Ervaringen met HD-AMP1

Gestart door bolio, maart 31, 2016, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op augustus 25, 2016, 22:31:49
Met deze gevoeligheid is er met de AMP1 helemaal niet meer te werken, dan vliegt die volume toestand helemaal van boven naar beneden en anders om.
Ik werd er al super nerveus van met laag gevoelige speakers (86 dB)
Hoop dat Marantz dit met de PM10 anders heeft opgelost, anders is die een kort leven beschoren.
Daar heb je wel een goed punt  :yes:
Blijkbaar heeft Marantz meer waarde gehecht aan een goede dac in plaats van een goede versterker ,en daar hoort ook een goede potmeter bij .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op augustus 25, 2016, 22:37:33
@ Turbomarco, ik vind jou een vervelend doordrammerig mannetje, en zeer weinig toevoegen hier op dit doorgaans fijne forum,  violent1
Ik kan daar niet mee zitten hoor .
Ik vind jou om zo open te zijn een prototype babyboomer die besluiteloos blijkt te zijn .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Wanneer gaat hier het hitteplan in werking  :roll:.

:-D

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 22:42:00
Ik kan daar niet mee zitten hoor .
Ik vind jou om zo open te zijn een prototype babyboomer die besluiteloos blijkt te zijn .

Ik meen toch van mijzelf te lezen dat ik wel degelijk en besluit heb genomen, maar goed  frusty

TurboMarco

Citaat van: xander32 op augustus 25, 2016, 22:44:27
Wanneer gaat hier het hitteplan in werking  :roll:.

:-D
:-D

Het is idd erg warm  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op augustus 25, 2016, 22:44:46
Ik meen toch van mijzelf te lezen dat ik wel degelijk en besluit heb genomen, maar goed  frusty
Tuurlijk  :-D

Wat ga je de volgende keer te koop zetten om vervolgens het binnen één week uit de verkoop te halen .
Lekker geloofwaardig ben je dan .
Gelukkig zijn er praatgroepen ,ook voor gefrustreerde babyboomers  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


TurboMarco

Hebben we nu het boerkini gezeik en audiogeleuter ,straks als het kudtweer is krijgen we het zwarte piet geneuzel weer .
Het houd niet op ,althans niet vanzelf .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... ik heb het prima naar m'n zin met dit weer, heerlijk nu  :yes:. Wat helpt is dat ik al weekend heb.


Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 22:56:36
Hebben we nu het boerkini gezeik en audiogeleuter ,straks als het kudtweer is krijgen we het zwarte piet geneuzel weer .
Het houd niet op ,althans niet vanzelf .

TurboMarco

Citaat van: xander32 op augustus 25, 2016, 22:58:44
... ik heb het prima naar m'n zin met dit weer, heerlijk nu  :yes:. Wat helpt is dat ik al weekend heb.
Lucky bastard  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 22:48:36
Tuurlijk  :-D

Wat ga je de volgende keer te koop zetten om vervolgens het binnen één week uit de verkoop te halen .
Lekker geloofwaardig ben je dan .
Gelukkig zijn er praatgroepen ,ook voor gefrustreerde babyboomers  :schater:
Volgens mij heb je de geboorte jaren van "babyboomers" verkeerd als jij denkt dat ik daar toe behoor, maar je zal je wel in meer dingen vergissen....... o ja, ik vergeet de  :wink:

TurboMarco

#161
Man leer eens lezen ,ik schreef immers "prototype babyboomer " ,welk deel begrijp je nu weer niet .
Typerend hoe je de rest van mijn betoog niet weet te ontkrachten ,wellicht omdat daar de waarheid in schuilt  :wink:

Mijn mening: Je hebt voor de zoveelste keer jouw eigen aankopen proberen te verantwoorden om jezelf voor de gek te houden ,dat kan en mag ! ,maar probeer niet mensen die jouw visie niet delen onderuit te halen .
En wat die lolliestok van een aktevox betreft kan mij ook de reet roesten ,wat een misselijkmakende reacties laat hij zien ,respectloos naar anderen die wel vrede hebben met een HIFI set ,hij doet het af alsof het niets met HIFI te maken heeft .
Daar hoor ik jou moraalridder niet over .

