Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
IK heb vanmorgen de CD17MKIII K.I. opgehaald en vanmiddag eens uitgebreid beluisterd. Helaas ben ik niet erg enthousiast. Wel over de "looks", deze machine ziet er fantastisch uit!
Na een paar nummers op 3 cd's (Toto-Falling in between, Dire Straits-Dire Straits en Nils Lofgren-Acoustic Live)had ik het al gehoord:
Het laag is wolliger dan in mijn huidige setup, het hoog klinkt wat gestressed en dynamiek is afgenomen. Verder lijkt deze machine gewoon veel moeite te moeten doen om het geluid weer te geven.
De CD80 met de DA500 gaan er veel gemakkelijker mee om, zodat het geluid veel luchtiger, dynamischer en sneller klinkt. Het verschil is echt enorm groot!
Ook heb ik de CD17MKIII K.I. op de DA500 aangesloten om te vergelijken hoe dit klinkt. Ik kan jullie vertellen dat dit wel behoorlijk wat verbetering oplevert maar het is nog steeds niet zo goed als mijn huidige combinatie.
Ik denk dat ik mijn huidige combi voorlopig maar houd en de CD17MKIII K.I. weer te koop zet.
Misschien dat ik nog eens een andere DAC probeer of een zwaardere modificatie op de DA500.
Groetjes, uwe