De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Volgens mij heb je er ook de nodige tijd over gedaan om tot de huidige set te komen? Steeds heel bewust een volgende stap gemaakt (?).

erik62

Ja hoor. Ik ben eigenlijk al bezig vanaf van 20e levensjaar. Ik heb veel gekocht, ingeruild,verkocht en gezocht. Ik heb vele versterkers en cd spelers van vele merken gehad zoals ook vele luidsprekers. Het heeft een tijd geduurd maar zoals het nu uitziet ga ik niet meer veranderen. Ik ben nu 53 jaar en het heeft dus eigenlijk 33 jaar geduurd vooraleer ik kon zeggen dat ik tevreden ben. Natuurlijk is het nu wat gemakkelijker dan vroeger daar in die tijd de financiële middelen ontbraken, dan wel dienden de financiën voor andere ( lees: belangrijkere) zaken aangewend te worden.
Misschien ooit een klasse a eindversterker met een aparte voorversterker? Wie weet. Maar voorlopig zie ik daar de meerwaarde niet van in.

Gr.

Erik

erik62

Dag,

Als laatste stapje krijg ik maandag twee hoofdtelefoons op proef. De beyerdynamic dt880 edition en de Beyer t90.
Ik ga het nog een keer proberen na mijn vorige hoofdtelefoons( debacles). Eerst een sennheiser hd650. Te dof en niet sprankelend genoeg. Toen een Akg q710. Hoog en midden wondermooi maar het laag bleef erg achter. Toen een B&W P3 en gevolgd door een B&W P5 in maserati uitvoering. Waren beiden hun geld echt niet waard.
Waarom de dt880 edition? Ik heb deze bij Poulissen in Roermond gehoord en was onder de indruk. De T90 schijnt iets meer bas te hebben. Dat moet ik zelf maar gaan beoordelen.
Ik laat iets weten........

Mgr.
Erik

xander32

Leuke vooruitzichten. Ook wel relaxed dat je ze thuis kan uitproberen.

Citaat van: erik62 op december 26, 2015, 23:41:36
Dag,

Als laatste stapje krijg ik maandag twee hoofdtelefoons op proef. De beyerdynamic dt880 edition en de Beyer t90.
Ik ga het nog een keer proberen na mijn vorige hoofdtelefoons( debacles). Eerst een sennheiser hd650. Te dof en niet sprankelend genoeg. Toen een Akg q710. Hoog en midden wondermooi maar het laag bleef erg achter. Toen een B&W P3 en gevolgd door een B&W P5 in maserati uitvoering. Waren beiden hun geld echt niet waard.
Waarom de dt880 edition? Ik heb deze bij Poulissen in Roermond gehoord en was onder de indruk. De T90 schijnt iets meer bas te hebben. Dat moet ik zelf maar gaan beoordelen.

Mgr.
Erik

Cornelis1921

Citaat van: erik62 op december 26, 2015, 23:41:36
Dag,

Mgr.
Erik
De Beyers zullen jou waarschijnlijk niet teleurstellen. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

erik62

Dag,

Beide koptelefoons uitvoerig vergeleken doch ik ben hoogstwaarschijnlijk geen koptelefoon persoon. Zowel de t90 alsook de 880 spelen loepzuiver maar geven me niet het gevoel " erbij" te zijn. Het zal wel komen dat ik zo wel naar mijn luidsprekers luister denk ik waardoor er een gewenning is opgetreden die ik moeilijk kan loslaten.
Ik weet niet of ik ze behoudt......... Mocht ik besluiten om dit niet te doen komt er geen koptelefoon meer hier in huis.
Een goed uiteinde en een goed begin toegewenst.

Mgr.
Erik

xander32

Je pakt het goed aan; door 't zelf te ervaren. 

