Bloedmooi.......bloedmooi is de venere 2.5. Maar klinkt hij ook bloedmooi? Nou vandaag was het moment om dat te ervaren. Gebeld met Poulissen te Roermond of hij voorradig was. " Mijnheer u kunt op uw gemak in de luisteruimte plaatsnemen en de speaker uitvoerig beluisteren." Mooi vrouw mee vanwege de WAF ( wife acceptance factor) en op pad richting Roermond. Na een prettig gesprek richting luisteruimte. En daar stond ze.....ze schitterde. Kopje koffie cd's te voorschijn getoverd en de pret kon beginnen. De marantz pm8005 en sa 8005 werden als bron gekozen.
"Schat luister jij maar op je gemak ; ik ga ff shoppen heb dr toch geen verstand van; koop maar als ze bevallen. Ze zien er leuk uit.
En dat klopt; prachtig zijn ze. " Ik heb liever dat je blijft, verstand is niet nodig, alleen werkende oren."
In de ruimte stonden de Venere 2.5 ,KEF R900, PIEGA premium 501 , MONITOR audio Silver 500 , DYNAUDIO ? EN B&W 703 en 702 s2
Dus begonnen we met BLISS : they made history. Een cd die qua geluid in het brein verankerd ligt. Heerlijke muziek. Aangezien er meerdere speakers stonden besloot ik om te switchen.... telkens vergelijkend met de Venere.
Track 3 96 hours waiting , play, en de Venere ontwaken. Maar het klonk niet zo ruimtelijk als mijn oude Visonk concept 5. Niet verkeerd maar anders...tijd om te switchen. De eerste vergelijking wordt gemaakt met de B&W 703. Goh....dat klinkt heel anders dan die veneres....veel ruimtelijker veel gedetailleerder. Het is alsof die veneres gedempt klinken; alsof er een sluier over ligt. En daarmee slaat mijn vrouw de spijker op de kop en denk ik, dat dat precies hetgeen is wat Peppy hiervoor omschreef als " bloedarmoede" Een wereld van verschil zelfs voor de ongetrainde oren. De B&w vullen de kamer met muziek, lucht om de speakers, plaatsing het klinkt gewoon heerlijk.
Track 4 " the return" en de Veneres verliezen steeds meer veld. Eén ding is zeker.......het worden géén Veneres wanneer deze trend zich voortzet bij andere cd's. Vervolgens komen Loreena Mckennit, Sting, Mark Knopfler en Cris Rea aan bod en wordt veelvuldig tussen speakers geswitched. Rammstein en het andere zware werk hebben we thuis gelaten.
Uiteindelijk blijft alléén B&W over.........het blijkt voor ons de allerbeste match met Marantz.........Maar dan....dan de keuze uit de 703 of de duurdere 702. Terug naar af, luisteren.
Mooi......." ik vind de speakers met dat dingetje bovenop nog net wat beter klinken" ...en ik, ik knijp in mn handjes want die 702 klinken magisch. Weet je wat, we gaan ff wat eten en dan bespreken we het? Deal! Het is toch best wel wat prijsverschil. Poulissen komt met een mooi bod en na een lekkere lunch bedenkt mn vrouw dat die speakers met dat rare dingetje bovenop toch wel veel beter klonken. En hoeveel is dat verschil nou over een periode van 10 jaar zegt ze...... Dusssssss hebben we uiteindelijk toch maar besloten om de 702 te adopteren....en wonen deze vanaf volgende week bij ons
. I love my wife
Thx voor jullie input!