cd6004

Gestart door hansdalm, februari 09, 2016, 15:39:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansdalm

Beste,
Als nieuwe forumgebruiker wil ik een probleem met mijn cd speler 6004 voorleggen.
Twee jaar geleden (via internet) gekocht; werkte goed maar na enige tijd bij aan en uit zetten steeds vaker problemen omdat de aan/uit knop niet pakt, dus de speler niet aanslaat.
Probleem praktisch  opgelost door stekker eruit en dan weer erin, dan ging hij na enig gepruts weer aan.
Maar dat moest steeds vaker en nu wil de speler (bijna) helemaal niet meer aanslaan.....

Is iemand bekend met dit probleem? wat zou het kunnen zijn. Oplossing?.
Ik baal (inmiddels is de speler ruim twee jaar oud) dat ik niet eerder binnen garantietermijn heb gereclameerd...wellicht nu te laat?

Graag reactie waarvoor dank

Hans


Paul

Citaat van: hansdalm op februari 09, 2016, 15:39:23
Beste,
Als nieuwe forumgebruiker wil ik een probleem met mijn cd speler 6004 voorleggen.
Twee jaar geleden (via internet) gekocht; werkte goed maar na enige tijd bij aan en uit zetten steeds vaker problemen omdat de aan/uit knop niet pakt, dus de speler niet aanslaat.
Probleem praktisch  opgelost door stekker eruit en dan weer erin, dan ging hij na enig gepruts weer aan.
Maar dat moest steeds vaker en nu wil de speler (bijna) helemaal niet meer aanslaan.....

Is iemand bekend met dit probleem? wat zou het kunnen zijn. Oplossing?.
Ik baal (inmiddels is de speler ruim twee jaar oud) dat ik niet eerder binnen garantietermijn heb gereclameerd...wellicht nu te laat?

Graag reactie waarvoor dank

Hans


Denk toch een defect in de netschakelaar, laten vervangen of overbruggen/ door solderen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Wintertje

Hoi, ik heb ook een CD 6004, maar deze speelt zonder enig probleem.
Als ik kan helpen moet je even mailen.
René.

i2Paq

#3
De mijne deed dat ook, is een processorboard (oid) aangelegenheid.

Kosten zijn rond de 200,-  :oops:

De mijne wilde ik laten repareren (is ook gebeurd) maar toen ik hem ophaalde had iemand het hele front beschadigd en daar nam ik geen genoegen mee.
Volgens de reparateur had ik hem zo ingeleverd.

Ik denk dat hij er nog staat........
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

hansdalm

Beste reageerders,
Dank voor reacties
Heb de cd uit elkaar geschroefd; vrees dat het meer is dan de aan/uit schakelaar, want als ik de start knop indruk (led gaat dan uit) hoor ik een tik in de machine; in 49 van de 50 keer gebeurt er verder niets en gaat de rode led weer aan; in uitzonderingsgevallen springt de machine aan. Maar dat schiet natuurlijk niet op.
Had ik niet verwacht dat ik na zo korte tijd met dit gereputeerde merk met een miskoop blijkt te zitten; ca 200 euro voor een reparatie vind ik (gezien de slechte gebruikservaring en het feit dat het probleem al na een jaar een beetje begon ste spelen) buitensporig. Mogelijk toch iets (coulance) voor de garantie? Speler is dik twee jaar oud
Is er anders nog iets slims the bedenken of moet ik de cd bij het grof vuil zetten?

Alvast dank voor meedenken

Hans

DansaN

Beste Hans,

Garantie is simpelweg een erkenning van het feit dat storingen/fouten zich voor kunnen doen bij een product.
Wanneer zich nooit storingen/fouten voor zouden doen, zou een garantieperiode overbodig zijn (want er zijn geen fouten/storingen).
Dit geldt dus ook voor "een gereputeerd merk" als Marantz; problemen kunnen zich voordoen.

Zoals je zelf al aangeeft, is het spijtig dat je niet binnen de garantietermijn hebt gereclameerd aangezien zich toen al problemen voordeden.
Dat kun je alleen jezelf verwijten en niet de fabrikant of leverancier.

Ik denk dat het ook spijtig is, dat je zelf de speler uit elkaar hebt geschroefd alvorens een beroep op de leverancier of fabrikant te doen.
Dat zal coulance naar mijn idee mogelijk een stuk lastiger maken.

Desalniettemin zou ik je adviseren om je probleem eindelijk eens bij de leverancier en/of fabrikant neer te leggen.
Alleen zij zullen de vraag betreffende coulance kunnen beantwoorden en kunnen laten weten wat de herstelkosten zijn.

Mocht je er met coulance niet uitkomen en mocht je de herstelkosten te hoog vinden, dan kan wellicht 1 van de forum reparateurs je een beter aanbod voor herstel doen.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Je kunt eens beginnen met een inspectie van de solderingen, wellicht is er 1 slecht.

hansdalm

Wonderbaarlijk herstel!!!
Ik heb, voordat ik de kap weer heb gemonteerd, alle stekkertjes op de printpraat aangeduwd.
En wat blijkt: nu kan ik de CD speler weer aanzetten en doet het als vanouds.........(ik blijf optimistisch dat dit zo blijft)
Dus, wellicht gewoon een slecht contact.
Ieder bedankt voor de suggesties, kan weer mijn cd s spelen