Marantz cd-speler, welke 2e hands zal ik nemen?

Gestart door uweslankheid, december 20, 2007, 23:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

in mijn geval heeft 1 op de 500 cd's cd text  :roll: ,niet iets om over te praten eigenlijk  :gaap:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: S.B.Marantz op december 21, 2007, 23:24:42
Idd een hoop gelolliestokulum want er is nauwelijks tot geen verschil te bespeuren in klankmatige zin.

Ik heb er al meer moeten overtuigen van dat feit. HB

Het rijtje zag er als volgt uit;

Marantz CD-84         
Marantz CD-6000 OSE
Denon DCD-1500
Marantz CD-16
Yamaha ......



Ik weet niet hoe de omstandigheden waren maar ik kan voorbeelden noemen van verschillende versterker configuraties waarbij het grotendeels vd luisteraars ook niet de bomen door het bos zagen  :-D ,om aan te tonen dat dbt's in twijfel te trekken zijn wil ik best wel een dag of 5 vrij maken .

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mahansz

Citaat van: Marco op december 23, 2007, 00:23:20
in mijn geval heeft 1 op de 500 cd's cd text  :roll: ,niet iets om over te praten eigenlijk  :gaap:

hmm, bij mij is dat toch 1 op 10, het hangt er dus helemaal vanaf. 'k vind het trouwens wel tof staan, als de titel van een nummer voorbij komt scrollen..

Maar gefeli uweslankheid! lijkt me een mooie speler hoor, prima keuze zou ik zeggen.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

ik heb trouwens al even lopen googlen, maar kan m niet echt vinden: weet iemand wat een TDA1547 s1 kost en waar je dat kan aanschaffen?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

WYWH

Citaat van: Marco op december 23, 2007, 02:19:15
Ik weet niet hoe de omstandigheden waren maar ik kan voorbeelden noemen van verschillende versterker configuraties waarbij het grotendeels vd luisteraars ook niet de bomen door het bos zagen  :-D ,om aan te tonen dat dbt's in twijfel te trekken zijn wil ik best wel een dag of 5 vrij maken .

greetz Marco
stupid

WYWH


Nicowico

Citaat van: mahansz op december 23, 2007, 11:15:17
ik heb trouwens al even lopen googlen, maar kan m niet echt vinden: weet iemand wat een TDA1547 s1 kost en waar je dat kan aanschaffen?

Een TDA1547 S1 of S2 kan je lang blijven googelen. Een S1, single crown of silver crown en een s2, double crown of gold crown wordt alleen maar gemaakt voor TDA1541 chips 8-)
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

uweslankheid

Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
IK heb vanmorgen de CD17MKIII K.I. opgehaald en vanmiddag eens uitgebreid beluisterd. Helaas ben ik niet erg enthousiast. Wel over de "looks", deze machine ziet er fantastisch uit!

Na een paar nummers op 3 cd's (Toto-Falling in between, Dire Straits-Dire Straits en Nils Lofgren-Acoustic Live)had ik het al gehoord:
Het laag is wolliger dan in mijn huidige setup, het hoog klinkt wat gestressed en dynamiek is afgenomen. Verder lijkt deze machine gewoon veel moeite te moeten doen om het geluid weer te geven.

De CD80 met de DA500 gaan er veel gemakkelijker mee om, zodat het geluid veel luchtiger, dynamischer en sneller klinkt. Het verschil is echt enorm groot!

Ook heb ik de CD17MKIII K.I. op de DA500 aangesloten om te vergelijken hoe dit klinkt. Ik kan jullie vertellen dat dit wel behoorlijk wat verbetering oplevert maar het is nog steeds niet zo goed als mijn huidige combinatie.

Ik denk dat ik mijn huidige combi voorlopig maar houd en de CD17MKIII K.I. weer te koop zet.
Misschien dat ik nog eens een andere DAC probeer of een zwaardere modificatie op de DA500.


