Mijn ervaring is inmiddels dat wanneer je niet weet welke versterker speelt, de verschillen tussen goede versterkers helemaal niet zo groot zijn.
Afgelopen jaar en dit jaar heb ik veel versterkers gehad en beluisterd(wat op dezelfde rij staat tegelijkertijd gehad en of vergeleken):
Marantz PM14KI-Marantz PM11S3-Integra dhc 80.2
Marantz SR7008- Marantz AV8801-Emotiva XMC-1
Accuphase R305-NAD M15.
Alleen de SR7008 vond ik voor stereo echt tekort schieten.
Ik hoorde 'grote' verschillen tussen apparaten totdat ik niet meer wist welk apparaat speelde.
Dan werden de verschillen een stuk kleiner en (bijna) niet aanwijsbaar.
Voor mij persoonlijk is het duidelijk dat in mijn ruimte een versterker(€2000-6000) maar een beperkte invloed heeft. Wat bij mij veruit de meeste positieve invloed op het geluid heeft gehad, is dat ik van laminaat naar vloerbedekking ben gegaan.
Gezien jouw zeer harde ruimte denk ik dat daar de echte winst te behalen valt.
Kun je geen aanpassingen in je ruimte doen dan zou ik kiezen voor een versterker met Audyssey XT32(pro) of een versterker en daarbij een Antimode of Dirac aanschaffen.
Zelf draai ik nu stereo op mijn Marantz AV8801/MM8077 combi, waarbij ik de front speakers op bypass heb staan en mijn 2 subs door Audyssey XT32 laat corrigeren. Dat klinkt imo zeer goed en zeker niet minder dan mijn stereoversterker de Marantz PM14KI die ik een aantal jaren voor stereo heb gehad.
Just my 2 cents