Ervaringen met HD-AMP1

Gestart door bolio, maart 31, 2016, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Reb

Dit is de behuizing van mijn Raspberry!
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

sjoek

Citaat van: Reb op augustus 23, 2016, 08:49:44
Dit is de behuizing van mijn Raspberry!

Mooi man hello. Wat voor marantz heb je daar? Is er op het schermpje van de marantz ook nog wat te lezen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Reb

#92
Een dv4003, gekocht voor 15 euro omdat het laadje soms haperde... Ik was er erg blij mee, zo'n goedkope behuizing vind je nergens.

Display aansluiten wordt lastig, maar ik wil nog wel een keer de USB in het frontje aansluiten. Met een klodder lijm en een USB verlengsnoer ben ik er.
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: Reb op augustus 23, 2016, 09:18:58
Een dv4003, gekocht voor 15 euro omdat het laadje soms haperde... Ik was er erg blij mee, zo'n goedkope behuizing vind je nergens.

Display aansluiten wordt lastig, maar ik wil nog wel een keer de USB in het frontje aansluiten. Met een klodder lijm en een USB verlengsnoer ben ik er.

Dat is zeker geen geld. En je hebt een zeer mooie mediaspeler zo.
Schermpje lijkt me idd een zeer lastig gedeelte.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Weer even op Topic  :wink:

De AMP1 is gearriveerd, ga de komende dagen flink testen en vergelijken met de PM/NA set.
Nu even aangesloten via optical van de TV en klinkt het prima, stemmen zijn helder, geen aanzet in het laag.

Tot snel.......

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op augustus 23, 2016, 19:26:33
Weer even op Topic  :wink:

De AMP1 is gearriveerd, ga de komende dagen flink testen en vergelijken met de PM/NA set.
Nu even aangesloten via optical van de TV en klinkt het prima, stemmen zijn helder, geen aanzet in het laag.

Tot snel.......
hello pompom Heel veel succes en luisterplezier, Dick. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op augustus 23, 2016, 19:26:33
Weer even op Topic  :wink:

De AMP1 is gearriveerd, ga de komende dagen flink testen en vergelijken met de PM/NA set.
Nu even aangesloten via optical van de TV en klinkt het prima, stemmen zijn helder, geen aanzet in het laag.

Tot snel.......
Niets nieuws onder de zon dus .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Gerrald

Citaat van: CBdicX op augustus 23, 2016, 19:26:33
Weer even op Topic  :wink:

De AMP1 is gearriveerd, ga de komende dagen flink testen en vergelijken met de PM/NA set.
Nu even aangesloten via optical van de TV en klinkt het prima, stemmen zijn helder, geen aanzet in het laag.

Tot snel.......

Ook hier ben ik heel benieuwd naar.... zou dit een leuke vervanger voor mijn PM17 zijn of loop ik nu te vloeken in de kerk.....
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

CBdicX

#100
Nou Marantz vrienden, daar komt ie..........(appels en peren vergelijk)

Ruim ander halve dag getest, ok, niet al te lang maar voor mij voldoende.
Heb alles door de AMP1 gestuurd, van rustige muziek (DSD bestanden van de Special Edition) tot het zeer zware werk (The Prodigy), TV, Internet radio en Films.
Het is duidelijk een alles vreter, niets is te gek en de A1 ondersteund alles.
Geluid is goed mits er aan wat voorwaarden word voldaan.

Mijn eerste indruk was helder en geen aanzet in het laag, nu blijkt die geen aanzet in het laag nu net de zwakke kant van de A1 te zijn.
Ik kan de PM/NA set zonder sub draaien, dan mis ik niets, schakel ik een sub bij dan krijg ik net dat beetje sublaag wat ik met de PM/NA zonder sub niet heb, maar dat merk je voornamelijk in actie fims, voor de rest niet
Met de A1 is dit overduidelijk anders, zonder sub is er laag maar dat mist ballen, en dat mis je overal, in muziek, in TV en zeker in films.

Maar goed, daar heeft Marantz de subwoofer out voor op de A1 (nu begrijp ik ook waarom).
Ik sluit mijn sub op standje PM/NA aan de A1 en word zowat bij de buren naar binnen geblazen !
Marantz heeft de gain op de sub out ontzettend hard staan, ik moest zeker 25-30% terug in volume op de Klipsch R112SW.
Zo was het te pruimen alhoewel het een "andere" bass is als via de pre-out van de PM.
Het is zwaarder aangezet, iets overdreven, en voor mij best wel storend, maar goed, zonder is geen optie op de A1 (vind ik !)

