Ervaringen met HD-AMP1

Gestart door bolio, maart 31, 2016, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Zep

Misschien heeft Marantz de AMP1 bescheiden in vermogen gehouden om hem niet te dicht in de buurt van de PM11 en straks de PM10  te laten komen, want verder komt deze versterker goed uit in de testen. Ik denk dat met meer vermogen het verhaal van C toch heel anders was geweest  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

#136
Ik meen dat het verschil met enkel dezelfde  dac 300,- is .

Edit : idd 300,-


http://www.alpha-audio.nl/2016/03/review-marantz-hd-amp1/

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Niet om achteraf mijn gelijk te halen, maar ik wil toch even achteraf mijn gelijk halen.  clown1
Alle moderne versterkers versterken tegenwoordig recht, of in ieder geval -ruimschoots- binnen de marges van ons gehoor. Dat geldt als ze werken binnen hun marges, wordt er meer dan zeg 70 Watt piek gevraagd dan klinkt het niet meer. Het enige aspect dat echt telt is vermogen, Wattjes dus! Het klopt dat de meeste tijd niet meer dan 1 Watt wordt gevraagd, maar als het gaat om dynamiek en piekbelasting wordt er regelmatig heel veel meer gevraagd. 70 Watt is gewoon onderbemeten, en zoals Zep het al haarfijn en (m.i.) correct stelt: hadden ze hem 250 Watt gegeven dan is het een directe concurrent van hun dure premium versterkers.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Matt

Citaat van: pameijer op augustus 25, 2016, 20:24:57
Niet om achteraf mijn gelijk te halen, maar ik wil toch even achteraf mijn gelijk halen.  clown1
Alle moderne versterkers versterken tegenwoordig recht, of in ieder geval -ruimschoots- binnen de marges van ons gehoor. Dat geldt als ze werken binnen hun marges, wordt er meer dan zeg 70 Watt piek gevraagd dan klinkt het niet meer. Het enige aspect dat echt telt is vermogen, Wattjes dus! Het klopt dat de meeste tijd niet meer dan 1 Watt wordt gevraagd, maar als het gaat om dynamiek en piekbelasting wordt er regelmatig heel veel meer gevraagd. 70 Watt is gewoon onderbemeten, en zoals Zep het al haarfijn en (m.i.) correct stelt: hadden ze hem 250 Watt gegeven dan is het een directe concurrent van hun dure premium versterkers.

En toch ben ik er zeker va dat het een werk van lange adam is vooraleer je alle liefhebbers daarvan hebt overtuigd. Dus voor degenen die al overtuigd zijn is het gewoon doodzonde...
Maar misschien is het een strategie om in het digitale segment ook een premium reeks te maken en daar dan decadent veel geld voor in de plaats te vragen  clown1 oeps die komt er al  :angel:



Zolang het maar goed klinkt, bron, speakers, akoestiek hebben ook allen hun invloed.
Tegen mij moet niemand zeggen of mijn ab goed of minder goed is dan zijn digitale, wat maakt het uit zolang ik er van geniet. Zelfde met buizen en vinyl  HB
Ik las het nog in een ander onderwerp, kippenvel --> ik zal het nog eens herhalen, alles in de hobby heeft te maken met emotie en ieder voor zich moet dat zelf maar inkleuren, niet een ander  :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: pameijer op augustus 25, 2016, 20:24:57
70 Watt is gewoon onderbemeten
Huhuh ....

Stel je dat eens voor met luidsprekers die een rendement hebben van 98db  :evil:

De meeste luidsprekers zijn eigenlijk onder de maat  :-D ,of is het behelpen  :|

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 16:32:29
Het is dus een misplaatste opmerking .

Deze opmerking ook...... nou , dan ook maar weer een  :wink:, pfffffffffffffffff

AkTeVox

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 22:11:13
Huhuh ....

Stel je dat eens voor met luidsprekers die een rendement hebben van 98db  :evil:

De meeste luidsprekers zijn eigenlijk onder de maat  :-D ,of is het behelpen  :|

Hifi speaker met 98db??? Graag een voorbeeld van deze speaker met een prijs in vergelijk met de HD-AMP1.

TurboMarco

#143
Neem een willekeurige Klipsch .

http://images.klipsch.com/R-28F_-_Spec_Sheet_635530200724636000.pdf
Maar wat bedoel je met een prijs in vergelijk ?

Trouwens één vraagteken volstaat hoor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op augustus 25, 2016, 22:16:48
Deze opmerking ook...... nou , dan ook maar weer een  :wink:, pfffffffffffffffff
Warm heh .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 22:19:07
Neem een willekeurige Klipsch .

http://images.klipsch.com/R-28F_-_Spec_Sheet_635530200724636000.pdf
Maar wat bedoel je met een prijs in vergelijk ?


299 euro per stuk met een schreeuwende hoorntweeter. Leuke speaker met PA allure. 
ik weet voldoende.......
Voor mij stopt het hier.

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 22:19:07
Neem een willekeurige Klipsch .

http://images.klipsch.com/R-28F_-_Spec_Sheet_635530200724636000.pdf


Met deze gevoeligheid is er met de AMP1 helemaal niet meer te werken, dan vliegt die volume toestand helemaal van boven naar beneden en anders om.
Ik werd er al super nerveus van met laag gevoelige speakers (86 dB)
Hoop dat Marantz dit met de PM10 anders heeft opgelost, anders is die een kort leven beschoren.

CBdicX

Ik stop er ook mee, ik heb mijn persoonlijke mening gegeven, of test dat ding zelf.
Morgen gaat de AMP1 retour en ik hou het voorlopig op de PM/NA.

TurboMarco

Citaat van: AkTeVox op augustus 25, 2016, 22:30:24
299 euro per stuk met een schreeuwende hoorntweeter. Leuke speaker met PA allure. 
ik weet voldoende.......
Voor mij stopt het hier.
Ik was in de veronderstelling dat het voor jou eerder stopte ,aangezien je drogredenen op waren vind ik het wel knap dat je nog een poging waagde .

Maar goed ...  byebye

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#149
@ Turbomarco, ik vind jou (soms) een vervelend doordrammerig mannetje, en (soms) weinig toevoegen hier op dit doorgaans fijne forum, jammer..... violent1