Ik heb het meest irritante probleem ooit: Mijn SR7005 receiver (via bedraad internet) zet zijn volume spontaan en geheel uit zichzelf op MAX volume (in 1 keer)!!!
Ik heb de volgende apparaten aangesloten op de Marantz: Dreambox, Raspberry, Dune mediaplayer en een Squeezebox, alles via HDMI aangesloten. Ik heb een Thecus NAS waar mijn muziek en films opstaan.
Wanneer ik tv kijk (via de dreambox) heb ik dit probleem (nog) niet gehad
Wanneer ik content via mijn RPI bekijk heb ik dit probleem ook nog niet gehad
Wanneer ik muziek luister via de Squeezebox (wordt gestreamd vanaf mijn NAS), dit probleem ook nog niet gehad
Wanneer ik internetradio luister via Marantz, ook dit probleem nog niet gehad.
Wanneer ik via de Dune een film ga kijken dan kan spontaan en geheel uit het niets, het volume op MAX, je schrikt je de... wanneer ik dan de afstandsbediening pak en het volume zachter wil zetten, dan stribbelt de receiver tegen en probeert dan uit alle macht toch het volume weer harder te zetten, deze strijdt duurt ff tot ie zich gewonnen geeft. Ik kijk de film dan verder af, het kan dan weer na een tijdje (tijdens de film) gebeuren, of niet.
Wanneer ik muziek wil luisteren via de receiver en dus de mediaplayer van de Marantz zelf gebruik ervoor, dus niet de Squeezebox, dan heb ik het zelfde probleem als hierboven beschreven.
Gisteravond ook gemerkt dat ie dit doet wanneer de film op pauze stond. Dus ik kijk meestal een film op -24db, ik zette de film op pauze, ging plassen, kwam terug en keek in het display van de receiver... en ja hoor, die stond gewoon op +12db.
Ik heb geen idee wat het kan zijn, alle settings heb ik doorlopen maar kan niets vinden wat dit probleem kan veroorzaken, ik heb overigens geen Apple apparaten in huis...
Ik zit echt met mijn handen in het haar want dit is echt niet fijn (voor mijn speakers niet, oren en ook niet voor de buren) Ik durf nu bijna geen muziek en film meer te kijken, moet niet de bedoeling zijn lijkt mij.