Citaat van: erik62 op december 31, 2015, 11:26:53
Dag,

Beide koptelefoons uitvoerig vergeleken doch ik ben hoogstwaarschijnlijk geen koptelefoon persoon. Zowel de t90 alsook de 880 spelen loepzuiver maar geven me niet het gevoel " erbij" te zijn. Het zal wel komen dat ik zo wel naar mijn luidsprekers luister denk ik waardoor er een gewenning is opgetreden die ik moeilijk kan loslaten.
Ik weet niet of ik ze behoudt......... Mocht ik besluiten om dit niet te doen komt er geen koptelefoon meer hier in huis.
Een goed uiteinde en een goed begin toegewenst.

Mgr.
Erik

erik62

Dag.
De dt 880 edition is het geworden en is hier gebleven. Niet dat ik het zo ontzettend geweldig klinken vind maar ik vond deze het minst slecht van alle koptelefoons die ik hier heb gehad. Het ligt gegarandeerd aan mij want andere mensen hebben dit soort " problemen" kennelijk niet.
Toch nog een leuk nieuwtje. Nadat ik verschillende " highend" elementen op mijn micro seiki heb gemonteerd en geprobeerd ben ik in eerste instantie blijven steken bij een adc psx40. Nu kwam ik toevalligerwijs aan een gp412 van Philips en ik ben ontzettend enthousiast oVer dit element. Ik heb hier uitvoerig met mijn beste vriend naar geluisterd en we kwamen tot  de conclusie dat deze nog beter klinkt dan de adc. We hebben het hier over een element van de jaren 70 ( violent1 violent1) . Zo zien we maar dat op elementengebied geen grote sprongen zijn gemaakt. Ik heb hier ook een ortofon 2m black die ik niet zo mooi rond spelen vind dan het philips element. Ik zou eens graag weten wat de prijs van dit element in die jaren is geweest. Ik weet dat er nog een duurder element was voor quadrafonie en dit was de 422.

Gr.
Erik

xander32

Weer positieve ontwikkelingen, top.

Paul

Citaat van: erik62 op januari 25, 2016, 21:06:40
Dag.
De dt 880 edition is het geworden en is hier gebleven. Niet dat ik het zo ontzettend geweldig klinken vind maar ik vond deze het minst slecht van alle koptelefoons die ik hier heb gehad. Het ligt gegarandeerd aan mij want andere mensen hebben dit soort " problemen" kennelijk niet.
Toch nog een leuk nieuwtje. Nadat ik verschillende " highend" elementen op mijn micro seiki heb gemonteerd en geprobeerd ben ik in eerste instantie blijven steken bij een adc psx40. Nu kwam ik toevalligerwijs aan een gp412 van Philips en ik ben ontzettend enthousiast oVer dit element. Ik heb hier uitvoerig met mijn beste vriend naar geluisterd en we kwamen tot  de conclusie dat deze nog beter klinkt dan de adc. We hebben het hier over een element van de jaren 70 ( violent1 violent1) . Zo zien we maar dat op elementengebied geen grote sprongen zijn gemaakt. Ik heb hier ook een ortofon 2m black die ik niet zo mooi rond spelen vind dan het philips element. Ik zou eens graag weten wat de prijs van dit element in die jaren is geweest. Ik weet dat er nog een duurder element was voor quadrafonie en dit was de 422.

Gr.
Erik
Prijzen van toen weet ik niet maar nu best wel betaalbaar .
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

sjoek

De 400 serie zijn sowiezo zeer fijne elementjes ik gebruik zelf de gp406 mk 2 in mijn 6170. Zeer degelijk :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

erik62

Dag,

Ze kosten nu in vergelijking met een ortofon 2m black eigenlijk niets. Dat meende ik eigenlijk niet. Ik zou wel eens willen weten wat zo,n element in de jaren 70 heeft gekost.
Ik ben in ieder geval erg gecharmeerd van zijn klank.

Mir.
Erik

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

erik62

Bedankt voor deze site. Erg leuk om te lezen!

Gr.
Erik