Hallo Marc,
Ik heb/had (wissel nog wel eens mijn configuratie) mijn EPOS M22i op Belgisch hardsteen staan.
Woonkamer heeft betonvloer, met daarop groene viltplaten en daar op het Laminaat.
Dan heb ik rubber tegeldragers, ongeveer 1cm dik in gelijke vorm van het hardsteen onder de plaat liggen en daarop de EPOS met spikes.
Waarom Belgisch hardsteen??
Toen ik nog mijn Mission 753 had, heb ik contact gehad met een steenhouwer uit het zuiden welke voor mij wel een paar mooie onder platen kon maken. Ik als leek meteen gezegd dat ik dan wel graag marmer of graniet in de kleur zwart zou willen hebben.
Dat werd door de expert meteen de kop ingedrukt met de mededeling dat deze steen soorten mee zingen en dat ik beter Belgisch hardsteen kan gebruiken omdat dit "dood" is.
Ik ben daar behoorlijk sceptisch in, maar heb op zijn advies toch de keus gemaakt voor Belgisch hardsteen. Op het moment dat hij bij mij de platen kwam brengen was hij zo verstandig geweest (hij had ook wel in de gaten dat ik nog niet geheel overtuigd was) om naast het Belgisch hardsteen, ook een marmer plaat en graniet plaat van dezelfde dikte en afmeting meegenomen.
Als je dan de plaat aan de bovenkant vasthoud en er tegenaan tikt, dan hoor je inderdaad de klank doorgaan in beide niet geadviseerde platen en bij het Belgisch hardsteen viel dit meteen dood.
Nu was ik inderdaad overtuigd.
Resultaat onder de EPOS?? Goed, een gecontroleerder laag wat eigenlijk mijn grootste belang is/was en het voordeel is natuurlijk dat je niet altijd met je spikes zit te klooien om die in de inserts te zetten.
Zie mijn topic in "mijn set"
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2925.300.htmlZo, dat is mijn ervaring in deze. Ik hoop dat jij er wat mee kunt.
Groeten,
Marcel