De A1 is ook wat fanatieker in het hoog als de PM, ik heb de PM op +2 staan voor het hoog, bij de A1 had ik die behoefte niet.
Volume regeling is werkelijk waardeloos, hou daar rekening mee !!
Het is of te hard, of te zacht, van enig fijn regeling is geen sprake.
Met ieder klikje op de volume knop schiet het volume omhoog of omlaag, echt niet te geloven dat Marantz zoiets de wereld in stuurt, ik werd en behoorlijk zenuwachtig van en mijn vrouw met mij.
Ook is in het display de volume niet af te lezen (geen idee waarom niet) je bent afhankelijk van je oren of dat uitgefreesde stukje van de volume knop.
Nou, dat word een vervelende toestand, en dan draai ik nog met redelijk inefficiënte speakers (Teufel Definion 5) moet er niet aan denken dat er gebruikers gaan komen met bijvoorbeeld een set Klipsch speakers  :-o

Ook word het volume boven standje 9-10 uur te schel en hard, de A1 verliest zijn "warme" klank dan en vliegt wat mij betreft snel uit de bocht.
Marantz omschrijft het als volgt:
Maar laat je daardoor niet misleiden: de geavanceerde schakelende versterkertechniek laat een oorverdovend geluid weerklinken van 70 W bij 4 ohm
Inderdaad, oorverdovend !
Totaal niet te vergelijken met de PM, die kan ik zover open draaien als ik wil, het blijft warm en strak, het gaat alleen harder, verder veranderd er niets (maar weer die appels en peren).

Ook word de A1 behoorlijk warm, of dat goed of slecht is zal de tijd uit wijzen, de PM blijft lauw tijdens werk, de A1 gaat richting een receiver.
Ook vind ik het display veel lastiger te lezen dan van de PM, ik denk dat er een ander type display gebruikt word, ik had op de luisterplek moeite met lezen waar dat bij de PM niet het geval is, maar waarschijnlijk minder belangrijk voor de meeste onder ons.
Ook vond ik de Links / Rechts scheiding te duidelijk, ik miste het geluid "uit het midden" wat ik wel duidelijk heb met de PM !

Zijn er ook goede dingen, ja zeker  :wink:

Mooi ontwerp, lekker compact.
Goede DAC die alles slikt.
Gaat moeiteloos hard, ondanks de schijnbare lage wattage.
Stuurde bij mij lage gevoeligheid speakers makkelijk aan (met sub als ondersteuning).
Helder geluid, stemmen zijn prima te verstaan.
Goede prijs kwaliteit verhouding.

Goed, het vergelijk met de PM/NA is natuurlijk niet eerlijk en als appels met peren, voor mij met mijn PM/NA verleden is dit een te grote stap terug mocht ik de A1 willen houden en de PM/NA verkopen.
Dat gaat dus niet gebeuren.
Maar dat Marantz met de A1 een goede versterker neer zet is duidelijk, wel voor een bepaalde doelgroep, de werkelijk audiofielen zullen dit traject toch niet op gaan.

Misschien dat die maar moeten wachten op de PM10, als Marantz maar niet de zelfde fout maakt met die missende fijn gevoeligheid van de volume stappen !!!!



Crooijmaster

Goede post cbdickx
:gp:

Ik ben blij dit van een liefhebber te lezen en niet van een professionele cheerleader, eh, recensent.
Ik vind zelfs dat je in je relaas mag zeggen dat de amp1 niet goed presteert in het laag. Ik ben bekend met de definion 5, die bass mag je strak noemen.

Dat die volumeregeling zo brak is is op zich al een dealbreaker trouwens.
Ik heb nu mijn na11 tijdelijk verruild met een hd-dac1. Die DAC klinkt heel oke, had dat ook wel van de amp1 verwacht. Jammer en best wel schandalig dat de door jou benoemde punten in geen een zgn 'review' naar voren is gekomen.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

AkTeVox

Appels en peren vergelijken....
Een kind weet dat de PM/NA stukken beter zou scoren dan de A1.
Alhoewel een versterker hoeft toch maar te versterken volgens velen.  :no:
Na de NA11 de PM11s3 terug uit de verkoop halen.  :wink:

CBdicX

Citaat van: Crooijmaster op augustus 24, 2016, 18:40:40
Goede post cbdickx
:gp:

Ik ben blij dit van een liefhebber te lezen en niet van een professionele cheerleader, eh, recensent.
Ik vind zelfs dat je in je relaas mag zeggen dat de amp1 niet goed presteert in het laag. Ik ben bekend met de definion 5, die bass mag je strak noemen.

Dat die volumeregeling zo brak is is op zich al een dealbreaker trouwens.
Ik heb nu mijn na11 tijdelijk verruild met een hd-dac1. Die DAC klinkt heel oke, had dat ook wel van de amp1 verwacht. Jammer en best wel schandalig dat de door jou benoemde punten in geen een zgn 'review' naar voren is gekomen.

Gasten die reviews en testen doen zijn meestal niet objectief.
De gereseceerde spullen is vaak van leveranciers die ook hun advertentie ruimte afnemen, of aan betreffende recensisten leveren.
Ik heb deze "test" zo serieus mogelijk gedaan, maar ik ben natuurlijk maar een hobbyist  :wink:

CBdicX

#104
Citaat van: AkTeVox op augustus 24, 2016, 18:50:40
Appels en peren vergelijken....
Een kind weet dat de PM/NA stukken beter zou scoren dan de A1.
Alhoewel een versterker hoeft toch maar te versterken volgens velen.  :no:
Na de NA11 de PM11s3 terug uit de verkoop halen.  :wink:
Een kind weet dat de PM/NA stukken beter zou scoren dan de A1
Ben ik niet geheel met je eens, er zit 3 jaar "ontwikkeling" tussen de PM/NA en de A1, zou de handel wat dichter naar elkaar toe gebracht kunnen hebben, maar nee.
Na de NA11 de PM11s3 terug uit de verkoop halen
Reeds gedaan  :-D