Citaat van: pameijer op augustus 25, 2016, 20:24:57
Niet om achteraf mijn gelijk te halen, maar ik wil toch even achteraf mijn gelijk halen.
Alle moderne versterkers versterken tegenwoordig recht, of in ieder geval -ruimschoots- binnen de marges van ons gehoor. Dat geldt als ze werken binnen hun marges, wordt er meer dan zeg 70 Watt piek gevraagd dan klinkt het niet meer. Het enige aspect dat echt telt is vermogen, Wattjes dus! Het klopt dat de meeste tijd niet meer dan 1 Watt wordt gevraagd, maar als het gaat om dynamiek en piekbelasting wordt er regelmatig heel veel meer gevraagd. 70 Watt is gewoon onderbemeten, en zoals Zep het al haarfijn en (m.i.) correct stelt: hadden ze hem 250 Watt gegeven dan is het een directe concurrent van hun dure premium versterkers.
En toch ben ik er zeker va dat het een werk van lange adam is vooraleer je alle liefhebbers daarvan hebt overtuigd. Dus voor degenen die al overtuigd zijn is het gewoon doodzonde...
Maar misschien is het een strategie om in het digitale segment ook een premium reeks te maken en daar dan decadent veel geld voor in de plaats te vragen
oeps die komt er al
Zolang het maar goed klinkt, bron, speakers, akoestiek hebben ook allen hun invloed.
Tegen mij moet niemand zeggen of mijn ab goed of minder goed is dan zijn digitale, wat maakt het uit zolang ik er van geniet. Zelfde met buizen en vinyl
Ik las het nog in een ander onderwerp, kippenvel --> ik zal het nog eens herhalen, alles in de hobby heeft te maken met emotie en ieder voor zich moet dat zelf maar inkleuren, niet een ander