Marantz cd-speler, welke 2e hands zal ik nemen?

Gestart door uweslankheid, december 20, 2007, 23:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

genesis

Citaat van: joep op december 26, 2007, 12:55:31
Dacht van niet!

Dan zal je frequentie van verkopen ook niet erg hoog zijn. :schater: :-D

Genesis

WYWH

Wat, niet stupid?
Of niet met je eens?
Of ontbreekt je smiley?

genesis

Heb deze jongen eens benaderd op een ander forum voor zijn SR14 die hij tesamen verkoopt met een, ik dacht, DV17. Is zeer vasthoudend aan zijn prijzen (onderhand ook op hifi.nl / marktplaats ect ect) verkoopresultaat over de afgelopen 6 tot 8 maanden............................ Uhh............... NUL (dacht ik :wink:byebye

Genesis

TurboMarco

graag een  discussie over 2e hands SR14 receivers elders,dit topic gaat over keuzes van 2e hands cd spelers

greetz marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op december 26, 2007, 22:07:27
graag een  discussie over 2e hands SR14 receivers elders,dit topic gaat over keuzes van 2e hands cd spelers

greetz marco
Aanvulling: sommigen bleven off-topic gaan, daarom heb ik een gedeelte afgesplitst naar >>>lang te koop -> verkooptactieken<<<
Elke volgende posting die niet past wordt direct verwijderd!

:police:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

maar ff terug naar de cd17(mkII) dan maar, wat vinden jullie daar nou zo slecht aan? Het zijn best krasse uitspraken die hier gemaakt zijn omtrent deze cd-speler. Alleen de nieuwprijs-verhouding als argument geven, vind ik erg zwak. Uitgaande van huidige tweedehandsprijzen lijkt mij een veel betere referentie. Als je de gemiddelde recentie erop naslaat, is er zéér weinig mis met deze speler....
Ik ben benieuwd!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Jantje

Om maar in hetzelfde straatje te blijven, zijn er hier ook mensen met ervaringen met de CD85? Ik kan van een vriend een 85 redelijk gunstig overkopen, en zit in dubio: of de 85 voor ongeveer 100 euro, of de CD17 voor pak em beet 250 euro.



Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

SB_Marantz

Ik heb nog een mooie CD-10 voor je.......
Alleen geen AB.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

uweslankheid

De CD 10 is een mooie speler, stukken beter dan de CD-17... Het begint al met het loopwerk, dat is gewoon stukken beter van de cd 10. Verder is er aan de interne opbouw veel meer aandacht besteed dan bij de CD-17. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld het formaat van de elco's en de voeding.

genesis

Citaat van: Jantje op december 27, 2007, 22:33:44
Om maar in hetzelfde straatje te blijven, zijn er hier ook mensen met ervaringen met de CD85? Ik kan van een vriend een 85 redelijk gunstig overkopen, en zit in dubio: of de 85 voor ongeveer 100 euro, of de CD17 voor pak em beet 250 euro.





Wil je 'value for money' aankoop. Dan adviseer ik je en Marantz 63 K.I. aan te schaffen voor € 80 a 125, a real bang for the buck! Een CD72 se is (iets) beter zie ik nog wel eens voorbij komen voor 110 a 175. Pas dan zou ik een CD17 (ongeacht type I, II, III) zou ik niet meer dan € 200 voor betalen. De CD80 is een betere optie. Oplopend CD16, CD10 ect ect. :wink:

Genesis

mahansz

Citaat van: genesis op december 28, 2007, 02:55:53
Wil je 'value for money' aankoop. Dan adviseer ik je en Marantz 63 K.I. aan te schaffen voor € 80 a 125, a real bang for the buck! Een CD72 se is (iets) beter zie ik nog wel eens voorbij komen voor 110 a 175. Pas dan zou ik een CD17 (ongeacht type I, II, III) zou ik niet meer dan € 200 voor betalen. De CD80 is een betere optie. Oplopend CD16, CD10 ect ect. :wink:

Genesis

dat slaat dus weer helemaal nergens op. Heb zelf ook korte tijd een cd-63 (weliswaar niet de KI, maar de kunsten van de KI-toevoeging wordt hier op dit forum ook in twijfel genomen) gehad en ik vond dat ding niet om aan te horen! Intern gezien ben ik hier niet helemaal niet in thuis, heb m dus puur getest op klank en robuustheid. Nou, op beide punten scoorde de 63 behoorlijk laag bij mij!!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

WYWH

Ok, dan naast de nieuwprijs argumenten nog de volgende: hij klinkt voor geen meter ;-)

De cd-85, voor 100 euro is een koopje!!!! Gewoon doen, kun je geen bult aan vallen.
(Wel de opamps en de output caps vervangen, voor nog betere klank.)
Is echt een onderschatte speler, misschien wel mooier dan de 94.

genesis

Citaat van: mahansz op december 28, 2007, 09:05:39
dat slaat dus weer helemaal nergens op. Heb zelf ook korte tijd een cd-63 (weliswaar niet de KI, maar de kunsten van de KI-toevoeging wordt hier op dit forum ook in twijfel genomen) gehad en ik vond dat ding niet om aan te horen! Intern gezien ben ik hier niet helemaal niet in thuis, heb m dus puur getest op klank en robuustheid. Nou, op beide punten scoorde de 63 behoorlijk laag bij mij!!

Hmm, fout modelletje gehad jongen?! byebye

Genesis

Nicowico

Citaat van: mahansz op december 28, 2007, 09:05:39
dat slaat dus weer helemaal nergens op. Heb zelf ook korte tijd een cd-63 (weliswaar niet de KI, maar de kunsten van de KI-toevoeging wordt hier op dit forum ook in twijfel genomen) gehad en ik vond dat ding niet om aan te horen! Intern gezien ben ik hier niet helemaal niet in thuis, heb m dus puur getest op klank en robuustheid. Nou, op beide punten scoorde de 63 behoorlijk laag bij mij!!

Nou, dat verbaast mij. Ik heb zelf ook een 63KI gehad en ik vond hem toch wel aardig klinken. Maar ja, het is ook in samenhang met je versterker en speakers.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

mahansz

Citaat van: WYWH op december 28, 2007, 12:04:05
Ok, dan naast de nieuwprijs argumenten nog de volgende: hij klinkt voor geen meter ;-)


nou, dat schiet dus lekker op (NOT). Nu heb ik zelf een cd17mkII en vind hem prima klinken. Aangezien jullie er schijnbaar meer verstand van hebben, wil ik graag inhoudelijke argumenten hebben, anders kunnen we alles wel afkraken zonder fundering. Wat maakt de cd17 nu zo slecht? En dan niet aankomen met "de cd85 is een goeie", want dat is géén antwoord..... :x
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen