Ze voelen zich prima thuis, Koud uit de doos klinken deze speakers al waanzinnig. Het grote inspelen is begonnen. Ik begin met de cd's waarvan ik weet dat ze waanzinnig klinken en de tijd vliegt voorbij. B&W heeft een geniaal kunstje geflikt met hun continuum speaker. Ik had al eens zoiets gelezen in een review en dacht "hmhm ...verkooppraat", maar het is echt zo. Mijn cd collectie en NAS staan vol muziek waarbij ik geluiden waarneem die er voorheen gewoon niet waren.
Het is waarschijnlijk geen geheim wanneer je naar de foto kijkt dat de nadruk ligt op stereo wanneer ik muziek luister. De SR8012 is gekozen vanwege zijn bi-amp mogelijkheden in combinatie met enorme reserves, hoogwaardig gebruikte materialen en afwerking. Ik heb een 5.1 surround opstelling, en dat blijft ook zo. Ik zou niet eens weten waar ik 11 luidsprekers zou moeten verstoppen. De center (visonik) is achter de TV weggewerkt, en wil ik film kijken gaat de tv middels een lift omhoog. Als rear gebruik ik visonik davids (monitors) en voor het laag een Jamo J112sub die tijdens films geregeld met de bank en ons aan de wandel gaat.
In eerste instantie wou ik een Klipsch sw112 maar de Jamo is qua kleur (wit hoogglans) wat beter aan de vrouw des huizes te verkopen. Ze komen trouwens uit dezelfde fabriek en hebben identieke specificaties.
Na aanschaf van de 8012 / 702s / ud7007/ en subwoofertje de afgelopen maanden is mijn rechterbeen inmiddels voorzien van een electronisch enkelbandje, en zijn audiozaken door mijn vrouw even als no go zone bestempeld. Ach ik moet het er maar mee doen denk ik. Misschien komt er nog ooit een tijd dat de visoniks worden ingeruild.
Maar tot die tijd zit ik rustig op de bank, review mn hele muziekcollectie en onderga de straf zonder te zeuren als een vent
Fijn weekend!