Groetjes, uwe


Nicowico

Ach,

misschien had je toch die CD11-LE moeten proberen. Nieuwer is niet altijd beter. :-D
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

TurboMarco

Ik zou wat verschillende dac's uitproberen,de CD80 heeft gewoon een top loopwerkmechanisme  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

genesis

#40
Gradatie volgorde van beter klinken qua precisie, emotie globaal volgens de spelers die jullie hebben opgesomd waarvan ik ook sommige persoonlijk goed ken: (en enkele van recentie en contacten uit het high-end circuit)

1 CD72 (se) (voor een collega uitgezocht)

2 CD80

3 CD17

4 CD16 (aangeschaft voor mijn dochter en schoonzoon)

5 CD10 (aangeschaft voor mijn zoon)

6 CD15

7 CD11 LE (absoluut de 'LE' uitvoering de non LE uitvoering laten staan) (geadviseerd aan een vriend)

8 CD7

9 CD12 (bij voorkeur de K.I. met als voor daarbij de A.I. + Genesis digital Lens, heb ik uiteraard zelf :mrgreen:)

Genesis

Nicowico

Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

WYWH

Mijn rijtje in 1 = minst 9 = beste

1 CD72 (se) (voor een vriend gekocht)

2 CD80 (erg mooi loopwerk, in de top drie met een betere externe dac)

3 CD17 (voor het geld echt bagger!!!!!!!!!)

4 CD10 (aangeschaft voor vrienden)

4,5 CD94 MKI (met klokmod en output mod)

5 CD16 (gehoord bij marantz vertegenwoordiger thuis)

6 CD11 LE (absoluut de 'LE' uitvoering de non LE uitvoering laten staan, mee eens)

7 CD15 (zelf gehad)

7,5 CD94 MKII (tentclock + output upgrade)

8 CD12 (zelf vergeleken en beluisterd t.o.v. cd-7)

9 CD7 (met tentclock + tent power supply + gemodificeerde uitgangstrap, heb ik uiteraard zelf)

genesis

Citaat van: WYWH op december 25, 2007, 12:11:02



7,5 CD94 MKII (tentclock + output upgrade)

Heb ik ook gehad, leuk ding voor zijn centen een afgeleide van de CD12.

Citaat van: WYWH op december 25, 2007, 12:11:02
8 CD12 (zelf vergeleken en beluisterd t.o.v. cd-7)

Standaard CD12 komt het volle potentieel inderdaad niet tot zijn recht 100% mee eens vandaar dat je daar een K.I. - A.I. met een Genesis bij gebruikt, dan de beste benadering van analoog dmv digitaal

Citaat van: WYWH op december 25, 2007, 12:11:02
9 CD7 (met tentclock + tent power supply + gemodificeerde uitgangstrap, heb ik uiteraard zelf)

Degene van het "A.I." kent de CD7 erg goed en vind het een erg mooie en goede speler maar prefereerd zelf de gemodde CD12 (Ken Kessler de recensent van een groot Engels audioblad speelt er nog steeds mee als zijn favo cd spelert). Ik heb zelf de CD7 nog nooit beluister en heb wel eens contact met DARRYL via dit forum met een intentie verklaring om eens zijn CD7 te beluisteren, ben zeer benieuwd. :yes:

Genesis

genesis

Citaat van: WYWH op december 25, 2007, 12:11:02

3 CD17 (voor het geld echt bagger!!!!!!!!!)



Jij durft het duidelijk te stellen :schater: pompom Ben het eroverigens 100% mee eens, maar vrees dat je daarbij de bezitters van deze spelers wel een beetje raakt, vooral als ze op het punt staan om die te verkopen en een prijs van € 375 a 425 in gedachten hadden Whahahahaha :angel:

De CD80 is een leuk ding in zijn tijd, ook voor een leuke opstapper zeker niet verkeerd, maar vaak wel highly overpriced want € 350 a 400 is die echt niet waard frusty redelijk is een € 200 a 250. :wink:

Genesis