De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

Zep

Ik ga het binnenkort eens proberen....
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

erik62

Dag Rob,

De monster filtert. Ik zou graag een system Hebben ( Accuphase ps510) die de stroom opnieuw naar de ideale vorm opgraded.
Ik heb wel wel geexpirimenteerd met filters van Kemp maar deze " deden" steeds iets met het geluid.
Voor het geld is de monster volgens mij wel een mooi filter.
Ik ga me eens inlezen en informeren over een ps van Accuphase.

Hr.
Erik

Ando

Ik ben heel benieuwd wat je hier achter de voeding van de componenten van terug ziet...

erik62

Dag,

Sinds een week het at 440 mlb element gemonteerd onder mijn platen speler en erg aangenaam verrast door diens kwaliteiten. Tot nu toe bevalt dit element me het best.( gevolgd door het gp412 element van philips uit het jaar 1976!!!!)
Wat doet ie beter? Tracking is geweldig. Het hoog extreem open en het laag iets terughoudend maar wel erg strak.
Was net een elpee aan het vergelijken met een cd ( chris rea) en vond de lp " meer open" klinken dan zijn digitale concurrent.
Toch leuk zo'n platenspeler ( micro seiki bl 51)

Mgr.
Erik

xander32

Een mooi resultaat :yes:. Een aantal jaren terug bij Zoldar ook mogen beleven wat een goede dt kan brengen in vergelijk met een cdp. Destijds ook een 1 ol 1 vergelijk gedaan tussen cd en vinyl. Die laatste had bij een aantal albums duidelijk de voorkeur; de muziek vloeide meer natuurlijk (o.a. Alice in Chains). En nog langer terug een vergelijkbaar resultaat bij Drees ( o.a. albums van Adele en Dire Straits meen ik mij te herinneren).

Citaat van: erik62 op september 09, 2016, 08:32:38
Dag,

Sinds een week het at 440 mlb element gemonteerd onder mijn platen speler en erg aangenaam verrast door diens kwaliteiten. Tot nu toe bevalt dit element me het best.( gevolgd door het gp412 element van philips uit het jaar 1976!!!!)
Wat doet ie beter? Tracking is geweldig. Het hoog extreem open en het laag iets terughoudend maar wel erg strak.
Was net een elpee aan het vergelijken met een cd ( chris rea) en vond de lp " meer open" klinken dan zijn digitale concurrent.
Toch leuk zo'n platenspeler ( micro seiki bl 51)

Mgr.
Erik

erik62

Ach.......ik ben toch zo hopeloos ouderwets. Niks downloaden, geen streaming......alleen cd en plaat. Kan het eigenlijk NOG erger?

Gr.
Erik

sjoek

Citaat van: erik62 op september 09, 2016, 12:00:16
Ach.......ik ben toch zo hopeloos ouderwets. Niks downloaden, geen streaming......alleen cd en plaat. Kan het eigenlijk NOG erger?

Gr.
Erik

Een gramafoonspeler die je op moet winden :angel:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Gr.
Erik
Ja, alleen maar CD en FM-radio. 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Helemaal niets mis mee Erik. Ik ben zelf ook weer veel cd's aan het beluisteren. En ik beleef hier erg veel plezier aan. De kwaliteit is ook prima.

Faxe

Gr.
Erik

clown1

erik62

Oh oh oh.........het wordt NOG erger. GEEN fm tuner omdat ik de kwaliteit niet goed vindt. Erg he?

Radio luisteren doe ik via mijn ipad die verbinding legt met zo n aptx apparaatje aan mijn versterker. Erg he? Ook geen goede kwaliteit maar wel radiozenders.

:-D :-D :-D

erik62

Hallo,
Door omstandigheden een tijdje niet actief meer bezig geweest met mijn set. Heb met kerst enkele Lp s cadeau gekregen en  ben op het moment weer aan de " plaat " .
Tussentijds nog een ander element gekocht ( audiotechnica) en nog twee accuphase interlinks voor tussen de phono versterker en e530.
Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn set en denk mijn rust gevonden te hebben. Dat is erg fijn maar aan de andere kant was het vergelijken, uitzoeken en testen ook erg Leuk.

Mgr.
Erik

xander32

Veel luisterplezier  :-). Herkenbaar; het luisteren naar (nieuwe) muziek via een mooie set is een erg fijne bezigheid, maar ook de weg naar die voor jouw smaak samengestelde set, is tevens een leuk onderdeel van de hobby.

Citaat van: erik62 op januari 08, 2017, 09:40:50
Hallo,
Door omstandigheden een tijdje niet actief meer bezig geweest met mijn set. Heb met kerst enkele Lp s cadeau gekregen en  ben op het moment weer aan de " plaat " .
Tussentijds nog een ander element gekocht ( audiotechnica) en nog twee accuphase interlinks voor tussen de phono versterker en e530.
Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn set en denk mijn rust gevonden te hebben. Dat is erg fijn maar aan de andere kant was het vergelijken, uitzoeken en testen ook erg Leuk.

Mgr.
Erik

erik62

Dag,
Afgelopen tijd me geconcentreerd op mijn platenspeler. Ik heb via via meerdere elementen gekocht en met elkaar vergeleken. Momenteel heb ik een adc super xlm MKII gemonteerd en erg enthousiast over deze " goldie oldie" .
Het is een element geschikt voor 4 kanaalsweergave met een shibata naald en klinkt werkelijk prachtig.
Het element was extreem gevoelig voor afstelling en het heeft een hele tijd geduurd vooraleer ik het aan het klinken had. Naalddruk 0.8 gram en dwarscompensatie 0.6.
Betreft een jaren 70 element en ik begin zo langzamerhand te denken dat men sinds die tijd ( op elementen vlak) geen verbeteringen meer heeft gemaakt.
Leuk hoor........plaatjes......
Mgr.
Erik.