4 euro  :schater:

in de toekomst misschien nog maar eens kijken voor een betere interlink shutup

remote is een stuurspanning vanaf de autoradio naar versterker om deze aan en uit te schakelen alleen gebruikte ik hem niet maar legde hem apart aan andere kant van auto bij de voedingskabel , bij de duurdere interlinks voor auto zit die er ook niet tussen ben daarin heel ver gegaan jaren mee bezig geweest alleen gehoorbeschadeging door opgelopen in midden gebied door te vaak te hard te draaien

misschien dat die ertussen zit om kabels uit elkaar te houden , je moet geluidskabels en interlinks altijd proberen om deze niet direct te laten kruisen met voedingskabels en zover mogelijk van elkaar vandaan houden

idd GENIETEN  :-D