Hallo Alex,
Je hebt mooie speakers, dat is één ding wat zeker is. Maar het probleem ligt echter in je huis zelf je akoestiek.
Ik had dit probleem voorheen en heb het e.e.a. aangeschafd om het huis verder aan te kleden.
Ik heb nu een velours bankstel, overgordijnen en een kleed onder de tafel. Dit heeft een warmer gekuidsbeeld opgeleverd, geen harde klanken en schelle S meer, maar mooi warm geluid wat goed los van de speakers komt, zowel bij een film als met muziek.
En zoals de meeste zeggen hier op het forum is dat de akoestiek enorm belangrijk is en daar ben ik het 100% mee eens.
Probeer hier eens mee te gaan werken, je speakers staan goed opgesteld, licht ingedraaid en luisterafstand moet ook geen probleem zijn.
Daarnaast is een goede stereo versterker ook een meerwaarde t.o.v. je Onkyo denk ik.
Ik heb thuis mijn av receiver aan mijn stereo versterker gekoppeld. Heb als het ware nu 2 setjes staan.
1 voor film en 1 voor muziek. Ben er zeer tevreden over. Maar ja zoals je zelf als zegt, het is een hobby wat nooit stopt, je wilt tenslotte altijd beter nietwaar?
Ik hoor het wel. Succes.
Groetjes