Spontaan MAX Volume SR7005

Gestart door vwtune, april 12, 2016, 14:12:29

Vorige topic - Volgende topic

vwtune

Ik heb het meest irritante probleem ooit: Mijn SR7005 receiver (via bedraad internet) zet zijn volume spontaan en geheel uit zichzelf op MAX volume (in 1 keer)!!!
Ik heb de volgende apparaten aangesloten op de Marantz: Dreambox, Raspberry, Dune mediaplayer en een Squeezebox, alles via HDMI aangesloten. Ik heb een Thecus NAS waar mijn muziek en films opstaan.
Wanneer ik tv kijk (via de dreambox) heb ik dit probleem (nog) niet gehad
Wanneer ik content via mijn RPI bekijk heb ik dit probleem ook nog niet gehad
Wanneer ik muziek luister via de Squeezebox (wordt gestreamd vanaf mijn NAS), dit probleem ook nog niet gehad
Wanneer ik internetradio luister via Marantz, ook dit probleem nog niet gehad.
Wanneer ik via de Dune een film ga kijken dan kan spontaan en geheel uit het niets, het volume op MAX, je schrikt je de... wanneer ik dan de afstandsbediening pak en het volume zachter wil zetten, dan stribbelt de receiver tegen en probeert dan uit alle macht toch het volume weer harder te zetten, deze strijdt duurt ff tot ie zich gewonnen geeft. Ik kijk de film dan verder af, het kan dan weer na een tijdje (tijdens de film) gebeuren, of niet.
Wanneer ik muziek wil luisteren via de receiver en dus de mediaplayer van de Marantz zelf gebruik ervoor, dus niet de Squeezebox, dan heb ik het zelfde probleem als hierboven beschreven.

Gisteravond ook gemerkt dat ie dit doet wanneer de film op pauze stond. Dus ik kijk meestal een film op -24db, ik zette de film op pauze, ging plassen, kwam terug en keek in het display van de receiver... en ja hoor, die stond gewoon op +12db.

Ik heb geen idee wat het kan zijn, alle settings heb ik doorlopen maar kan niets vinden wat dit probleem kan veroorzaken, ik heb overigens geen Apple apparaten in huis...

Ik zit echt met mijn handen in het haar want dit is echt niet fijn (voor mijn speakers niet, oren en ook niet voor de buren) Ik durf nu bijna geen muziek en film meer te kijken, moet niet de bedoeling zijn lijkt mij.

Marvin

Stroom er al eens af gehaald?

vwtune

Citaat van: marvin op april 12, 2016, 14:32:52
Stroom er al eens af gehaald?

Nee dat nog niet, maar zou dat het probleem oplossen? is dit voor jou herkenbaar? Ik zou graag willen weten waarom ie dit doet, dan kan ik het herleiden.
Overigens staat bij mij de setting netwerk standby aan, dus ook in de 'uit' stand kan ik hem benaderen. misschien dit uitzetten?
Wanneer je het volume verlaagt of verhoogt, dan zie je dat in beeld komen, nu doet de receiver hem in 1 keer tot de max opvoeren, zonder dat je dat ziet, ja je ziet de deuren en ramen bewegen.... niet normaal wat voor volume er dan uitkomt. :-o

mistyforyou

Marvin

Ik herken het niet, maar stroom eraf halen kan veel rare problemen oplossen. Als je laptop vastloopt start je hem ook opnieuw op, die versterkers zijn halve computers tegenwoordig.

mistyforyou

Deze functie corrigeert het weergaveniveau van de geselecteerde audio-ingang van de signaalbron.• Kies deze instelling als er verschillen zijn in de ingangvolumeniveaus tussen de verschillende bronnen.Instellingen–12dB – +12dB (0dB) Het analoge  ingangsniveau en het  digitale ingangsniveau  kunnen onafhankelijk  worden aangepast voor ingangsbronnen waar "HDMI" of "Digital" aan is toegekend bij "Input Assign" (vblz.65

vwtune

Citaat van: marvin op april 12, 2016, 15:15:27
Ik herken het niet, maar stroom eraf halen kan veel rare problemen oplossen. Als je laptop vastloopt start je hem ook opnieuw op, die versterkers zijn halve computers tegenwoordig.

Ik zal dit vanavond uitvoeren.

Marvin

En dan maar hopen dat het opgelost is. Anders zal je hem nog kunnen resetten, ben je alle instellingen kwijt. En als dat niet werkt even langs je dealer lopen.

vwtune

Citaat van: mistyforyou op april 12, 2016, 15:19:12
Deze functie corrigeert het weergaveniveau van de geselecteerde audio-ingang van de signaalbron.• Kies deze instelling als er verschillen zijn in de ingangvolumeniveaus tussen de verschillende bronnen.Instellingen–12dB – +12dB (0dB) Het analoge  ingangsniveau en het  digitale ingangsniveau  kunnen onafhankelijk  worden aangepast voor ingangsbronnen waar "HDMI" of "Digital" aan is toegekend bij "Input Assign" (vblz.65

Ja source level, maar dan snap ik het principe nog niet. deze staat bij mij op +2db bij de Dune (BD source)
dit zorgt ervoor dat het volume gaat spoken wil je zeggen?

Marvin

vwtune

Citaat van: marvin op april 12, 2016, 15:31:26
Nee dat lijkt me niet.

Mijn hoop is dus gevestigd op stroom eraf... mocht het niet helpen een harde reset. Ik ben dan de audessy settings kwijt, maar dat vind ik niet erg. Ik wil van dat probleem af aangezien ik hem nu onbetrouwbaar vind. Ik zat van het weekend serieus met hartkloppingen op de bank (vrouw ook) en mede omdat het in de avond was en het maar bleef gebeuren.

Ik snap alleen niet waarom ie het alleen doet wanneer ik film of muziek stream vanaf mijn NAS via de Dune en mediaplayer van de receiver zelf, terwijl internet radio en tv kijken via de dreambox weer goed gaan.

Marvin

Als je het hele forum doorspit kom je denk ik niets tegen wat een vergelijkbaar probleem is. Gefeliciteerd, je bent een speciaal geval. [emoji23]

vwtune

Citaat van: marvin op april 12, 2016, 16:00:36
Als je het hele forum doorspit kom je denk ik niets tegen wat een vergelijkbaar probleem is. Gefeliciteerd, je bent een speciaal geval. [emoji23]

Ik weet het, ook google leverde niets vergelijkbaars op... :cry:

Stadium III

Versterker resetten naar fabriek instellingen ,verder kun je volgens mij ook een max volume level instellen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

vwtune

Citaat van: Stadium III op april 12, 2016, 16:46:14
Versterker resetten naar fabriek instellingen ,verder kun je volgens mij ook een max volume level instellen

Klopt, vervelende is dat dit niet met 1db kan maar met 10 tegelijk. -20 is dan net te zacht (voor tv kijken zit ik daar meestal al op) en -10 is dan weer te hard.

Ik ga vanavond wanneer ik thuis ben hem eerst van stroom halen, kijken of dat al helpt. resetten wordt de tweede optie.

Voor de reset hoef ik alleen de surround mode en auto knop en de aan knop, tegelijk ingedrukt te houden toch?