Ik ben dit forum dankbaar ,en ja zonder enige arrogantie durf ik te zeggen als medeoprichter dat ik daar vrienden aan over gehouden heb ,vraag hen eens of ik  een vervelend doordrammerig mannetje ben ?

Zonder mij had dit forum niet eens bestaan ! ,en dat durf ik 100% volmondig te beweren .

Vraag dat anders eens na bij onze opperhoofd Maurice  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#162
Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 23:38:36
Man leer eens lezen ,ik schreef immers "prototype babyboomer " ,welk deel begrijp je nu weer niet .
Typerend hoe je de rest van mijn betoog niet weet te ontkrachten ,wellicht omdat daar de waarheid in schuilt  :wink:

Mijn mening: Je hebt voor de zoveelste keer jouw eigen aankopen proberen te verantwoorden om jezelf voor de gek te houden ,dat kan en mag ! ,maar probeer niet mensen die jouw visie niet delen onderuit te halen .
En wat die lolliestok van een aktevox betreft kan mij ook de reet roesten ,wat een misselijkmakende reacties laat hij zien ,respectloos naar anderen die wel vrede hebben met een HIFI set ,hij doet het af alsof het niets met HIFI te maken heeft .
Daar hoor ik jou moraalridder niet over .

Ik ben dit forum dankbaar ,en ja zonder enige arrogantie durf ik te zeggen als medeoprichter dat ik daar vrienden aan over gehouden heb ,vraag hen eens of ik  een vervelend doordrammerig mannetje ben ?

Zonder mij had dit forum niet eens bestaan ! ,en dat durf ik 100% volmondig te beweren .

Vraag dat anders eens na bij onze opperhoofd Maurice  :wink:

Gelukkig zijn er praatgroepen ,ook voor gefrustreerde babyboomers

Geweldig betoog, continu persoonlijk en op de man spelen, gesproken als een ware oprichter.
En dat respectloos naar andere geld zeker voor jezelf.
Jij bent de eerste die bij mij op de negeerlijst gaat, je heb duidelijk een "probleem", en daar ga ik mijn tijd niet meer aan verdoen..........  byebye

mountainbiker

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 18:38:51
Ik vind het ook vreemd want een UCD 180HG  hoeft ook geen hoofdprijs te kosten .


http://shop.speakerenco.nl/ucd-180hg-with-hxr
Jammer dat ik te weinig kennis heb van electronica anders zou ik allang een eigen amp in elkaar gezet hebben. Ik heb het wel eens overwogen maar durf het toch niet aan. Volgens mij hoeft het niet zoveel te kosten.https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-aluminium-versterker-chassis.html?spm=2114.010208.0.50.6CcS30&site=nld&groupsort=1&SearchText=aluminium+versterker+chassis&g=y&SortType=price_asc&initiative_id=AS_20160825222228&needQuery=n&isRtl=yes
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

WimPeu

Ik ben wel blij met de verschuiving naar Klasse D versterking bij Marantz. Anders dan aktevox is mijn ervaring bij een PM11 (weliswaar de s1 versie) dat die kracht te kort kwam in mijn set up. De prijzen zullen zeker niet naar beneden gaan. De audiofiel heeft gewoon graag wat duurs staan tov zijn buurman en aan die vraag voldoet Marantz en alle andere merken (Meridian voorop) graag. Hoe vaak ik wel niet de adviesprijs lees van de aangekochte waar. Daar heeft de gemiddelde lezer van reviews eigenlijk ook genoeg aan.,.wat kost het? Rest is niet zo belangrijk.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES