Citaat van: Surrounded op oktober 24, 2007, 13:10:13
Als ik genoeg geld had koos ik een Accuphase (zowel versterker als cd-speler)
in combinatie met de grootste magnepans.
Ik heb deze combinatie eens gehoord in een winkel en klonk magisch. Ik hoorde de magnepans eveneens op de duurste huidige marantz versterker (ik denk pm11s1), Helaas werd deze door de Accuphase gewoon weggeblazen.
De Accuphase klinkt dynamischer, voller, warmer en ruimtelijker, in combinatie met magnepan (deze speaker speelt de zaken zoals ze zijn zonder eigen kleuring toe te voegen)
Misschien allemaal nogal subjectief, maar ik merk over het algemeen dat marantz vaak nogal killig kan overkomen en daarom de keuze van de juiste speaker erg belangrijk is.
Je hebt mijn mening .
Ik heb de Marantz PM14mk2 ki een jaar of twee geleden vervangen door een Accuphase E-408 .
Het verschil was groter dan ik had kunnen vermoeden .
De Accuphase is de Marantz op alle punten veruit de baas .
Hij geeft veel meer stroomreserve (dynamiek)
Klinkt aanzienlijk warmer/sprankelender
Het 3D geluidsbeeld is aanzienlijk beter
Plaatsing van geluidsbeeld is beter
Meer body tijdens weergave
Wat vooral opviel aan de Marantz t.o.v. de Accuphase is dat de Marantz tijdens laagweergave dichtloopt , de volumemeter 2 of 3 streepjes omhoog draaien doet geen wonderen , hij heeft te weinig reserve .
Als je beide versterkers van binnen bekijkt heeft de Accuphase een trafo van de helft groter en de elco's zijn bijna twee keer zo groot en dat verklaart een hoop .
En toch wegen beide vrijwel even zwaar .
Prijs Marantz = 3250 euro
Prijs Accuphase = 6500 euro
Groeten EDWIN