Spontaan MAX Volume SR7005

Gestart door vwtune, april 12, 2016, 14:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vwtune

Zojuist was ik aan het douchen, mijn kids waren een animatiefilm aan het kijken, ik had hem op -22 gezet (de max source heb ik op -20 staan, in het geval dat...) nu weet ik niet of het probleem zich weer voordeed, maar de receiver ging spontaan uit. ik hoorde de kids opeens: pap... ik zie geen beeld meer... dus ik naar de woonkamer, en hij stond dus uit. Ik heb nog gevraagd of ze ergens aan hadden gezet, zij stelde van niet.
De plaats waar ie staat is overigens open, dus genoeg ruimte voor afvoer van warmte, en echt warm voelt ie trouwens niets aan.

Nu is het al een keer gebeurd dat ie zich spontaan afsloot toen ik in strijd met hem was... Hij zette toen het volume op maximale output, ik vechtend met de afstandsbediening op volume down drukken... tot ie zich gewonnen gaf, maar zich toen ook uit zetten... Ik weet dus nu niet of ie van -22 naar -20db ging en omdat ie tegen mijn ingesteld max aanliep, zich dus maar uit zette... ik weet het niet (ik was in de badkamer).

Ik heb nu een film aangezet, op pauze staan en de tv uitgezet, ik ga nu boodschappen doen en ik zie wel wat er dan gebeurt.

Ik hoop niet dat het echt een defect is want hij zit al lang niet meer in de garantie.

vwtune

Nou helaas... Heb net Demo muziek via de Dune afgespeeld op -28. Was beetje in huis aan het rommelen en opeens een hoorbaar verschil in volume. Hij stond dus opeens weer op -20 (mijn ingesteld max volume)
Pffff, ik weet het nu ook niet meer, lijkt mij dan toch hardware matig iets niet meer goed te zijn?

Frits Denon

Leverancier benaderen voor dit probleem.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

vwtune

Frequentie dat ie het doet nam net steeds toe... bijna om de tien minuten deed ie het. De laatste keer probeerde ik hem weer zachter te zetten, hij ging de strijd met mij aan en ja hoor, het zette zichzelf uit.

Begint toch steeds meer op hardware te lijken.

Ik zal van de week de leverancier bellen om te vragen wat ze voor mij kunnen betekenen

Voor nu heb ik hem ook helemaal van het netwerk gehaald, wellicht dat hierin ook iets niet goed zit.