Weinig verandering in mijn set, maar as zaterdag ga ik voor een sr6015. Grootste verschil waarvoor ik deze aanschaf doe is de veel betere beeldverwerking omdat een oled tv toch wel in de planning ligt.
Ook kan deze versterker 5.1.4 spelen zonder externe versterker, want dat vind ik nu wel een minder punt van de 6010.
Ook heb ik straks het voordeel om de uitgebreide app te gebruiken voor de fine tuning, dat kon mijn 6010 niet en ik hoor uit mijn directe omgeving erg positieve berichten hierover.
Uit eigen belevinging vind ik de 7012 in combinatie met de 703s2 van mijn maat vele malen beter klinken met fine tuning met behulp van deze app.
Een ander iets is de vraag waarom ik niet een 7015 koop om misschien nog verder te pieken, het antwoord is simpel, mijn woonkamer is klein en de versterker past niet in mijn kast.
De huidige set vind ik cosmetisch ook erg mooi in de kast staan.
Misschien dat mijn oude versterker nog een paar tientjes op brengt, maar ik denk dat ik deze bij mij boven ga installeren, het is een mooie versterker en ik heb nog een stel mooie teac speakers, misschien word het leuk met mijn oude rel stampede sub.
Eigenlijk wou ik gewoon een keertje iets nieuws en tegelijk ook met een upgrade wat voor mij belangrijk is, ik denk dat het ook echt een leuke upgrade is.
De 6010 heeft tot nu toe 5jaar dienst gedaan bij mij naar tevredenheid en leuk voor de hobby om iets nieuws te proberen. De stereo versterker blijft onveranderd een topper, ik mag wel zeggen dat er heel regelmatig samen met de vault2 een avond muziek gespeeld word...
Met alles wat ik gelezen en gehoord heb denk ik ook zeker niet dat een duurdere stereo versterker verbetering gaat brengen en is de verbetering voor mij ook echt alleen in de hometheater te behalen.
Mijn oude xq speakers zijn nog steeds erg prettig voor mijn gehoor, geen opdringerig hoog, maar wel heel natuurlijk geluid. Wel heb ik af en toe het idee om iemand advies te vragen om misschien een keer aan revisie van de filters iets te doen,geen idee of dit raadzaam is.
Dat was alles voor nu, volgende week meer!
Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk