Spontaan MAX Volume SR7005

Gestart door vwtune, april 12, 2016, 14:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Kan het zijn dat je het uitgaande geluid van je decoder heel erg zacht hebt staan? Niet dat dat het probleem mag zijn, maar dan zou je je versterker niet zo hard hoeven zetten. Verder lijkt het me ook niet ondenkbaar dat een probleem als deze gewoon door je ingestelde limiet heen dondert. Daarbij is het ook geen structurele oplossing voor hét probleem.

pameijer

Misschien een instelling in de Dune. Airplay zette bij mij in het verleden ook de SR7005 op een belachelijk hard volume. Even in de instellingen duiken!

Ik vind het wel een "gaaf" probleempje trouwens, niet lullig bedoeld hoor!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

De mediaplayer vanuit de receiver heeft hetzelfde probleem.

vwtune

Citaat van: marvin op april 12, 2016, 17:11:59
Kan het zijn dat je het uitgaande geluid van je decoder heel erg zacht hebt staan? Niet dat dat het probleem mag zijn, maar dan zou je je versterker niet zo hard hoeven zetten. Verder lijkt het me ook niet ondenkbaar dat een probleem als deze gewoon door je ingestelde limiet heen dondert. Daarbij is het ook geen structurele oplossing voor hét probleem.

Nee dat staat op normaal, niets aan veranderd.
Hij knalde niet door ingestelde limiet van -10 of -20 dus dit helpt me al een beetje voorkomen van een hardstilstand. hij bleef dus netjes 'hangen' op -10 of -20, net wat ik als limiet had ingesteld. Hier heb ik namelijk al mee zitten 'spelen' als tijdelijke 'oplossing' wat natuurlijk helemaal geen oplossing is. Hij staat nu steevast op -20, wanneer ik tv kijk zet ik dit op -10 aangezien er sommige zenders zijn die best 'zacht' staan dus zet ik de receiver vaak op -18 a -16, maar nogmaals, bij tv kijken via mijn Dream box, series kijken via mijn Raspberry, muziek luisteren via de Squeezebox of internet radio lusiteren via de sr7005, geeft tot nu toe nog geen problemen.

Het 'probleem' zit hem dus niet, zo lijkt, in de Dune, aangezien het probleem zich ook voordoet wanneer ik muziek stream via de interne mediaplayer van de sr7005. Dit doet ie dan weer niet wanneer ik internetradio luister.

Ik heb expres al aangegeven dat ik niets van Apple heb... alle apparaten en settings van de aangesloten apparaten ook al nagekeken of er iets van Apple aanstaat.

Ik ben mij ervan bewust dat dit een one of a kind probleem is, desalniettemin eentje welke behoorlijk frustrerend is, dan druk ik mezelf nog zacht uit.

Ik heb hem zojuist een paar minuten van stroom gehaald en ik zal, als ik vanavond nog in de gelegenheid ben, een film kijken, eens zien of het probleem zich weer voordoet.

Ik hou jullie in elk geval op de hoogte en mocht iemand een ingenieus idee of oplossing hebben...

Marvin


E Hamers

De instellingen zijn bij mijn SR7009 ook op te slaan op een usb stick, zodat je deze na reset weer kunt ophalen.


vwtune

Door voetbal gisteravond, geen film meer gekeken, dit wordt pas vrijdag of zaterdagavond.

De optie van de settings naar usb te kopiëren,  ben ik niet tegengekomen of wordt die optie pas zichtbaar wanneer er een usb stick inzit?

Marvin

Luidsprekers even loskoppelen en gewoon een filmpje opzetten? Zie je als je thuis komt vanzelf of hij op max volume staat.

E Hamers

#23
Citeer"De optie van de settings naar usb te kopiëren,  ben ik niet tegengekomen of wordt die optie pas zichtbaar wanneer er een usb stick inzit?"

Dit kan alleen via de Web Controller.

vwtune

Citaat van: marvin op april 13, 2016, 10:16:35
Luidsprekers even loskoppelen en gewoon een filmpje opzetten? Zie je als je thuis komt vanzelf of hij op max volume staat.

Kan ik doen maar ik ben er liever toch zelf bij.
Ik heb hem zojuist maar een harde reset gegeven en de settings via web config geupload.
Ben benieuwd of het is opgelost.
Jullie horen van mij!

vwtune

Citaat van: E Hamers op april 13, 2016, 19:15:51
Dit kan alleen via de Web Controller.

Bedankt, het is gelukt om via de web controller, alles te saven, de receiver te resetten (handmatig) en weer via web controller het gesavede bestand, te uploaden. Ben benieuwd...

vwtune

Gisteravond 1 film gekeken, het probleem deed zich niet voor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Vanavond en vh weekend wat meer films kijken...

Marvin


pameijer

F5, F5, F5, F5...

Ik druk me rot op het keyboard de hele tijd. Spannend inderdaad ja! Ohoho, wat gaat er gebeuren  hello
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Brutus

Ik zit ook al wat jaartjes op een ander forum, daar kwam ik onlangs dit zelfde probleem tegen, spontaan lopend volume tot max. Nu weet ik niet meer of het hier een stereoversterker of een SR betrof. Ik heb net even gekeken maar kan het niet zo snel meer terug vinden. Wat ik me nog wel herinner is dat het in dat geval een defect betrof.

Ik hoop dat het euvel voor jou nu opgelost is, mocht dat niet het geval zijn dan kun je ook nog de bronapparaten even van ingang switchen (dus eentje waar het mee mis gaat en eentje waar het mee goed gaat), dan weet je gelijk of het uit de bronapparatuur komt of uit de receiver.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20