De PM8005 staat hier nu bijna twee maanden probleemloos snorrend zijn best te doen. Hoewel ik geen audiofiel in hart en nieren ben, valt het mij op dat slechte opnames en masteringen bij de PM8005 genadeloos door de mand vallen, ondanks dat de rest van keten ook dik in orde is. Wat de algemene bevindingen ook moge zijn, ik vind de PM8005 veel meer de muziek tot leven brengt dan de PM7200, ondanks dat de laatste in 2003 in een What HiFi?-review vijf uit vijf sterren kreeg. Daarentegen nam het testteam van datzelfde What HiFi? niet eens de moeite om de PM8005 te testen. Desalniettemin is de PM8005 de beste versterker die ik ooit in mijn bezit heb gehad, al was ik toentertijd even blij met de PM1030 en een dikke generatie later met de PM7200. Omdat ik ook vaak via de M.F. V-CAN I luister ben ik toch niet echt verwend te noemen, en toch voel ik mij dat weldegelijk: Music first! Ik ben snel tevreden, maar niet zoals een ieder van ons, laat ik mijzelf wel graag gek maken en vooral Beïnvloeden door de sociale druk van de diverse verkopers, wat mij verschillende malen is overkomen. (Marcel van H&C is een prettige buitenstaander van dat.) Maar zo ook niet bij de PM8005, want daarvoor heb ik mijzelf goed ingelezen in de diverse artikelen en reacties op dit forum: Heren, dank!
Alleen de aanschaf verliep aanvankelijk wat chaotisch, en ik kreeg de betaling nauwelijks op tijd rond. Financieel een lichtelijk overbemeten versterker.
Maar nu ik hem heb, weet ik ook waarvoor ik voor deze versterker heb gekozen en niet de PM6006 of de PM7005: Marantzje Power!
Gelukkig heeft John ook zijn zegen over deze aanschaf uitgesproken, en dat terwijl ik hem gedurende het gehele proces ben blijven consulteren. Nee mijn leven is er een stukje prettiger op geworden, en dat van de buuf van Paul ook. Good music deserves good audio stuff.