Beste Hans,
Garantie is simpelweg een erkenning van het feit dat storingen/fouten zich voor kunnen doen bij een product.
Wanneer zich nooit storingen/fouten voor zouden doen, zou een garantieperiode overbodig zijn (want er zijn geen fouten/storingen).
Dit geldt dus ook voor "een gereputeerd merk" als Marantz; problemen kunnen zich voordoen.
Zoals je zelf al aangeeft, is het spijtig dat je niet binnen de garantietermijn hebt gereclameerd aangezien zich toen al problemen voordeden.
Dat kun je alleen jezelf verwijten en niet de fabrikant of leverancier.
Ik denk dat het ook spijtig is, dat je zelf de speler uit elkaar hebt geschroefd alvorens een beroep op de leverancier of fabrikant te doen.
Dat zal coulance naar mijn idee mogelijk een stuk lastiger maken.
Desalniettemin zou ik je adviseren om je probleem eindelijk eens bij de leverancier en/of fabrikant neer te leggen.
Alleen zij zullen de vraag betreffende coulance kunnen beantwoorden en kunnen laten weten wat de herstelkosten zijn.
Mocht je er met coulance niet uitkomen en mocht je de herstelkosten te hoog vinden, dan kan wellicht 1 van de forum reparateurs je een beter aanbod voor herstel doen.