Ervaringen met HD-AMP1

Gestart door bolio, maart 31, 2016, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik vind het ook vreemd want een UCD 180HG  hoeft ook geen hoofdprijs te kosten .


http://shop.speakerenco.nl/ucd-180hg-with-hxr
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

#121
Citaat van: CBdicX op augustus 24, 2016, 18:54:28
Een kind weet dat de PM/NA stukken beter zou scoren dan de A1
Ben ik niet geheel met je eens, er zit 3 jaar "ontwikkeling" tussen de PM/NA en de A1, zou de handel wat dichter naar elkaar toe gebracht kunnen hebben, maar nee.
Na de NA11 de PM11s3 terug uit de verkoop halen
Reeds gedaan  :-D

Inderdaad er zit 3 jaar ontwikkeling/stilstand tussen maar ook +/- 6000 euro. :wink:
Voor de prijs van 1000 euro kan je zeker niet verwachten dat je het zelfde resultaat haalt als bij een set de 5x zoveel kost.  :yes: :yes: :yes:

Onderstaande plaatjes zeggen genoeg.


HD-AMP1


NA11s1/PM11s3

Cornelis1921

#122
:gp: :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

#123
Ik vraag mij waarom die post zo goed is ?

Is het vanwege de veel grotere trafo .of de koelelementen ?

Begrijp je de klasse D topologie dan wel vraag ik mij dan af .

edit: ow wacht even ,dus omdat hij 5x zo duur is moet het wel beter zijn .
Dat klinkt logisch  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

#124
Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 19:37:55
Ik vraag mij waarom die post zo goed is ?

Is het vanwege de veel grotere trafo .of de koelelementen ?

Begrijp je de klasse D topologie dan wel vraag ik mij dan af .

Jawel hoor, maar niet aan mij besteed. Klinkt mij persoonlijk veel te plat. Prima voor PA & veel lawaai.  :schater: :schater: :schater:
Het is niet meer dan normaal zijn dat een apparaat dat een 1/5 het niet haalt. Mocht dit wel zo zijn kan je de premium reeks opdoeken. Is weer zo'n typisch gel*l dat we hier wel meer zien passeren.

TurboMarco

Goede inbreng ,lekker overtuigend ook  :schater:

Alleen geen steekhoudende argumenten ,en dat is weer jammer .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op augustus 25, 2016, 19:40:45
Jawel hoor, maar niet aan mij besteed. Klinkt mij persoonlijk veel te plat. Prima voor PA & veel lawaai.  :schater: :schater: :schater:
Het is niet meer dan normaal zijn dat een apparaat dat een 1/5 het niet haalt. Mocht dit wel zo zijn kan je de premium reeks opdoeken. Is weer zo'n typisch gel*l dat we hier wel meer zien passeren.
Maar ik ga er toch voor. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

#127
Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 19:43:10
Goede inbreng ,lekker overtuigend ook  :schater:

Alleen geen steekhoudende argumenten ,en dat is weer jammer .

Ik hoef dit totaal niet te argumenteren aangezien dit een persoonlijke ervaring is.  :yes: :yes:

Zep

Ben dan stiekem toch benieuwd hoe de PM10 met zijn klasse D eruit gaat komen  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Premium dit en dat ,het zal allemaal wel ,blijkbaar zijn die gebruikers toch niet zo tevreden gezien het grote aanbod in de 2e hand sectie (MP ,Speurders ,fora's).
Is het een vorm van onrust ?
Het begint hier trouwens steeds meer op een PC gerelateerd forum te lijken ,Intel vs AMD fanboys  :schater:
Zolang iedere vorm van onderbouwing ontbreekt kan de mainstream gebruikers zich heerlijk uitlaten ,feitenkennis kijkt men liever voor weg .

Waar ken ik dat laatste nog meer van  HLP
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Zep op augustus 25, 2016, 19:50:59
Ben dan stiekem toch benieuwd hoe de PM10 met zijn klasse D eruit gaat komen  :wink:
Is hopelijk een creatie van de Ncore  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 19:56:56
Is hopelijk een creatie van de Ncore  :yes:

In ieder geval met meer vermogen dan de AMP1  :wink:

Maar....volgens mij is het wel een feit dat klasse A/B versterkers vrijwel niet meer te verbeteren zijn, premium of niet.
Klasse D daarentegen zijn nog steeds in ontwikkeling....dus wie weet  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: Zep op augustus 25, 2016, 20:01:05
In ieder geval met meer vermogen dan de AMP1  :wink:

Maar....volgens mij is het wel een feit dat klasse A/B versterkers vrijwel niet meer te verbeteren zijn, premium of niet.
Klasse D daarentegen zijn nog steeds in ontwikkeling....dus wie weet  :-D
Ik (en vele met mij) konden ca 6 jaar geleden het verschil tussen A/B en klasse D niet eens horen ,maar goed dat was dan ook tijdens een ABX test .
Mijn persoonlijke voorkeur gaat in ieder geval uit naar een klasse D versterking ,al heb ik die enkel nog voor de sub .

Edit: Wie weet een keer een Primare SPA23  :kwijl:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2016, 19:53:10
Premium dit en dat ,het zal allemaal wel ,blijkbaar zijn die gebruikers toch niet zo tevreden gezien het grote aanbod in de 2e hand sectie (MP ,Speurders ,fora's).
Is het een vorm van onrust ?


Waar ken ik dat laatste nog meer van  HLP

De nagel op de kop! Onrust door ontevredenheid met zichzelf.
Ben dit stadium gelukkig voorbije alhoewel het soms nog eens kriebelt

Was laatst bij mijn hifiboer en we hadden het toevallig over de PM10.
Zijn repliek: "als de PM10 een D klasse is komt hij er bij mij niet in!!." 
De brave man verkoopt al 35j Marantz range & premium apparaten.  :wink:

http://www.telesound.be/nl/default/6264/Showroom.aspx

TurboMarco

#134
Citaat van: AkTeVox op augustus 25, 2016, 20:05:16
De nagel op de kop! Onrust door ontevredenheid met zichzelf.
Ben dit stadium gelukkig voorbije alhoewel het soms nog eens kriebelt

Was laatst bij mijn hifiboer en we hadden het toevallig over de PM10.
Zijn repliek: "als de PM10 een D klasse is komt hij er bij mij niet in!!." 
De brave man verkoopt al 35j Marantz range & premium apparaten.  :wink:

http://www.telesound.be/nl/default/6264/Showroom.aspx
De brave man zal het best wel goed bedoelen ,zo ken ik een brave man die niets anders wilt dan vinyl .

Edit: ik zal ter onderbouwing ook maar een plaatje toevoegen  :-)



clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)